Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-02 23:15
Dag mede-Tweakers,

Ik ben momenteel op zoek naar een nieuwe tv, met vrij duidelijke vereisten. Namelijk:
>65 Inch
- PS5 proof
- Moet plat tegen de muur kunnen worden gemonteerd (kabelgoot is al ingefreesd)
-Budget 2500-3000 (+ ongeveer 500 euro inruil voor mijn huidige TV).
- TV OS niet relevant, aangezien er een Nvidea Shield achter wordt gehangen

Ben zelf op de volgende TV's uitgekomen:

Samsung Frame 2021 75 inch (vooral de connect box lijkt mij een meerwaarde)
https://www.plattetv.nl/i...e-75ls03a-2021-25112.html

LG GX series
https://www.plattetv.nl/info/lg-oled77gx6la-2020-24275.html

LG C1 series
https://www.plattetv.nl/info/lg-oled77c16la-25055.html

Hebben jullie ervaring met deze TV's? Voldoen deze aan de bovengenoemde vereisten? Is er een TV die ik misschien over het hoofd zie? (Ik weet van het bestaan af van de LG G1 series.. maar ik denk niet dat die in binnen mijn budget past).

Beste antwoord (via AlphaWierie op 08-06-2021 11:01)

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-05 22:11

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
The Frame wordt voor prijzen in de markt gezet van toptelevisies, terwijl ze technisch hooguit middenmoters zijn. Koop The Frame dan ook uitsluitend als esthetische aspecten veel belangrijker zijn dan de technische aspecten. De C1 is niet echt geschikt voor muurmontage en valt af, de GX blijft uit je lijstje over en daar kun je onmogelijk een miskoop mee doen.

De GX is één van de weinig televisies waar de muurmontagebeugel in de doos zit, die hoef je dus niet bij te kopen. Die beugel stelt je in staat de televisie naar voren te trekken, zodat je bij de kabels kunt, en dan weer terug te duwen. Als je al een gootje gefreesd hebt, dan lijkt met dat goed te komen met bekabeling.

Een kwestie die vaak naar voren komt bij LG-televisies is het netsnoer dat niet afneembaar is, wat bij kabelgootjes e.d. lastig kan zijn. Een eigen netsnoer aan de TV bevestigen is evenwel niet heel moeilijk, als je daar hulp bij nodig hebt, laat dat als het moment daar is maar even weten.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10:52
De LG C serie kan niet plat tegen de muur gemonteerd worden, althans niet zoals de LG GX of Samsung Frame.

Persoonlijk zou ik in jouw situatie voor de LG GX kiezen, biedt een veel betere beeldkwaliteit en iets betere gaming fuetures vergeleken met de Samsung Frame.

Hou er rekening mee dat de inruilwaarde die de door jouw gelinkte dozenschuiver biedt op jouw huidige tv een verkapte korting is. Zo is de LG 77GX o.a. hier al een stuk goedkoper zonder inruil ;).

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
The Frame wordt voor prijzen in de markt gezet van toptelevisies, terwijl ze technisch hooguit middenmoters zijn. Koop The Frame dan ook uitsluitend als esthetische aspecten veel belangrijker zijn dan de technische aspecten. De C1 is niet echt geschikt voor muurmontage en valt af, de GX blijft uit je lijstje over en daar kun je onmogelijk een miskoop mee doen.

De GX is één van de weinig televisies waar de muurmontagebeugel in de doos zit, die hoef je dus niet bij te kopen. Die beugel stelt je in staat de televisie naar voren te trekken, zodat je bij de kabels kunt, en dan weer terug te duwen. Als je al een gootje gefreesd hebt, dan lijkt met dat goed te komen met bekabeling.

Een kwestie die vaak naar voren komt bij LG-televisies is het netsnoer dat niet afneembaar is, wat bij kabelgootjes e.d. lastig kan zijn. Een eigen netsnoer aan de TV bevestigen is evenwel niet heel moeilijk, als je daar hulp bij nodig hebt, laat dat als het moment daar is maar even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik begrijp inmiddels dat je liefhebber bent van Sony tv's en er zelf ook een naar tevredenheid gebruikt, maar niet elke situatie vraagt simpelweg om een Sony tv. De A80J kan niet heel plat aan de muur en biedt voor dat geld ook geen meerwaarde t.o.v. zijn voorganger. Los daarvan is de GX de helft dunner, kan 'ie plat aan de muur, een stuk goedkoper en incl. muurbeugel. Bovenstaande suggesties en adviezen snijden wel hout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
benbaba schreef op maandag 24 mei 2021 @ 19:34:
[...]

Ik begrijp inmiddels dat je liefhebber bent van Sony tv's en er zelf ook een naar tevredenheid gebruikt, maar niet elke situatie vraagt simpelweg om een Sony tv. De A80J kan niet heel plat aan de muur en biedt voor dat geld ook geen meerwaarde t.o.v. zijn voorganger. Los daarvan is de GX de helft dunner, kan 'ie plat aan de muur, een stuk goedkoper en incl. muurbeugel. Bovenstaande suggesties en adviezen snijden wel hout.
De A80J kan prima plat tegen de muur en is ook een stuk beter dan de GX, maar ik snap dat je een liefhebber bent van LG.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Tom, stop nou eens met onzin uitkramen, de A80J heeft achteraan een flinke bult die plat tegen de muur monteren verhindert:

Afbeeldingslocatie: https://www.sony.nl/image/0635499e1763ffbc0c4b627320687400?fmt=pjpeg&wid=1014&hei=396&bgcolor=F1F5F9&bgc=F1F5F9

De A80J is een prachtige TV, maar niet echt één die al de rest doet verbleken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
Dank Tom,

Ik heb de TV even opgezocht, maar in tegenstelling tot de LG G.. series en de Samsung Frame is deze een stuk dikker en niet helemaal plat tegen de muur te monteren (heeft onder in het midden, aan de achterkant een behoorlijk dikker stuk). Dus deze vlieger gaat voor mij helaas niet op. Wel een mooie tv overigens !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Ok ja als je 5,3 cm dik vindt dan houdt het op, je ziet er niks van als hij goed aan de muur is gemonteerd of je moet er naast gaan staan. De kabels komen er mooi uit aan de onderkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
Dank voor jullie reacties.
Het is toch de Frame 2021 (77inch) geworden.
De zeer strakke ophanging(met frame naar keuze) tegen de muur en de one connect box waren voor mij toch punten die mij overhaalde. Daarnaast echt een behoorlijke korting gehad en ruim binnen het budget gebleven.

Nogmaals dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:15
bijzonder.... ophanging verkiezen boven beeldkwaliteit. Met dit budget wist ik het wel, en werd het (van werk melk dan ook) een OLED. Maar goed, smaken verschillen, en dat is maar goed ook.
Pagina: 1