RX 580 Black screen sinds driver update

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suren01
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:33
Hi Tweakers,

In november 2020 heb ik een PC overgenomen. All well, Adrenalin 20.11.3 geïnstalleerd en nergens last van gehad. Tot het moment dat ik besloot de GPU driver te updaten naar 21.3.1 in april. Sindsdien constant black screens als ik game, waarna ik de PC geforceerd moet rebooten. Daarnaast krijg ik ook errors als ik kijk in de event viewer.

Ik heb verschillende dingen geprobeerd zoals rollback van de driver met DDU, en zelfs opnieuw installeren van Windows maar het probleem blijft zich helaas voordoen.

Specs:
Moederbord: Asus X99 Pro
CPU: Intel i7-5820K (@3.3 GHz)
GPU: Radeon RX 580 8GB
RAM: 32 GB
Voeding: Fractal Design Integra 750W

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g4Udg-MmHpxqaTzADgJNmu_J40k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/t0O73IseZDr8i8Su3iRae0XQ.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01 11:17
Als het zelfs na opnieuw installeren van Windows blijft dan kan je ervan uitgaan dat het een hardware fout is.
Wat er dan mis is daar kom je alleen achter door te gaan testen.

Begin met je temperatuur te bekijken tijdens het spellen.
Daarna testen in een andere pc indien mogelijk.
Probeer eens een andere voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suren01
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:33
Elmo_b schreef op zondag 23 mei 2021 @ 21:46:
Als het zelfs na opnieuw installeren van Windows blijft dan kan je ervan uitgaan dat het een hardware fout is.
Wat er dan mis is daar kom je alleen achter door te gaan testen.

Begin met je temperatuur te bekijken tijdens het spellen.
Daarna testen in een andere pc indien mogelijk.
Probeer eens een andere voeding.
Temperatuur blijft rond de 50 graden tijdens het gamen dus niks geks lijkt mij. Heb inmiddels geupdate naar de laatste driver (21.5.2) en vooralsnog lijkt de black screen niet meer op te treden :)