The X-Files game op win10/x64?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:30
Mijn vraag
Wie van jullie heeft het pc game the X-Files wel eens stabiel aan de praat gekregen op windows 10 (64bit).
Het installeren is al een issue want vanaf de originele Dvd's zie ik in taskmanager wel een setup32.exe maar die doet niets (ook niet als administrator of met compatibility win98/xp etc)
Heb vervolgens op myabondonware een iso opgehaald.. Na installatie van een goede QuickTime krijg ik de exe wel opgestart maar na 5 minuten spelen crashed het spel naar de desktop (altijd bij opnemen van de telefoon)

Ook al een win7/32bits geïnstalleerd op een virtual machine... Crashed ook maar later.
Helaas is win98 op een virtual machine erg beperkt zeker met geluid en sharen van files op de host.

Dan maar de ps1 editie (heb geen ps1) maar op ps2 en ps3 zijn de graphics verrampeneerd en is besturing ook niet te doen.
Op dit ogenblik is ps1 emulatie op pc nog de enige manier om dit spel te spelen.

Dus wie heeft nog een supertip om de pc variant stabiel te krijgen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 18:41
https://www.pcgamingwiki.com/wiki/The_X-Files_Game

Scroll even naar onderen naar het kopje "issues fixed".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
Helaas pindakaas... die site had ik ook gevonden (vergeten te melden).

Maakt niet uit welke Quicktime ik installeer maar de crash to desktop heb ik bij iedere versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 18:41
Mischien een issue met jouw specifieke versie van de game?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
heads-up
Heb de losse ISO's opgehaald (de 7 CD's..had ze ook vanaf mijn eigen exemplaar kunnen rippen)

Sowieso zie ik in win10/64bits de setup hangen op een subprocess 'nvidiacontainer'. Als ik die afschiet loopt de installer deels door maar dan stopt deze direct op quicktime install.
Quicktime lite geinstalleerd maar dan weer een crash to desktop.

Heb nu een 32bits XP in virtual box opgestart en deze lijkt het zowaar langer vol te houden. Kon ik ook de quicktime versie vanaf de 1e CD gebruiken. Uiteraard geen internet connectie met deze oude meuk dus ook XP is nog echt de oer versie vanaf een DVD zonder fixes.:-)

Nu eindelijk een keer het spel spelen. Ben nu ook de complete x-files aan het herkijken op bluray met tussendoor op het juiste punt de twee films....spel nu dus ook