Asus mobo, knipperende Power en Reset onboard switch

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Topicstarter
Mijn vraag
Een desktop met Asus P6T Deluxe OC Palm moederbord (2009) geeft geen teken van leven na indrukken van de power-knop. Stroomkabel is aangesloten, knop van de PSU staat op 1. Er is kennelijk ook stroom naar het moederbord, want deze heeft onboard Power en Reset switches. Het bijzondere is dat deze knipperen. En als ik deze indruk, gebeurt er ook niets. In de manual staat ook nergens wat dit te betekenen heeft.

Relevante software en hardware die ik gebruik
nvt

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- indrukken van de Power switch op het mobo
- indrukken van de Reset switch op het mobo
- handleiding van mobo doorgelezen; staat helemaal niets over knipperende Power en Reset onboard switch

Geen idee wat er mis kan zijn. Ik vind het vooral bijzonder dat die 2 onboard switches knipperen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tk7Ypi40XfGpfoiyg6jLYo0DfPM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qt2fnvEY4cmatMcoSawlwDZ8.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_BJGjgoMfyHk1UDpuTN-IradSUs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lXsk6kPiCkoBqKRzvuiBC1qF.jpg?f=fotoalbum_large

Samsung S23 Ultra 256GB

Alle reacties

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
Misschien is je voeding kaduuk.
Is die ook al 12 jaar oud?

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Topicstarter
Tartarus schreef op zondag 23 mei 2021 @ 21:02:
Misschien is je voeding kaduuk.
Is die ook al 12 jaar oud?
Klopt, 12 jaar jong.
Er gaat kennelijk wel spanning naar mobo, gezien de 2 knipperende onboard switches.

Samsung S23 Ultra 256GB

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19:47
Trek alles eerst maar eens los wat niet nodig is om in het BIOS te komen. Opslag, 2 van de 3 geheugenmodules, USB en audio headers, PCI-e insteekkaart, frontheaders etc en dan weer proberen te starten.

12 jaar is oud voor een be quiet uit die tijd. Zo best waren ze namelijk niet. Niet vergelijkbaar met het high-end spul wat ze nu aanbieden.

[ Voor 26% gewijzigd door Uszka op 23-05-2021 21:20 ]

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Topicstarter
Ik vermoed inderdaad dat het de voeding moet zijn, omdat er helemaal niks gebeurt. En dat die 2 onboard switches knipperen, tja, dat kost nagenoeg geen spanning.

Samsung S23 Ultra 256GB