Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Eigenlijk is het gewoon een huis tuin en keuken computer. Ik surf veel op internet, download af en toe iets, game (hearthstone / counter strike / google stadia). Zou wel willen dat ik ook een nieuwe shooter goed kan spelen, maar dit hoeft echt niet in 4K te zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
rond de 500-600 euro (exclusief dure videokaart)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
HDD - 1397GB Western Digital WDC WD15EADS-65P8B0 ATA Device (SATA )
Kan dit nog steeds in combinatie met huidige kasten/moederborden?
SSD - 232GB Samsung SSD 840 EVO 250GB ATA Device (SATA (SSD))
SSD hoeft niet perse
DVD brander - ASUS DRW-24F1ST a ATA Device
dvd brander twijfel ik over... hangt ook van de kast af die wordt aangeraden. Als een bepaalde kast waar de brander niet in kan veel beter/goedkoper is dan een kast waar hij wel in kan dan laat ik hem eruit.
1024MB ATI AMD Radeon HD 6670
grafische kaart alleen als dit nuttig is en beter dan een huidige processor waarbij een videochip geïntegreerd is, maar ging er eigenlijk vanuit dat dit niet zo is.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Systeem van mijn dromen kan wel 5000 euro zijn... maar realistisch is het niet
.
ik denk dat voor bovenstaande gebruik ik af kan met een processor met een geïntegreerde videochip (of denken jullie hier anders over). Idee was om later een keer eventueel een videokaart erbij in te zetten als dit nodig zou zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Nee, gewoon de bekende merken (intel amd crosair etc)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik heb de pc in mijn huiskamer staan dus wil dat hij niet heel veel lawaai maakt of licht geeft (dus liefst een dichte kast. Daarnaast heb ik de pc op de grond staan en heb ik hier een hond rondlopen. Niet dat de hond aan de kast gaat bijten... maar zal wel iets meer stof rond gaan dan in een kantoor.
Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
nee, nog nooit gedaan en verwacht ook niet dat ik dit ga doen in de toekomst.
Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?
Ik wil graag jullie advies.
ik heb de best buy guide bekeken en heb de laatste maanden het forum bijgehouden om te kijken wat geschikt zou kunnen zijn.
paar vragen die zo nog opkomen.
Daarnaast had ik deze kasten gezien als verschillende aanbevelingen vanuit verschillende topic (en nog een alternatieve voeding).
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Eigenlijk is het gewoon een huis tuin en keuken computer. Ik surf veel op internet, download af en toe iets, game (hearthstone / counter strike / google stadia). Zou wel willen dat ik ook een nieuwe shooter goed kan spelen, maar dit hoeft echt niet in 4K te zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
rond de 500-600 euro (exclusief dure videokaart)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
HDD - 1397GB Western Digital WDC WD15EADS-65P8B0 ATA Device (SATA )
Kan dit nog steeds in combinatie met huidige kasten/moederborden?
SSD - 232GB Samsung SSD 840 EVO 250GB ATA Device (SATA (SSD))
SSD hoeft niet perse
DVD brander - ASUS DRW-24F1ST a ATA Device
dvd brander twijfel ik over... hangt ook van de kast af die wordt aangeraden. Als een bepaalde kast waar de brander niet in kan veel beter/goedkoper is dan een kast waar hij wel in kan dan laat ik hem eruit.
1024MB ATI AMD Radeon HD 6670
grafische kaart alleen als dit nuttig is en beter dan een huidige processor waarbij een videochip geïntegreerd is, maar ging er eigenlijk vanuit dat dit niet zo is.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Systeem van mijn dromen kan wel 5000 euro zijn... maar realistisch is het niet
ik denk dat voor bovenstaande gebruik ik af kan met een processor met een geïntegreerde videochip (of denken jullie hier anders over). Idee was om later een keer eventueel een videokaart erbij in te zetten als dit nodig zou zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Nee, gewoon de bekende merken (intel amd crosair etc)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik heb de pc in mijn huiskamer staan dus wil dat hij niet heel veel lawaai maakt of licht geeft (dus liefst een dichte kast. Daarnaast heb ik de pc op de grond staan en heb ik hier een hond rondlopen. Niet dat de hond aan de kast gaat bijten... maar zal wel iets meer stof rond gaan dan in een kantoor.
Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
nee, nog nooit gedaan en verwacht ook niet dat ik dit ga doen in de toekomst.
Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?
Ik wil graag jullie advies.
ik heb de best buy guide bekeken en heb de laatste maanden het forum bijgehouden om te kijken wat geschikt zou kunnen zijn.
paar vragen die zo nog opkomen.
- intel core is iets beter dan amd op het moment toch qua prijs/kwaliteit verhouding
- moederbord vind ik ook lastig kiezen. lijkt me wel handig als er wifi op zit, en verder moeten er uiteraard genoeg aansluitingen zijn voor de verschillende componenten, en moet goede combi zijn met de processor
- Wat is een goede kast... heb op dit moment meerdere voorbij zien komen, maar gaat het puur om uiterlijk of zijn er andere dingen om op te letten? ik zou ook eventueel dus HDD/SSD/SSDm2/SSDm2 en een videokaart erin zetten... dus moet er wel ruimte zijn.
- de solid state drive die ik geselecteerd heb is die terugkomt in de bestbuy guide, maar ik las ook ergens dat er veel problemen zijn met deze ssd en dat je beter een andere kunt kiezen.
- ik zou ook graag wat meer opslag capaciteit hebben voor backup van bestanden. ik heb nu 1TB sata, maar ik zat te denken dit ook over te zetten naar een SSD. is het dan verstandig om 2 kingston A2000 te kiezen, of kan ik daar beter een standaard SSD of HDD voor kiezen (en waarom?)
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-11500 Boxed | € 222,95 | € 222,95 |
| 1 | Moederborden | ASUS PRIME B560M-K | € 100,35 | € 100,35 |
| 1 | Geheugen intern | HyperX Fury black HX426C16FB3K2/16 | € 86,83 | € 86,83 |
| 1 | Voedingen | Cooler Master MWE Bronze 450W V2 | € 51,99 | € 51,99 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 99,- | € 99,- |
| Totaal | € 561,12 | |||
Daarnaast had ik deze kasten gezien als verschillende aanbevelingen vanuit verschillende topic (en nog een alternatieve voeding).
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Zwart | € 58,95 | € 58,95 |
| 1 | Behuizingen | Cooler Master NR400 (without ODD) | € 60,50 | € 60,50 |
| 1 | Behuizingen | Cooler Master Silencio S400 | € 84,91 | € 84,91 |
| 1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 212 EVO | € 36,- | € 36,- |
| Totaal | € 240,36 | |||