Toon posts:

Arctic Silver Epoxy Losmaken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben druk bezig alle spulletjes voor mijn waterkoelingset bij elkaar te scharrelen, ik heb al een koperen radiator van de sloop, die ligt nu lekker te weken in een bak azijn. Verder een Eheim waterpompje, en wat slang. Ik wil bij DangerDen een CPU-blok, een Chipset-blok, en een video-blok bestellen, alleen weet ik nog niet zeker welk moederbord en welke videokaart ik ga gebruiken, dus wil ik nog geen hold-down kitjes kopen. Maar nou lees ik op dit forum dat als je bijvoorbeeld Arctic Silver Epoxy gebruikt je dat never noiit meer los krijgt... Ik heb niet zo'n zin om nieuwe blokjes aan te schaffen iedere keer dat ik van hardware verander...

- Is Arctic Silver Epoxy los te krijgen zonder je chips (of je blokje) te slopen?
- Is die manier met Silver Compound en secondelijm op de hoekjes betrouwbaar?

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Dat arctic plakspul laat niet echt makkelijk los nee. En die truuk van secondelijm op de puntjes en de rest arctic silver werkt prima, MAAR ik zou er never nooit niet een waterkoelblok mee vast zetten. Ik heb op die manier de heatsink op mijn radeon vastzitten. Maar ik denk dat er door zo'm waterkoelblok veel meer trillingen gaan. En dat er best kans is dat dat los komt. Ik zou dus zoveel mogelijk met klemmen werken.
Desnoods zet je het vast met een grote lijmtang ofzo >:)

Geen inspiratie

Verwijderd

Secondenlijm werkt prima hoor.
En ik weet niet wat meer trillingen veroorzaakt, waterblokje of een koelblok met fan.

Verwijderd

epoxy heb ik al een paar chips mee gesloopt.. vast = vast.. en het stuk wat gelijmd is laat niet los.. dus laat iets anders wel los |:(

Verwijderd

Ik weet het niet hoor, maar misschien doet nagellakremover goede zaken. Werkt i.e.g. wel goed voor de gewoon Arctic Silver.

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Nagellakremover no-way-hosé.

Epoxy krijg je los met: warmte (200 graden en meer), mechanisch (hakken, slijpen, schuren etc) en eventueel met een sterk zuur of een sterke base, hierdoor wordt epoxy verzwakt. Of het dan zwak genoeg is om los te krijgen......

Verder zou ik niet weten hoe je het los kan krijgen. De hechting op kunststoffen valt wat tegen, maar echt zwak zijn de verbindingen niet.....

Verwijderd

Ik heb zelf ook Arctic Silver Adhesive, en dat plakt idd muurvast.
Maar op de site van Arctic Silver staat de tip op de adhesive mix en de normale ASII in de verhouding 1 op 1 te mengen. Hierdoor wordt de verbinding een stuk minder sterk zodat je het later weer kunt verwijderen. Verder kun je het nog in de diepvries leggen. Dit werkt vooral voor de adhesive heel erg goed, aangezien dat gaat kristalliseren bij ongeveer -50.

Ik heb tot zover nog niet zo'n mix van adhesive & ASII los moeten maken, dus ik weet niet hoe sterk het dan nog is. Maar volgens de site zou het voldoende moeten wezen om koelers enzovoorts op GPU's te plakken en later toch zonder schade te kunnen verwijderen.
Instructions for diluting Arctic Silver Adhesive with Arctic Silver Compound to weaken its bonding strength.
1. Dispense the proper proportions of resin and curing agent (1:1) onto a clean plastic, metal or wax-free paper sheet. Since you will be adding Arctic Silver Compound to the mixture, only use the appropriate portions of what you will be able to mix and apply in approximately five minutes. Stir the two ingredients together thoroughly with the mixing wand. To assure thorough mixing, scrape the mixing sheet as you mix. If you have adhesive left over after the application, do not dispose of the mixture until the reaction is complete and has cooled.

2. Add Arctic Silver Thermal Compound to the mixed adhesive. 1/2 Adhesive and 1/2 Compound will significantly weaken the adhesive's bonding strength while maintaining the superior thermal conductivity. Lower ratios of compound will not reduce the bonding strength as much.

3. The addition of the Arctic Silver Compound extends the adhesive's set time. Allow the components several hours to set before you remove the clamps

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op vrijdag 17 augustus 2001 14:38 schreef PsyFlux het volgende:
Verder kun je het nog in de diepvries leggen. Dit werkt vooral voor de adhesive heel erg goed, aangezien dat gaat kristalliseren bij ongeveer -50.
Uhmz.. ik weet niet wat voor megavriezer jij ehbt, maar de meesten halen de -50 niet hoor ;)

Verwijderd

Op vrijdag 17 augustus 2001 15:42 schreef BrZ het volgende:

[..]

Uhmz.. ik weet niet wat voor megavriezer jij ehbt, maar de meesten halen de -50 niet hoor ;)
Ik weet ook niet wat voor vriezers (twee) wij hebben, en ik heb er ook geen verstand van. Weet wel dat 1 van de 2 op de allerhoogste stand staat, en dat is koud. Hoe koud dat nu is... geen flauw idee :)
Pagina: 1