Hulp bij CPU upgrade

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ShinyPants
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 02-12-2025
Goedenavond!

Ik heb een paar dagen geleden een r7 5800x op de kop getikt, en ben nu bezig met het uitkiezen van de rest van de onderdelen.

Nu heb ik de volgende 2 vragen:

1. Hebben jullie op- of aanmerkingen op mijn huidige gekozen Mobo+RAM?
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1MoederbordenASRock B550 Extreme4€ 149,-€ 149,-
1Geheugen internCrucial Ballistix BL2K8G36C16U4B€ 93,97€ 93,97
Totaal€ 242,97

Dit is wat ik op dit moment heb uitgekozen. Ik was eerst van plan om voor de pricewatch: MSI MPG B550 Gaming Plus te gaan, maar de AsRock komt goed uit de tests. Voor iets meer leek me dit een betere keuze.
De pricewatch: Gigabyte Aorus B550 ELITE V2 leek me ook een goede optie. Deze heeft alleen geen Usb C achterop, waar ik wel bereid ben om iets meer voor te betalen.

RAM is eigenlijk het goedkoopste 16gb 3600mhz kitje die in de pricewatch staat. Hij zou zonder problemen op 3600mhz moeten draaien i.c.m. Ryzen, dus dit leek me een goede keuze.

2. Is mijn huidige Scythe Mugen 4 goed genoeg om een 5800x te koelen?
Ik heb reviews bekeken en ik denk dat mijn Mugen 4 prima een 5800x kan koelen. Ik weet dat deze CPU echt een heethoofd is, dus ik wil toch graag even een second opinion. Ik ben niet van plan om te gaan overklokken.

Wat is je budget?
Ik heb niet echt een vast budget. De huidige €250 vind ik wel een mooie prijs voor Mobo+Ram. Als er echt een hele goeie reden is om meer uit te geven, wil ik dat best overwegen.

Budget voor de koeler ligt puur aan wat nodig is. Denk dat €40-50 prima is, als de Mugen 4 niet voldoet.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb ik niet.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Alles gaat in mijn "oude" pricewatch: Fractal Design Define S. Hier zitten 4 140mm fractal design fans in: 3 voor, 1 achter.

Ik denk dat dat genoeg info is, maar ik kan het verder aanvullen als het nodig is.

Alvast bedankt voor de hulp :)

[ Voor 3% gewijzigd door ShinyPants op 23-05-2021 23:38 ]

Alle reacties

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-01 22:53
Moederbord en geheugen kit zijn prima keuzes. Heb je een AM4 bracket voor de pricewatch: Scythe Mugen 4 ?

• ShinyPants
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 02-12-2025
Djarune schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 13:06:
Moederbord en geheugen kit zijn prima keuzes. Heb je een AM4 bracket voor de pricewatch: Scythe Mugen 4 ?
Bedankt voor je reactie. Mobo+RAM leek me inderdaad een mooie combi, dan ga deze vanavond meteen bestellen.

AM4 bracket heb ik (nog) niet. Ik heb de support van Scythe een mailtje gestuurd, maar heb nog geen reactie gekregen. Als ik zo naar reviews kijk, lijkt het me wel dat die goed genoeg is om een 5800x te koelen of vergis ik me hier in?