Laptop start niet door- Hardware probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeW
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 31-08 21:41
Acer ES 17 11

Hoi, deze laptop is al een paar jaartjes oud en heeft het volgende probleem: Als ik op de powerbutton druk begint de cpu fan te draaien maar stopt na 2 tellen, dan begint hij daarna weer voor 2 tellen etc. gevolg is dat de laptop meestal niet opstart. Het goede nieuws is dat hij soms wél ineens doorstart, en dan werkt het ding gewoon perfect!.

Wat heb ik al geprobeerd

- hdd/ssd vervangen
- batterij losgekoppeld , werken met alleen net stroom
- dvd drive eruit

En dat hielp dus allemaal niet. Zelf denk ik misschien nog aan het geheugen, maar dat heb ik zo niet liggen om te testen. Iemand nog tips of tricks? Kan ik nog ergens iets schoonmaken of doormeten?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VIzbn1MkNl0MgkCxc4s4iUzhCPs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bIPbduRtw2pFIBxjkE9R48tj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je kunt het geheugen er ook uithalen en daarna opstarten. Kun je zien of die dan wél langer dan 2 seconden aan blijft.

Verder kun je nog testen zonder verdere hardware aangekoppeld. Dus trackpad, wifikaartje, toetsenbord en dochterbordjes loskoppelen (kleine PCB's zoals die rechtsonder op de foto). Vaak kan de powerbutton ook overbrugd worden door 2 soldeereilandjes met elkaar te verbinden, dat is een kwestie van even rondzoeken op het web.