De loterij gewonnen ...

Pagina: 1
Acties:
  • 3.734 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mpsyn
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-03 10:20
Ik heb de loterij gewonnen, een MS loterij, 2.000.000 US$ ...
Wie kent ze niet, dit soort berichten in de spam box, geschreven in slecht Engels.

Het deed me denken aan James Veitch, funny:

1. [YouTube: This is what happens when you reply to spam email | James Veitch]
2.

Lang verhaal kort, ik communiseer nu ruim twee weken met een 'advocaat' en een 'bank transfer manager'. Ik doe me voor als een onnozele goed gelovige vrouw van 64 met veel problemen. Het doet er bijna niet toe wat voor idiote dingen ik schrijf (I am soo hapy i wun he lotterly), ze blijven m'n woorden geloven.
Ik ben op het punt dat ik 'discount' heb gekregen: het openen van een rekening (bij een Zuid-Afrikaanse) bank kost me geen 750, maar 350 US$, en natuurlijk genoeg gegevens om mijn identiteit te kunnen stelen.

Maar, ik ben er ook een beetje klaar mee en sta (stond, afgelopen week) op het punt het af te sluiten. Diverse ideën kwamen in me op:

1. Een moraliserend verhaal over het leed dat ze aanrichten
2. Een met tekst 'ge-photoshop-te' .jpg van miss Piggy: "Hi guys, bla bla bla"
3. Een 'mailserver-tje' installeren en hun mailbox in de nacht laten vol lopen
4. Een .cmd file sturen (vermomd als mijn "paspoort-gegevens.doc) met als inhoud @echo off FORMAT C:

Maar, de waarheid is, ik ben een bejaarde 'tweaker' (286SX, 386DX, netBEUI, .bat files, een adventure game op 5 floppies, was mijn begin; later Back Orifice, kan je je dat nog herinneren :) ) en ik snap het allemaal niet meer zo goed (in de diepte).

En nu is voor mij bovengenoemde nummer 1 en 2 een beetje saai, en nummer 3 en 4 zijn waarschijnlijk juridisch 'niet handig'.

Bottom line, ik doe dit omdat het afgelopen jaar erg shit was (als voor vele mensen) tijdens het werken in Corona tijd midden in de dagelijkse Corana omgeving. Dit gaf de afgelopen twee weken ontspanning, de idioterie, de, volgens de vrouw des huizes hilarisch verzonden teksten; even weg van het werk, we hebben kostelijk gelachen.
Maarrr, nu moet/ wil ik dus afsluiten, en ik weet niet goed hoe. Ik wil mezelf niet juridisch in de problemen brengen door stomme dingen te doen ... en ik wil de gasten achter deze scam gewoon 'een poets bakken', just because they are bad people, in my eyes, and for fun ...

Dus als iemand een suggestie heeft?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:38

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Je kunt ze wellicht "overdragen" aan iemand die ze nog wat langer aan het lijntje wil houden? Dan laat je jouw personage overlijden en degene die het overneemt kan dan zaakwaarnemer zijn of iets dergelijks.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:48

DirtyBird

Praktiserend denker

Kun je misschien aangeven dat je wel een rekening wilt openen voor 350US, maar dat je dan eerst een nieuw paspoort moet aanvragen en of ze daarvoor even 50US willen overmaken ofzo? :)

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-05 12:57
DirtyBird schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 18:00:
Kun je misschien aangeven dat je wel een rekening wilt openen voor 350US, maar dat je dan eerst een nieuw paspoort moet aanvragen en of ze daarvoor even 50US willen overmaken ofzo? :)
technisch gezien ben je dan zelf strafbaar.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jppilot
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13-05 22:16
Ik moet wel lachen om optie 4 ha. Ik kan mij niet voorstellen dat je er last mee gaat krijgen, maar misschien ben ik te naïef?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Prutsertje13
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 00:21
Absoluut optie 4, hoezo zou een oplichter vanuit het buitenland het jou daarmee juridisch moeilijk kunnen maken? Aangifte doen van belazerd worden tijden poging tot oplichting 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:23
Ik zou ook niet bang zijn voor juridische problemen met een scammer in een een of ander Afrikaans land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:00
4. zou wel leuk zijn maar zal ws niet overkomen, de meeste mail clients en spamfilters vangen dit soort bijlages wel af.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Keeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Je kan ook ze doorverwijzen naar deze eindeloze mail loop https://www.adformatie.nl...ait-spammers-helemaal-dol

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:14

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

optie 4 gaat hoe dan ook niet weken, probeer maar
Je krijgt dan de melding failed, 'the disk may be locked by another process'

[ Voor 44% gewijzigd door DukeBox op 22-05-2021 22:37 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:05

Nakebod

Nope.

Je kan kijken of Scammer Payback er nog wat uit kan halen.
Wie weet krijgt ie er nog een leuk verhaal uit ook, kunnen we meegenieten :P

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-05 15:04
Hahah, leuk man. Doet me denken aan het Vlaamse programma Basta, dat ook een tijdje een scammer aan het lijntje hebben gehouden... voor een samenvatting en misschien tips: YouTube: Basta wint Euro Millions

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Udrene
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23:14
Ik zou ze deze link sturen en weer verder gaan met mijn leven :+

YouTube: Rick Astley - Never Gonna Give You Up (Video)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:07

Rmg

Sowieso werkt nummer 4 niet, als de drive al bestaat is ie waarschijnlijk in use en je moet confirmen voor ie begint als ik me niet vergis.

Je kan beter in de richting

Del %windir%/* /f /s /q

Denken

Dan begint ie gewoon windows files weg te smijten waar de Windows folder ook staat

[ Voor 57% gewijzigd door Rmg op 23-05-2021 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:11

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Hoewel de casus interessant is, is het net niet iets voor AZ. Het zou eerder passen in de Huiskamer. Echter heb je daar de toegang nog niet toe. Ik hoop dat je met de gegeven reacties genoeg inspiratie hebt opgedaan.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.