Auto weer op kenteken krijgen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icter-tje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-05 17:18
Dag allen!

Na zoeken op internet ben ik nog niet heel veel wijzer geworden dus ik dacht stel de vraag hier eens.

Ik heb een project auto op het oog om van de zomer mee bezig te gaan. Nu heeft die beste man ooit voor de auto export papieren aangevraagd omdat de auto naar een kennis in Polen zou gaan. Nu is dit nooit doorgegaan en is de auto in Nederland gebleven.

Het probleem hier is dat de auto dus op papier geëxporteerd is, maar de huidige eigenaar heeft deze papieren niet meer.

Hoe (als het al mogelijk is) is deze auto weer op Nederlands kenteken te krijgen zonder de export papieren.

Hopelijk heeft iemand een goed antwoord! Alvast bedankt.

Je moet connected zijn

Beste antwoord (via icter-tje op 25-05-2021 09:56)

• MeesterPieter
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 26-05 08:25

MeesterPieter

PnP Pinball

Groot probleem, heb tzelfde gehad, ik werd er bij exporteren specifiek op gewezen. Nederlandse export papieren kun je maar 1x krijgen, er worden geen nieuwe verstrekt, grote kans dat je m niet meer op kenteken krijgt

Volg HIER mijn Zelfbouw Flipperkast Build

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-05 15:42

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Dan geldt dit toch gewoon: Auto invoeren vanuit EU/ EVA land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icter-tje
Ja, alleen is de auto nooit meer op kenteken gezet. Dus er zijn geen kentekenpapieren..

Je moet connected zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wat is het bouwjaar?
Welk merk is het?
Hoe lang geleden is de export aangevraagd?

Als het een vrij recente auto is gewoon naar een rdw keuringsstation gaan met de auto en nieuwe papieren aavragen.

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

icter-tje schreef op zondag 23 mei 2021 @ 21:20:
[...]

Ja, alleen is de auto nooit meer op kenteken gezet. Dus er zijn geen kentekenpapieren..
Met invoer heb je bijna nooit papier.
Ze checken dat gewoon aan de hand van chassisnummer.

Let er wel op; waarvan jij hem gekocht heb heeft waarschijnlijk de rest BPM terug gekregen.
Bij het "importeren", wat jij nu bij RDW mag doen, moet je de rest BPM betalen ;)

Edit: 1987, dan zal er geen BPM meer opzitten :P

[ Voor 5% gewijzigd door Famous op 23-05-2021 21:40 ]

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icter-tje
Juup schreef op zondag 23 mei 2021 @ 21:21:
Wat is het bouwjaar?
Welk merk is het?
Hoe lang geleden is de export aangevraagd?

Als het een vrij recente auto is gewoon naar een rdw keuringsstation gaan met de auto en nieuwe papieren aavragen.
Het is een auto uit 1987, BMW 7 serie. De wagen zou 3 jaar geleden geëxporteerd zijn op papier. Maar heeft sindsdien stilgestaan in de schuur.

Je moet connected zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Oh dan gewoon afspraak maken bij RDW en daar het proces doorlopen.
Het zou wel kunnen dat je nog de medewerking van de "exporteur" nodig hebt.

[ Voor 36% gewijzigd door Juup op 24-05-2021 12:21 ]

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• MeesterPieter
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 26-05 08:25

MeesterPieter

PnP Pinball

Groot probleem, heb tzelfde gehad, ik werd er bij exporteren specifiek op gewezen. Nederlandse export papieren kun je maar 1x krijgen, er worden geen nieuwe verstrekt, grote kans dat je m niet meer op kenteken krijgt

Volg HIER mijn Zelfbouw Flipperkast Build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icter-tje
Okay bedankt! Ik heb besloten om het toch niet te doen en een andere auto te zoeken!

Je moet connected zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:13
Het zal wel even gedoe zijn en ik weet er het fijne niet vanaf, maar als je de auto netjes in orde brengt en een afspraak maakt bij een RDW keuringsstation, dan kun je er volgens mij best weer een kenteken op krijgen. Wellicht niet het originele Nederlandse kenteken dat de auto voor de export had.

Op het Citroën-forum zie ik het geregeld voorbij komen dat iemand een opknapper uit Frankrijk haalt waar geen papieren meer bij zitten, is even gedoe maar het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

MeesterPieter schreef op maandag 24 mei 2021 @ 13:27:
Is geen probleem, je kan bij de RDW een eigenaarsonderzoek laten doen. Die kunnen dan de auto alsnog registreren in Nederland, ook zonder die exportpapieren.

Gaat wel een tijdje overheen, en wat kosten (250euro ongeveer, laatste keer dat ik het moest doen), dus als je haast hebt of geen zin hebt in papierwerk, dan is verder kijken een beter idee.
Pagina: 1