Aangezien we airco in het huis aan het aan laten leggen zijn heb ik eens een overzichtje gemaakt van alle (grote) verbruikers in huis, en op welke fase ze nu zitten. Als ik het maximaal opgenomen vermogen van alle grootverbruikers pak (wasmachine, droger, vaatwasser, kookplaat, oven, airco, 1 fase oplaadpunt auto, etc), dan kom ik op het volgende uit:
fase 1: 38 ampère
fase 2: 40 ampère
fase 3: 29 ampère
Nu staan ze natuurlijk niet allemaal tegelijk maximaal vermogen te trekken, maar ik schrok best wel van deze totaalsom. Onze hoofdaansluiting is 3x 25 ampère. Hoe langzaam of snel zou deze klappen als we daar enkele minuten bijvoorbeeld 30 of 35 ampère op 1 fase zouden verbruiken?
Het gaat dus niet om de groepen van 16 ampère, dat zit allemaal goed, het gaat me echt om de hoofdaansluiting dat we daar teveel zouden kunnen gebruiken.
fase 1: 38 ampère
fase 2: 40 ampère
fase 3: 29 ampère
Nu staan ze natuurlijk niet allemaal tegelijk maximaal vermogen te trekken, maar ik schrok best wel van deze totaalsom. Onze hoofdaansluiting is 3x 25 ampère. Hoe langzaam of snel zou deze klappen als we daar enkele minuten bijvoorbeeld 30 of 35 ampère op 1 fase zouden verbruiken?
Het gaat dus niet om de groepen van 16 ampère, dat zit allemaal goed, het gaat me echt om de hoofdaansluiting dat we daar teveel zouden kunnen gebruiken.
:strip_exif()/f/image/1gpnIdgPl7z5WYoSGNbnUWVW.jpg?f=fotoalbum_large)