Michelin band + Brock Alloy Velg vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 602 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellywash
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 24-05-2021
Mijn vraag
Ik heb een extra wiel thuis liggen, en wilde vragen of deze los iets op leverde? En zo ja hoeveel, en waar ik deze het beste kan verkopen.

Het gaat om een Michelin band(235/65 R16C 115/113R), en een Brock Alloy Velg(weet er verder niks van). Zowel de band en de velg zijn in top conditie.
<hr>
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Online heb ik al gevonden dat de band los rond de 150 euro waard is exclusief velg. De velg is 1 stuk rond de 100 euro volgens de website van Brock, neem aan dat deze prijzen hoog geschat zijn omdat het geen set is.

<hr>
Hier nog een paar foto's:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U0UX951eTyM34posT_xaiihrsjo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fZKY3fU4s7coGXHZDxjlwKU1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BlF-n827M6ST0rjU876Tg6jRibI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UnRHmHTyD1vGyAxVoATiuHbW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EGn8tE-z6Ry2OWMaYeM4sVtr6CA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mdXDUYhNrGbnKuNRJWi2nJBD.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via Bellywash op 23-05-2021 22:25)

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Hoe kom je aan 1 velg en geen 4?! Weet je bij welke auto deze hoorde?

Je zal eerst de maten van de velg; ET-waarde, steekmaat, velgbreedte moeten vinden en dan op zoek naar iemand die er drie heeft...of deze als reservewiel wil.

De band is als deze 7+ jaar oud is, ook waardeloos. Zie DOTcode op de band voor leeftijd

Met die bandmaten lijkt het me voor een 20 jaar oude grote auto, busje of een SUV. Weet je de velgmaten, dan kan je de auto allicht achterhalen en dan op een hobbyistenforum van dat merk proberen.

Om eerlijk te zijn, is dat een speld in een hooiberg en zal de waarde een kratje bier zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door bombadil op 23-05-2021 22:25 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:08

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

Ik heb je variabelen even in een Excel sheet gezet, en op basis van je info denk ik dat de band á 150,- en de velg á 100,- samen zo rond de 250,- waard zijn.

Coding in the cold; <brrrrr />

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellywash
Best grappig, maar ik bedoel meer het feit dat het er maar één is en geen set(haalt prijs omlaag in mijn gedachten)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Hoe kom je aan 1 velg en geen 4?! Weet je bij welke auto deze hoorde?

Je zal eerst de maten van de velg; ET-waarde, steekmaat, velgbreedte moeten vinden en dan op zoek naar iemand die er drie heeft...of deze als reservewiel wil.

De band is als deze 7+ jaar oud is, ook waardeloos. Zie DOTcode op de band voor leeftijd

Met die bandmaten lijkt het me voor een 20 jaar oude grote auto, busje of een SUV. Weet je de velgmaten, dan kan je de auto allicht achterhalen en dan op een hobbyistenforum van dat merk proberen.

Om eerlijk te zijn, is dat een speld in een hooiberg en zal de waarde een kratje bier zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door bombadil op 23-05-2021 22:25 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellywash
Dankjewel @bombadil , ik ga nog even kijken anders gewoon weggeven aan de ijzerboer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 12:08
Zo'n band is nieuw inderdaad wel wat waard. Maar afhankelijk van de leeftijd en resterende profiel neemt dat gauw af. Daarnaast betreft het geen merkvelg of een type waar mensen echt naar op zoek zijn. Wat @bombadil zegt, dat kratje bier halen zou een prima score zijn.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Ik zie op de foto 6 gaten voor bouten. 4 of 5 is normaal.

Dat is zeldzaam en mogelijk een voordeel. Enig idee waar dit wiel bij hoorde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:05

Yucon

*broem*

Ik zie dat nissan jeeps vaak 6 gaats gebruiken. Bij die nissans kom ik een steekmaat van 6x139,7 tegen. Ik zou als ik jou was de precieze specs eens opzoeken (ET, steekmaat) en hem dan op een forum voor dergelijke auto's zetten. Jeeps hebben vaak een extra reservewiel achterop in het zicht en dan kan zoiets leuk zijn.

edit: toyota, hummer en isuzu gebruiken dezelfde steek. Er lijkt zowaar iets gestandaardiseerd te zijn in autoland

edit2: het velgtype is RC31 (https://www.kscimport.nl/...end,-front-gepolijst-2025)

[ Voor 43% gewijzigd door Yucon op 23-05-2021 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellywash
@bombadil Ik heb echt geen idee, het wiel was van een kennis, die gebruikte hem als decor voor zijn garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellywash
@Yucon Dat zou inderdaad kunnen, ik ga morgen even alle specs uitzoeken, zou mooi zijn als ik er iemand blij mee kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Belindo schreef op zondag 23 mei 2021 @ 22:15:
Ik heb je variabelen even in een Excel sheet gezet, en op basis van je info denk ik dat de band á 150,- en de velg á 100,- samen zo rond de 250,- waard zijn.
De band kost €140/€170,- nieuw, ongebruikt.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-09 18:03

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Modbreak:Topics met de vraag "hoeveel is dit waard?" of in die strekking zijn niet de bedoeling op Tweakers. Ik sluit dit topic daarom weer.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.