Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:12

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Topicstarter
Ik zoek een?
Betaalbare muziekstreamer die op zijn minst spotify connect, chromecast en DNLA (minst belangrijk) ondersteund. Hij is bedoeld voor in de werkplaats dus hoeft niet mega highend te zijn.
Eea zoek ik vooral voor mijn ouders maar misschien wil ik er zelf ook wel 1 hebben in mijn werkplaats.

Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Max ~€150

Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?
Spotify Connect, Chromecast, eventueel DNLA en Airplay functie. Meer diensten zijn natuurlijk altijd welkom.

Wat heb je zelf al gevonden?
pricewatch: Yamaha MusicCast WXAD-10 is een mooi apparaat, echter nergens leverbaar (zou hij EOL zijn en vervangen worden?).
Heb me natuurlijk als tweaker al lang verdiept in Pi oplossingen met bijvoorbeeld Volumio maar veel van deze oplossingen missen een feature (spotify connect of geen cast functie). Eea moet eenvoudig werken.

Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Geen specifieke voorkeur. Heb zelf een speaker van Bluesound in de keuken en heb de nieuwe Node in pre-order voor in mijn kamer. Maar de Bluesound oplossingen voor dit doel zijn gewoon te duur.

22x330Wp Oost-Zuid-West, 24x360Wp Oost-West, Total 15.900Wp

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Over de pi oplossingen, heb je Shairport-sync al eens gezien? Maakt een Airplay compatible audioapparaat van een rasperry pi. Ik heb hem zelf op een Pi Zero W draaien en werkt prima. Eventueel kun je het nog uitbreiden met een Hifiberry om de audiokwaliteit te verbeteren.

https://github.com/mikebrady/shairport-sync

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Vanwaar de Chromecast requirement? Da's toch vnl films? Ok, YT muziek kan ik me nog iets bij voorstellen.

Voor muziek heb ik oog volumio met Spotify connect plugin. Werkt perfect. Doet ook dlna, alleen geen Chromecast dus.

Als het je niet uitmaakt dat je geen 320kbps maar max 256kbps stream aan kunt: pak een Chromecast 3. Dan moet je nog van HDMI naar iets anders, maar da's afhankelijk van wat er verder staat aan versterker en evt dac spul. Makkelijkste is zoiets: https://www.bol.com/nl/p/...mzetter/9200000077112997/ (bij Ali ongetwijfeld goedkoper te krijgen).

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Zijdelingse vraag: beschik je overal over wifi in de werkplaats?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:12

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Topicstarter
The Eagle schreef op zondag 23 mei 2021 @ 14:15:
Vanwaar de Chromecast requirement? Da's toch vnl films? Ok, YT muziek kan ik me nog iets bij voorstellen.

Voor muziek heb ik oog volumio met Spotify connect plugin. Werkt perfect. Doet ook dlna, alleen geen Chromecast dus.

Als het je niet uitmaakt dat je geen 320kbps maar max 256kbps stream aan kunt: pak een Chromecast 3. Dan moet je nog van HDMI naar iets anders, maar da's afhankelijk van wat er verder staat aan versterker en evt dac spul. Makkelijkste is zoiets: https://www.bol.com/nl/p/...mzetter/9200000077112997/ (bij Ali ongetwijfeld goedkoper te krijgen).
Chromecast vooral om radiostreams via een app als TuneIn aan te kunnen zetten. Gebruik van allerlei verschillende interfaces (webpagina van Volumio) maakt eea vrij complex.

Kwm deze nog tegen: https://www.amazon.nl/Aud...nding/dp/B084R8N8KD/?th=1
Lijkt (zeker voor het geld) best veel te kunnen.

Eea gaat draaien op wat oudere versterkers dus HDMI heeft niet de voorkeur omdat je dat weer om moet zetten.

[ Voor 14% gewijzigd door Tortelli op 23-05-2021 14:29 ]

22x330Wp Oost-Zuid-West, 24x360Wp Oost-West, Total 15.900Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Ah, dus de requirement is niet zozeer casting maar meer webradio :)
Die S10 die je linkt ziet er wel uit als een interessant apparaat. Ik ken de bijgeleverde app niet, maar als ik het ding zo zie dan kun je alleen van bron switchen met de app die er nij hoort, net als bijv bij de veelgebruikte Undok app van de concurrentie. Weet niet of dat uitmaakt voor je? Eigenlijk wil je een device waar je *iets* naartoe kunt sturen en dan gaan.

Altenatieve invalshoek: internetradio met BT ontvangst. Doe je spotify via je telefoon ipv via spotify connect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 16:03
Volgens mij is de wxad-10 gewoon leverbaar

https://www.hobo.nl/yamah...streamer.html?sqr=Yamaha&
Pagina: 1