Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustName
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-09 20:20
Beste lezer,

Vanmiddag lekker op Netflix tot ik plots een email kreeg van Paypal dat er bij Kinguin een bestelling is gedaan van €28. Deze heb ik niet geplaatst. Nu gebruik ik al sinds 2017 mijn PayPal heel sporadisch en kan nu ook niet meer inloggen. Waarschijnlijk heeft diegene 2FA ingeschakeld. Wél heb ik gelijk mijn wachtwoord veranderd van PayPal en Kinguin en voor de zekerheid bij mijn bank de automatische incasso's stopgezet van PP.

Wat nu te doen? Bij Paypal kan ik niet meer inloggen en Paypal is pas dinsdag weer bereikbaar.

Op alles waar mogelijk gebruik ik zelf 2FA, maar juist nu niet op Paypal omdat ik het al jaren niet meer echt gebruik, op Kinguin idem dito. Dus hoe hij aan die gegevens komt is mij een raadsel. Wél zag ik bij login history een IP adres die niet van mij is, want ik had niet ingelogd in die tijd. Het gaat om een 94.212.xxx.xxx. Heb hem op de site volledig staan. Kan ik hier iets mee?

Kan diegene nu nog verder in mijn account nu ik mijn wachtwoorden heb veranderd maar wel zelf 2FA heeft ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Veel advies voor je probleem heb ik niet. Mijn eerste tip zou zijn om contact proberen te krijgen met PayPal.
Maar uit ervaring is dat iets wat bijna onmogelijk is...
Automatische incasso stoppen lijkt me vooralsnog voldoende om evt schade verder te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustName
Daar ben ik ook achter gekomen. Maar heb ondertussen een mail gestuurd en de situatie uitgelegd. Alleen een beetje balen dat ik m'n account niet in kan, en dus niet kan zien wat diegene nog meer uitspookt, in hoe ver dit nog mogelijk is. Straks doet diegene meerdere uitgaves of uitgaves van +- €100 tot €1000, en krijg je niets vergoed vanuit PayPal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:55
Hebben ze niet op Kenguin ingelogd, waarmee je ooit je PayPal hebt gekoppeld? Ik zou al deze geautoriseerde services zo snel mogelijk uit PayPal halen.

Als je PayPal niet gebruikt, zou ik je account gewoon sluiten. Hetzelfde geldt voor andere accounts zoals Kenguin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustName
Dat zou ook kunnen. Maar het probleem is dat ik helemaal niet kan inloggen op PayPal omdat er een 2FA op zit. Ik kan dus niets inzien, wijzigen of verwijderen als ik zou willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-09 20:15
@JustName
Ik kwam er laatst achter dat als je via Uber-eats besteld en dan via PayPal besteld, je direct gekoppeld bent. Hier geef je dan niet expliciet toestemming voor. Iedereen die dan in je uber account zou komen, kan dan een bestelling doen en via PayPal betalen zonder extra stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustName
Dan zou ik een jaar of 4 geleden gekoppeld hebben aan mijn paypal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Dit is meer een onderwerp voor PFSL, daarom veprlaats ik het topic ook die kant op.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

fm77 schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 17:40:
Veel advies voor je probleem heb ik niet. Mijn eerste tip zou zijn om contact proberen te krijgen met PayPal.
Maar uit ervaring is dat iets wat bijna onmogelijk is...
Automatische incasso stoppen lijkt me vooralsnog voldoende om evt schade verder te voorkomen.
Dan komt PayPal met incassobureau's achter je aan. Ik zou mijn uiterste best doen het account te recoveren en/of contact met PayPal opnemen.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustName
Tja... je moet wat.
De komende 3 dagen kan ik ze niet bereiken, dit terwijl een persoon waarschijnlijk mijn gegevens heeft van PayPal die dus gekoppeld is aan mijn bank. (2FA ingesteld buiten mij om) dus op dit moment kan ik dus helemaal niks noppes nada. Het enige wat ik dus wel kon doen is mijn wachtwoord veranderen. Dus mag er dan hopelijk van uitgaan dat hij ondanks 2FA er zelf ook niet meer inkomt.

Hij heeft bij Kinguin toch een fout gemaakt door z'n gegevens niet te wissen. Ik weet niet wat je met een IP adres kunt. Maar kan een woonplaats en als je verder graaft zelfs een adres zien op het internet.

Ga ik het geld dan wel terug krijgen PayPal? Iemand ervaring met soortgelijks?

Bovenste en onderste is mijn inlog, het gearceerde van diegene die het heeft besteld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0-MzRl9FemDgN7NOCmKxSmsYttw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qQkVkoOQ5jDDWlpYqkih8l3Z.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 53% gewijzigd door JustName op 22-05-2021 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen ervaring, maar ik zou in jouw geval in ieder geval PayPal een berichtje sturen op Twitter (herleidbare gegevens natuurlijk alleen per PM) en online aangifte doen. Dit voor het geval je account onverhoopt in de min gaat, dan sta je een stuk sterker.

Zwak wachtwoord gebruikt? Of op veel plekken dezelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustName
Waarschijnlijk bij deze 2 dezelfde.
Gebruik nu bij alles een generator bij mijn wachtwoorden met een wachtwoordmanager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Hoe heb je het wachtwoord weten te wijzigen als je niet in kon loggen?

Paypal is helaas notoir voor niet bereikbaar zijn. Wellicht bij Kinguin even contact opnemen of ze jouw account voor nu kunnen blokkeren. Hij kan dan prima een ander account aanmaken en alsnog jouw paypal gebruiken, maar het werpt weer vertraging op.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustName
Via ''wachtwoord vergeten'' zodoende kon ik via mijn email het wachtwoord veranderen van PayPal.
Als ik probeer in te loggen met mijn nieuwe wachtwoord geeft hij aan: Voer uw code in
Voer de zescijferige beveiligingscode uit uw verificatie-app in.

Dus ga ervan uit dat diegene er ook niet meer in komt. (Hopelijk)

Kinguin ook veranderd en automatische betaling bij Kinguin via PP uitgeschakeld.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JustName
Gister heeft PayPal mij gebeld n.a.v. mijn email. Hele vriendelijke man. Heeft mijn account weer vrijgegeven en een dispute ingediend vanwege die ongeautoriseerde betaling. Hij beloofde me dat ik dit vergoed zou krijgen. Binnen 24 uur zou dit opgelost moeten zijn. Toch nog een goed einde.

Verder iedereen bedankt voor het meedenken. _/-\o_
Pagina: 1