Toon posts:

Film via laptop naar LG OLED77CX stottert

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thominator1
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-04 23:33
Ik heb sinds kort een nieuwe televisie, de LG OLED77CX6LA. Ik speel films op mijn laptop met VLC af en zend het signaal via een HDMI 2.1 kabel naar de tv. Je ziet dat het beeld regelmatig een erg kleine stotter vertoont. Hoe los ik dit op? Ik vermoed dat het probleem ligt bij dat de televisie 60 Hz is en het bronmateriaal 23-24 FPS. Hiervoor heb ik het volgende draadje gevonden: https://www.reddit.com/r/...ideo_on_lg_oled_tv_issue/. Ik heb MPC-BE gedownload maar de stap 'Check off "use autochange fullscreen mode"' klopt volgens mij niet want als ik die uitvink kan ik daaronder geen wijzigingen in de Hz meer maken. Als ik het aanvink dan kan ik wel de wijzigingen in Hz maken, maar dat zorgt er ook voor dat het programma vastloopt zodra ik vervolgens full screen aanzet bij het kijken van de film. Ook heb ik via MPC-BE geen compressor mogelijkheid, dus mijn voorkeur heeft eigenlijk VLC. Maar VLC heeft niet een soortgelijke optie met dat de Hz aangepast kan worden.

Ook zou ik mogelijk nog via het NVIDIA configuratiescherm de Hz kunnen aanpassen naar 24 Hz, maar dat heeft als gevolg dat de output op tv echt enorm schokt.

Ik heb er verder eigenlijk niet echt veel verstand van. Dus als iemand een oplossing heeft, heel graag!
Alvast bedankt.

TV: LG OLED77CX6LA
Laptop: Intel(R) Core(TM) i7-8750H CPU @ 2.20GHz 2.21 GHz, 16 GB RAM, G-Force GTX 1060
HDMI 2.1 (Brightside HDMI Kabel 2.1 / 10K/8k/4k – 48GBPS – High Speed – 3 Meter)
...

Beste antwoord (via Thominator1 op 25-05-2021 19:34)

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:42
De televisie is 120Hz, daar zit het probleem niet. Het is belangrijk dat de HDMI-uitgang van je laptop op 24Hz ingesteld wordt. Als de HDMI-uitgang van je laptop op 60Hz staat, dan moet de mediaspeler de boel gaan omzetten en dat krijg je gestotter.
Ook zou ik mogelijk nog via het NVIDIA configuratiescherm de Hz kunnen aanpassen naar 24 Hz, maar dat heeft als gevolg dat de output op tv echt enorm schokt.
De televisie heeft interpolatiealgoritmen om dat op te lossen. Kijk in je instellingen bij TruMotion en zet dat op "vloeiend", dan zou je probleem de wereld uit moeten zijn.

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
en met een andere speler? MPC-HC bv?

Dell XPS 15-9570, Dell E6440, HP EliteDesk G4 705, Ryzen 9 5900x custom server

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thominator1
Ik zie dat MPC-HC al sinds 2017 niet meer ontwikkeld wordt, ik weet niet of ik afhankelijk wil worden van deze speler? En of die überhaupt 4k kent?
Verschilt die zoveel van MPC-BE die ik al geprobeerd heb?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:42
De televisie is 120Hz, daar zit het probleem niet. Het is belangrijk dat de HDMI-uitgang van je laptop op 24Hz ingesteld wordt. Als de HDMI-uitgang van je laptop op 60Hz staat, dan moet de mediaspeler de boel gaan omzetten en dat krijg je gestotter.
De televisie heeft interpolatiealgoritmen om dat op te lossen. Kijk in je instellingen bij TruMotion en zet dat op "vloeiend", dan zou je probleem de wereld uit moeten zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iambig
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:27

iambig

* z.o.z *

dmantione schreef op maandag 24 mei 2021 @ 18:39:
Het is belangrijk dat de HDMI-uitgang van je laptop op 24Hz ingesteld wordt.
Dit dus!

NEE: dit is geen signature...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thominator1
Probleem lijkt opgelost te zijn door eerst via NVIDIA configuratiescherm output naar HDMI op 24 Hz te zetten en Trumotion op ´vloeiend´ te zetten. Binnenkort eens goed testen met een 4k film en een panning shot. Thanks!!
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee