Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Telco
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-03 22:02
Hoi,

Ik moet bekennen dat ik (steeds) behoorlijk de weg kwijtraak in mijn zoektocht naar een nieuwe WiFi setup.

Het waarom: simpel, de wifi access laat zeer te wensen over. Ik heb nu op de begane grond een FritzBox 7590 en op de tweede verdieping een FrizBox 7390. Ik merk dat vooral het roamen niet goed gaat. Op de tweede verdieping heb ik nauwelijks toegang.

Vandaar de gedachte om de WiFi helemaal uit te schakelen op de Fritzjes en over te stappen naar een Mesh setup. Ik heb echter ethernetbekabeling van minimaal cat5e tot mijn beschikking, dus ik wil een wired backhaul gebruiken.

Hier wordt het een beetje wit rond de neus en ga ik steeds heftigere handbewegingen maken.... Het lijkt wel of de systemen die een hoge snelheidsclassificatie hebben geen gebruik maken van de mogelijkheid om zelf via een kabeltje te overleggen. Komt daar dan die hoge snelheid van? Wie helpt?

Mijn oorspronkelijke plan was een TP-Link Deco P9 setje. Alleen, daar zit geen WiFi 6 op, dus zoek ik de opvolger. X60? X90? En hebben die dan een wired backhaul? Dat komt er niet echt lekker uit. De andere keuze is Netgear Orbi en dan de RBK753 of -853. Zelfde verhaal.

Wie geeft raad? Mijn overheersende wensen zijn WiFi6, 3 stations (1 per etage), Wired backhaul, zoveel mogelijk snelheid.

Met beste dank!

Vandaag geen signature

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:38
TP-Link AX3000 Whole Home Mesh Wi-Fi System Deco X60 (3-pack), zie recensie

[Voor 26% gewijzigd door martyw op 23-05-2021 15:42]

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:40
Is deze al opgelost?

XBL gamertag StayingPow3r

• Cygni
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20-05 09:13
Ik herken je probleem. Voor mijn nieuwbouw woning ook op zoek naar een Mesh setje. Had mijn oog laten vallen op een eero 6 pro set. Maar deze zijn niet leverbaar in Europa. Mijn keuze wordt de linksys velop ax4200.

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-05 21:24
3 Losse accespoints geen idee als je toch alles bekabeld gaat aansluiten?

Vaak goedkoper dan hun Mesh broertjes (waarvan de de mesh functionaliteit toch niet gaat gebruiken).

• TheProphet
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-05 16:23

TheProphet

Updates found.. please wait...

3 AP's van UniFi per etage, kan eventueel op de eerste na zonder bekabeling.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee