Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouncer1980
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 14-11-2023
Heb een H96max media player gekocht.

Bij het afspelen van films vanaf usb schijf heb ik bij enkele films geen geluid. Neem aan dat dit een codecs probleem is.
Maar ik weet niet hoe ik codecs kan updaten op dit apparaat. Heb VLC player app ook geïnstalleerd, hierin wel geluid maar VLC app werkt niet lekker samen met deze H96 tv box en de bijbehorende afstandsbediening (lastig zoeken en bedienen in UI).

Iemand een idee hoe en of codecs geüpdatet kunnen worden of een goeie alternatieve app uit de play store?

Heb de player rechtstreeks op de tv aangesloten middels HDMI

[ Voor 5% gewijzigd door bouncer1980 op 23-05-2021 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

bouncer1980 schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 19:38:
Heb een H96max media player gekocht.

Bij het afspelen van films vanaf usb schijf heb ik bij enkele films geen geluid. Neem aan dat dit een codecs probleem is.
Maar ik weet niet hoe ik codecs kan updaten op dit apparaat. Heb VLC player app ook geïnstalleerd, hierin wel geluid maar VLC app werkt niet lekker samen met deze H96 tv box en de bijbehorende afstandsbediening (lastig zoeken en bedienen in UI).

Iemand een idee hoe en of codecs geüpdatet kunnen worden of een goeie alternatieve app uit de play store?
Je reactie is op dit moment niet volledig genoeg om je eventueel verder te kunnen helpen.

Bijv., waar is de speler op aangesloten (via receiver, rechtstreeks naar TV, wat voor receiver/TV, ...)?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouncer1980
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 14-11-2023
rechtstreeks via HDMI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dat is nog steeds een vrij summiere reactie, want ook een tv heeft een beperking over wat deze kan laten horen (door wat deze ondersteund aan audio formaten), en het ene model TV kan soms meer of minder later horen dan een ander model (DTS ondersteuning is er eentje van).

Afijn, zet er Kodi op en laat deze het codec gedeelte voor zijn rekening laten nemen. Selecteer daarbinnen alleen de formaten die worden ondersteund en er zou geluid moeten zijn, ongeacht wat er oorspronkelijk aan codec aanwezig is in het afgespeelde media.

Is Kodi niet bekend bij je? Start een zoekopdracht en verdiep je een beetje in de mogelijkheden daarvan.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:19

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Codecs update je meestal niet zo snel op die boxjes. Je bent afhankelijk van de players of je zorgt gewoon dat je de content in een geschikte container/codec (bijvoorbeeld een H264/AAC in .MP4) aanbiedt.

Zoals @hardware-lover al zegt, is je informatie vrij summier. :) Kodi is inderdaad een 'allesvreter' en bijzonder eficient met je resources.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A