Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuuhhh
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 13:32
Goedenavond,

Ik wil graag me google assistent oproepen, echter met spraakbesturing werkt dit niet. Als ik de homeknop langer ingedrukt houdt werkt deze wel.

Systeem: oneplus 6, meeste recente update. Zelfde geldt voor de google app en de spraakassistent app.

Ik heb google assistent aanstaan, en ook de voice match "ok google". Echter zou ik hem hier kunnen aanleren naar mijn stem te luisteren(trainen) maar die functie zie ik niet?

Doe ik iets verkeerds of ligt dit aan oneplus/Google?

Mijn dank is groot.

Beste antwoord (via rens-br op 23-05-2021 20:03)

• basjuuhhh
Het is gelukt.

Moest de telefoon instellen op engels, daarna kon ik wel de voice match doen.. nu werkt het, dan maar de settings in het Engels. Andere apps allemaal op Nederlands instellen. Bedankt voor het meedenken

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@basjuuhhh begrijp ik het goed dat je gewoon ok Google wilt roepen tegen je telefoon en dat hij dan reageert?

Verder heb ik je titel even aangepast, zodat het wat duidelijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuuhhh
rens-br schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 22:46:
@basjuuhhh begrijp ik het goed dat je gewoon ok Google wilt roepen tegen je telefoon en dat hij dan reageert?

Verder heb ik je titel even aangepast, zodat het wat duidelijker is.
Thanks voor het aanpassen, is inderdaad wat duidelijker.

En ja dat bedoel ik. Ik wil gewoon ok google roepen en dan moet hij werken zowel vergrendeld als niet vergrendeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

basjuuhhh schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 22:58:
[...]

Thanks voor het aanpassen, is inderdaad wat duidelijker.

En ja dat bedoel ik. Ik wil gewoon ok google roepen en dan moet hij werken zowel vergrendeld als niet vergrendeld.
Volgens mij kan dat niet. En ik zou dat ook echt niet willen. Dan kan een willekeurige voorbijganger 'Ok Google' tegen je telefoon zeggen en wordt GA geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:21
rens-br schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 23:01:
[...]

Volgens mij kan dat niet. En ik zou dat ook echt niet willen. Dan kan een willekeurige voorbijganger 'Ok Google' tegen je telefoon zeggen en wordt GA geactiveerd.
Dat is wel precies hoe 'OK Google' werkt, en om het activeren door vreemden tegen te gaan kan je het laten trainen op jouw stem.

Maar, kan het volgens jou niet omdat het een OnePlus-telefoon is, of omdat je dacht dat het überhaupt niet zo zou werken? Want dat laatste is in ieder geval niet het geval, op mijn Samsung-telefoon werkt het prima.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuuhhh
Hahn schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 23:03:
[...]

Dat is wel precies hoe 'OK Google' werkt, en om het activeren door vreemden tegen te gaan kan je het laten trainen op jouw stem.

Maar, kan het volgens jou niet omdat het een OnePlus-telefoon is, of omdat je dacht dat het überhaupt niet zo zou werken? Want dat laatste is in ieder geval niet het geval, op mijn Samsung-telefoon werkt het prima.
Ja het lijkt aan mijn telefoon te liggen. Ik kan de optie onder voice match kiezen. "Ok google".

Maar als ik op internet lees zou hier een functie moeten komen waar je je stem kunt trainen, maar die functie zie ik niet waardoor ik dus niks kan oproepen. Als ik hem oproep via de app of via de homeknop voert de assistent wel alle opdrachten uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuuhhh
rens-br schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 23:01:
[...]

Volgens mij moet dat wel kunnen, en net zoals Hahn aangeeft moet je de google assistent trainen op je stem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Hahn schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 23:03:
Maar, kan het volgens jou niet omdat het een OnePlus-telefoon is, of omdat je dacht dat het überhaupt niet zo zou werken?
Ik dacht / had verwacht dat het überhaupt niet zou werken. Maar ik heb het duidelijk fout. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
rens-br schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 23:08:
[...]

Ik dacht / had verwacht dat het überhaupt niet zou werken. Maar ik heb het duidelijk fout. :X
Ik neem aan dat je wel bekend bent met de 'OK Google'-voice opdracht, maar hoe dacht je dat die zou werken dan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Hahn schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 23:09:
[...]

Ik neem aan dat je wel bekend bent met de 'OK Google'-voice opdracht, maar hoe dacht je dat die zou werken dan? :P
We raken misschien wat offtopic. Maar ik heb een gevoicematchte Sonos Beam hier, maar die luistert ook vrolijk naar iemand anders.

Dacht dat je met voicematch er voor zorgde dat Google weet wie er spreekt en gebaseerd daarop opdrachten uitvoert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
rens-br schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 23:14:
[...]

We raken misschien wat offtopic. Maar ik heb een gevoicematchte Sonos Beam hier, maar die luistert ook vrolijk naar iemand anders.

Dacht dat je met voicematch er voor zorgde dat Google weet wie er spreekt en gebaseerd daarop opdrachten uitvoert.
Dat is een deel van het idee (wat niet 100% foolproof is), maar het belangrijkste van 'OK Google' is dat het een trigger woord is waardoor Google Assistant gaat luisteren, zonder dat je je telefoon aan hoeft te raken.

Verder gok ik dat het een beperking is van OnePlus-telefoons, waardoor het misschien niet direct zo werkt. Heb je je telefoon al opnieuw opgestart nadat je alles hebt ingesteld @basjuuhhh? Kan nooit kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Hahn schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 23:17:
Dat is een deel van het idee (wat niet 100% foolproof is), maar het belangrijkste van 'OK Google' is dat het een trigger woord is waardoor Google Assistant gaat luisteren, zonder dat je je telefoon aan hoeft te raken.
Ik ben inderdaad wel bekend met het feit dat het gebruikt wordt als trigger woord, dat zeg ik ook tegen mijn Beam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuuhhh
Hahn schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 23:17:
[...]

Verder gok ik dat het een beperking is van OnePlus-telefoons, waardoor het misschien niet direct zo werkt. Heb je je telefoon al opnieuw opgestart nadat je alles hebt ingesteld @basjuuhhh? Kan nooit kwaad.
Yep heb dat inderdaad meermaals gelezen en dus maar geprobeerd. Helaas geen resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
rens-br schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 23:21:
[...]

Ik ben inderdaad wel bekend met het feit dat het gebruikt wordt als trigger woord, dat zeg ik ook tegen mijn Beam.
Dan volg ik niet helemaal wat je dacht dat niet zou werken.
basjuuhhh schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 23:21:
[...]

Yep heb dat inderdaad meermaals gelezen en dus maar geprobeerd. Helaas geen resultaat.
Ik kwam dit tegen van 3 jaar geleden, weet niet of dat nu nog geldt, maar wie weet:
I found the solution:
You have to unable Google Assistant under Google App> Settings> Settings> Phone. Then you go to Google App> Settings> Voice> Voice Match and enable 'Say "Ok Google" any time'
Don't try to enable Google Assistant afterward because it'll make "Ok Google" unable to work again.
Seems like Google App is having some conflict with which functionality takes over the "Ok Google" command

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuuhhh
Hahn schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 23:26:
[...]

[...]

Ik kwam dit tegen van 3 jaar geleden, weet niet of dat nu nog geldt, maar wie weet:

[...]
Ik zie die hele optie phone niet.. Ik ha via de google app ernaar toe. Rechtsboven in instellingen, ik zie alles behalve phone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
basjuuhhh schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 23:31:
[...]

Ik zie die hele optie phone niet.. Ik ha via de google app ernaar toe. Rechtsboven in instellingen, ik zie alles behalve phone..
In de tussentijd zal er alweer genoeg veranderd zijn.

En mijn telefoon is een Samsung, dus dit zal ook anders zijn, maar bij mij vind ik het hier:
• Google app openen (dus letterlijk de app 'Google', niks meer, niks minder)
• More
• Settings
• Google Assistant
• Voice Match
• Daar heb ik 'Hey Google' aan staan, waaronder staat dat dat ook luistert als het scherm uit is. En eronder staat 'Voice model' om 'm te trainen op mijn stem.

Heb je dezelfde opties, inclusief 'Hey Google' ipv 'OK Google'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuuhhh
Hahn schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 23:37:
[...]

In de tussentijd zal er alweer genoeg veranderd zijn.

En mijn telefoon is een Samsung, dus dit zal ook anders zijn, maar bij mij vind ik het hier:
• Google app openen (dus letterlijk de app 'Google', niks meer, niks minder)
• More
• Settings
• Google Assistant
• Voice Match
• Daar heb ik 'Hey Google' aan staan, waaronder staat dat dat ook luistert als het scherm uit is. En eronder staat 'Voice model' om 'm te trainen op mijn stem.

Heb je dezelfde opties, inclusief 'Hey Google' ipv 'OK Google'?
Nee die opties die jij aangeeft zie ik overal op internet, maar ik zie die niet. Ook niet op eeb samsung galaxy s9 hier in huis. Ik zie alleen de optie "ok google".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Hahn schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 23:26:
Dat je met een gelockte telefoon 'OK Google' kan zeggen en hij daarop reageert. Maar dat kan blijkbaar dus wel en daar heb ik het dus mis. :)

Net getest en dat werkt hier ook niet. Alleen vanuit het home screen, en ook alleen maar omdat ik dat ingesteld heb ik Nova Launcher.
Hahn schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 23:37:
• Daar heb ik 'Hey Google' aan staan, waaronder staat dat dat ook luistert als het scherm uit is.
Die optie heb ik ook. Maar er staat niet onder dat het ook luistert als het scherm uit is.

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 22-05-2021 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
rens-br schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 23:42:
[...]

Dat je met een gelockte telefoon 'OK Google' kan zeggen en hij daarop reageert. Maar dat kan blijkbaar dus wel en daar heb ik het dus mis. :)

Net getest en dat werkt hier ook niet. Alleen vanuit het home screen, en ook alleen maar omdat ik dat ingesteld heb ik Nova Launcher.

[...]

Die optie heb ik ook. Maar er staat niet onder dat het ook luistert als het scherm uit is.
Ik gok dat dat dan functies zijn die voorbehouden zijn aan de Pixel- en Galaxy-telefoons (en mogelijk nog wat andere merken, maar niet allemaal) van deze wereld.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• basjuuhhh
Het is gelukt.

Moest de telefoon instellen op engels, daarna kon ik wel de voice match doen.. nu werkt het, dan maar de settings in het Engels. Andere apps allemaal op Nederlands instellen. Bedankt voor het meedenken
Pagina: 1