Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen825
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 11-07-2024
Hoi, ik heb al een lange tijd een prangende vraag over oplaadsnoeren.

Ik gebruik al sinds jaar en dag Samsung telefoons. Ik had bijvoorbeeld de eerste Galaxy, de S2, S4, S6 en heb momenteel de S10.

Wat ik merk is dat het originele oplaadsnoer, welke meegeleverd word met de telefoon vaak verreweg het beste werkt.
Dan heb ik het bijvoorbeeld over de kortste oplaadtijd, data overzetten gaat vlekkeloos. Mijn huidige S10 gebruik ik nu veel om te verbinden met mijn Peugeot Partner d.m.v. mirror link en de ingebouwde app Android Auto.

Vooral dit laatste werkt enkel en alleen maar met de originele kabel. Met andere, wat goedkope(re) kabels heb ik heel vaak onverklaarbare storingen mee of dingen die gewoon helemáál niet werken.

Gezien het feit dat dingen, ondanks dat ze goed werken, nou eenmaal niet het eeuwige leven hebben, heb ik ook al wel vaak nieuwe kabels moeten bestellen. Via een welbekende site heb ik dan weleens kabels besteld waarbij er vermeld word dat het kabels van Samsung zijn, maar na ze een tijdje geprobeerd te hebben, krijg ik er toch wel mn twijfels óf het eigenlijk wel een kabel van Samsung is, omdat de kabel qua kwaliteit lang niet in de buurt komt van de originele kabel.

Maar goed, lang verhaal kort, is er iemand die mij kan vertellen hoe ik aan of waar ik een goede kabel kan bestellen, van hoge kwaliteit, die nét zo goed is als de originele kabel?
Ligt het soms aan het amperage/wattage? USB
3.1? Ik ben er nog niet achter gekomen.

Sorry voor het lange verhaal!

Alvast bedankt en groeten,
Koen

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-10 21:37
Lees reviews, ga voor goede merken, en ga niet voor de allergoedkoopste kabels, dan heb je al veel betere kans dat het goed werkt. Of als je dezelfde kwaliteit wilt, kan je natuurlijk ook een originele Samsung-kabel kopen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-10 22:18

de Peer

under peer review

Bedoel je niet de adapter?

Ik gebruik echt allerlei USB snoeren voor mijn S5 Neo en heb nog nooit enig verschil gemerkt tussen originele snoer of eentje van Aliexpress van 60 eurocent. Bij mij is overigens nog nooit een USB-snoer 'kapot' gegaan.

[ Voor 18% gewijzigd door de Peer op 22-05-2021 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:04
Ik weet niet eens meer waar ik de originele kabel van mijn Samsung toestel heb gelaten... Heb totaal geen slechte ervaringen met 3rd party kabels.

Maar ik koop dan ook liever een bekend merkje. Mijn meeste USB-kabels zijn van Anker, heb ook e.e.a. van Aukey, UGreen en Blitzwolf rondslingeren.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen825
Hahn schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 22:10:
Lees reviews, ga voor goede merken, en ga niet voor de allergoedkoopste kabels, dan heb je al veel betere kans dat het goed werkt. Of als je dezelfde kwaliteit wilt, kan je natuurlijk ook een originele Samsung-kabel kopen.
Dankjewel voor je reactie!

Al ben er ik nog niet achter hoe ik aan originele kabels van Samsung kan komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
Koen825 schreef op zondag 23 mei 2021 @ 14:51:
[...]

Dankjewel voor je reactie!

Al ben er ik nog niet achter hoe ik aan originele kabels van Samsung kan komen.
Ik zou beginnen met zoeken naar 'Samsung USB-kabel', bijvoorbeeld: https://www.coolblue.nl/p...1-5m-kunststof-zwart.html ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen825
de Peer schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 22:39:
Bedoel je niet de adapter?

Ik gebruik echt allerlei USB snoeren voor mijn S5 Neo en heb nog nooit enig verschil gemerkt tussen originele snoer of eentje van Aliexpress van 60 eurocent. Bij mij is overigens nog nooit een USB-snoer 'kapot' gegaan.
Niet de adapter, maar puur alleen het kabeltje.

Ja ik weet ook niet wat het is, bij mij gaan alle andere kabeltjes na een tijdje kuren vertonen of gaan kapot, terwijl ik er gewoon voorzichtig mee om ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen825
Xander schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 22:42:
Ik weet niet eens meer waar ik de originele kabel van mijn Samsung toestel heb gelaten... Heb totaal geen slechte ervaringen met 3rd party kabels.

Maar ik koop dan ook liever een bekend merkje. Mijn meeste USB-kabels zijn van Anker, heb ook e.e.a. van Aukey, UGreen en Blitzwolf rondslingeren.
Dankje, die van Anker zou ik nog weleens willen proberen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen825
Koen825 schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 22:08:
Via een welbekende site heb ik dan weleens kabels besteld waarbij er vermeld word dat het kabels van Samsung zijn, maar na ze een tijdje geprobeerd te hebben, krijg ik er toch wel mn twijfels óf het eigenlijk wel een kabel van Samsung is, omdat de kabel qua kwaliteit lang niet in de buurt komt van de originele kabel.
Vandaar dit zinnetje :)

Maar deze kabel zou ik ook nog wel een kans willen geven, heb er nog niet eerder éen bij coolblue besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Koen825 schreef op zondag 23 mei 2021 @ 15:03:
[...]

Vandaar dit zinnetje :)

Maar deze kabel zou ik ook nog wel een kans willen geven, heb er nog niet eerder éen bij coolblue besteld.
Welke 'welbekende' site was dat dan? Toevallig AliExpress, Wish, of iets vergelijkbaars?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen825
Weet niet of ik namen mag noemen hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen825
Was bij bol.com, geen ali express o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Koen825 schreef op zondag 23 mei 2021 @ 15:17:
Weet niet of ik namen mag noemen hier?
Ja hoor, dat mag.
Koen825 schreef op zondag 23 mei 2021 @ 17:22:
Was bij bol.com, geen ali express o.i.d.
Oké, dan is de kans groter dat het wel een echte zou (moeten) zijn.

Stond er ook echt 'Samsung' in de naam van het product, of was het een USB-kabel voor Samsung-telefoons? Want ik kom niet direct Samsung-kabels tegen op Bol.com als ik zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:33
Bij de laatst genoemde site geeft ook geen garantie meer. Zitten vaak onder verkopers tussen met spullen uit China voor teveel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen825
Hahn schreef op zondag 23 mei 2021 @ 17:26:
[...]

Ja hoor, dat mag.
[...]

Oké, dan is de kans groter dat het wel een echte zou (moeten) zijn.

Stond er ook echt 'Samsung' in de naam van het product, of was het een USB-kabel voor Samsung-telefoons? Want ik kom niet direct Samsung-kabels tegen op Bol.com als ik zoek.
https://www.bol.com/nl/p/...er/9300000016549295/?s2a=

Dit was de meest recente kabel die ik besteld had, Samsung staat inderdaad niet in de titel, alleen "compatibel met Samsung"

Het enige wat ik met deze kabel kan is opladen. Hij werkt niet met mijn scherm in de auto en verbinden met laptop/pc lukt ook niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Koen825 op 23-05-2021 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen825
Is dit soms een originele samsung kabel?
Het staat in ieder geval in de naam.

https://www.bol.com/nl/p/...socialshare_pdp_iphoneapp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Koen825 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 21:17:
Is dit soms een originele samsung kabel?
Het staat in ieder geval in de naam.

https://www.bol.com/nl/p/...socialshare_pdp_iphoneapp
Het staat er letterlijk, onder de titel/naam: "Originele Samsung kabel"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen825
Ik zag het, maar ik vroeg het me toch even af omdat je eerder zei geen kabels gevonden te hebben van samsung op bol.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Koen825 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 21:41:
Ik zag het, maar ik vroeg het me toch even af omdat je eerder zei geen kabels gevonden te hebben van samsung op bol.com
Ik had letterlijk gezocht op "Samsung usb kabel" op Bol.com en niet verder gekeken dan de eerste 25 producten, en daar stond het niet bij. Ik zei het ook met een slag om de arm, niet als definitief 'ze hebben het niet'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen825
Oo oke zo 👍. Bedankt allemaal voor de reacties, ben ik weer even mee geholpen!

Met vriendelijke groeten,
Koen
Pagina: 1