Na jarenlang met een gebrekkige prebuild gewerkt te hebben wil ik eindelijk de stap wagen om zelf een PC te bouwen. Het wachten op videokaarten begin ik beu te worden dus wilde ik alvast met de rest beginnen.
Ik heb mijn oude PC deels geupgraded en ga die onderdelen hiervan meenemen, de rest koop ik nieuw. Ik heb wat onderzoek gedaan maar zou het fijn vinden om bevestiging te krijgen dat alles O.K. is voordat ik een hoop geld ga uitgeven.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen op 1440p en lichte taken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen strak budget maar had ongeveer 500 euro voor moederbord + CPU + RAM in het hoofd. Wanneer videokaarten voor een redelijke prijs beschikbaar komen was ik ook van plan om eentje van rond de 500 aan te schaffen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Voeding, videokaart en CPU-koeler.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het idee is om een degelijk systeem samen te stellen dat zeker zo'n 6 jaar prima meegaat. De ontwikkelingen in CPUs lijken aardig traag geworden en verwacht ik dat de 5600X tegen die tijd nog relevant is. De videokaart blijft glazenbolwerk maar ik verwacht dat er dit jaar nog wel een mogelijkheid komt om deze te upgraden, al is het maar naar een relatieve low-end kaart.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD heeft mijn voorkeur nadat ik te veel artikelen over de handelspraktijken van Intel heb gelezen. De rest maakt niet uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Focus op stilte. De stoffilters in de behuizing van Fractal lijken ook een fijne toevoeging, al lever je daar wel iets van koelte in. Misschien heb ik nog extra fans nodig?
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Graag opmerkingen of tips. Het kan zijn dat ik iets over het hoofd heb gezien.
De volgende onderdelen neem ik mee.
Ik heb mijn oude PC deels geupgraded en ga die onderdelen hiervan meenemen, de rest koop ik nieuw. Ik heb wat onderzoek gedaan maar zou het fijn vinden om bevestiging te krijgen dat alles O.K. is voordat ik een hoop geld ga uitgeven.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen op 1440p en lichte taken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen strak budget maar had ongeveer 500 euro voor moederbord + CPU + RAM in het hoofd. Wanneer videokaarten voor een redelijke prijs beschikbaar komen was ik ook van plan om eentje van rond de 500 aan te schaffen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Voeding, videokaart en CPU-koeler.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het idee is om een degelijk systeem samen te stellen dat zeker zo'n 6 jaar prima meegaat. De ontwikkelingen in CPUs lijken aardig traag geworden en verwacht ik dat de 5600X tegen die tijd nog relevant is. De videokaart blijft glazenbolwerk maar ik verwacht dat er dit jaar nog wel een mogelijkheid komt om deze te upgraden, al is het maar naar een relatieve low-end kaart.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD heeft mijn voorkeur nadat ik te veel artikelen over de handelspraktijken van Intel heb gelezen. De rest maakt niet uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Focus op stilte. De stoffilters in de behuizing van Fractal lijken ook een fijne toevoeging, al lever je daar wel iets van koelte in. Misschien heb ik nog extra fans nodig?
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Graag opmerkingen of tips. Het kan zijn dat ik iets over het hoofd heb gezien.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600X Boxed | € 295,05 | € 295,05 |
1 | Moederborden | Gigabyte Aorus B550M PRO-P | € 115,- | € 115,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify 2 Compact Black Solid | € 96,- | € 96,- |
1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix BL2K8G36C16U4B | € 93,97 | € 93,97 |
1 | Solid state drives | WD Blue SN550 1TB (WDS100T2B0C) | € 105,90 | € 105,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 705,92 |
De volgende onderdelen neem ik mee.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 960 GAMING 2G | € 0,- | € 0,- |
1 | Processorkoeling | be quiet! Pure Rock | € 39,- | € 39,- |
1 | Voedingen | be quiet! Straight Power 11 450W | € 89,55 | € 89,55 |