Raar koptelefoon gedoe

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin Janssen
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-12-2022
Hallo,
Ik heb al een tijdje een raar probleem. Als ik mijn koptelefoon insteek dan blijft het geluid gewoon door mijn speakers komen, er komt dan niks door mijn koptelefoon. Ik heb al geprobeerd de drivers te herinstaleren, maar dat heeft niks beholpen. De enige manier om geluid door mijn koptelefoon te krijgen, is door de pc uit te zetten, koptelefoon insteken, pc aanzetten. Dan komt er wel gewoon geluid door. Ook kan ik nergens meer dat programatje vinden waar je alle uitgangen zag, en kon kiezen welke uitgang wat doet.
Mijn moederbord is een gigabyte GS-H27OM-DS3H
Hopelijk weten jullie een oplossing.
Mvg Robin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:01
Het helpt niet als je handmatig de geluidsinstellingen verandert naar je koptelefoon, zodra je die erin steekt?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin Janssen
Ik zou niet weten waar. Ik deed dat altijd via dat programmaatje... Ik denk dat dat realtek audio manager of console was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:54

FreakNL

Well do ya punk?

Ik heb precies hetzelfde gehad met mijn nieuwe (zakelijke) laptop, moest ook rebooten voordat hardwired koptelefoon het deed.

Bij mij was het installeren van een andere driver de oplossing. Deze kon ik zo detecteren en installeren vanaf de Dell support site. Ik krijg nu ook een pop-up als ik de koptelefoon in de jack steek.

Verschil tussen jou en mij is dat het bij jou (blijkbaar) wel ooit gewerkt heeft, bij mijn (verse) laptop werkte het vanaf het begin niet. Alsnog zouden drivers je issue wel kunnen oplossen, me dunkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin Janssen
Hmm, dan zal ik eens kijken of ik een oudere driver kan instaleren. Ik kreeg ind normaal ook zo'n popup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:01
Robin Janssen schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 20:18:
Ik zou niet weten waar. Ik deed dat altijd via dat programmaatje... Ik denk dat dat realtek audio manager of console was.
Op speakertje klikken en daar playback device aanpassen:
Afbeeldingslocatie: https://api.softwarekeep.com/media/nimbus/helpcenter/Volume_icon_missing.png

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin Janssen
Achja, dat was m. Maar dat staat er niet eens bij mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:54

FreakNL

Well do ya punk?

Is het deze?

GA-H270M-DS3H

Degene die je post in je TS bestaat niet

/edit
Dat luidsprekertje in je tasktray hoort er wel te staan, zelfs als je niks anders kunt kiezen, me dunkt. Is hij niet verborgen?

[ Voor 50% gewijzigd door FreakNL op 22-05-2021 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin Janssen
Ja dat is hem. Het luidsprekertje staat er wel. Maar er staat niks van koptelefoon kiezen. Momenteel werkt het, ik heb een oudere driver gedaan. Maar nu is het nog de vraag of het blijft werken. Ik heb ook 2 verschillende speaker systemen aangesloten op me pc. Eentje ervan is aangesloten op een line-in die werkt niet, maar normaal werkt die ook gewoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin Janssen
Nou, nadat ik de pc heb afgesloten en daarna terug opgestart, doet die weer niks. Ook start die steeds op met volume op standje 65...
Pagina: 1