Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Case met veel ruimte voor hdd's

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• peter93
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 20-05 19:23
Beste,

Ik ben al een tijdje opzoek naar een soortgelijke case als de de Inter-Tech IPC 4U-4416. Deze case vind ik echter redelijk aan de prijs, maar kan ook niet echt een alternatief vinden.

Misschien dat ik zelf niet de juiste zoektermen gebruik en daarom niks anders tegen kom.

Heeft iemand misschien een idee voor een alternatief?

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:20
Moet het per se een rack zijn? Als ik zoek op rack met minimaal 10 interne 3,5" bays dan krijg ik pricewatch: Inter-Tech IPC 3U-30240 als goedkoopste optie.

• peter93
Dank je voor je reactie. Die had ik inderdaad ook al gevonden, maar ben toch opzoek naar een case met hot swap bays.

Ik wil de server niet uit hoeven zetten en de case open te maken om 1 schijfje te vervangen. Hoeft niet per se een rack mount te zijn, maar normale cases met min 10 hot swap bays kan ik helemaal niet vinden.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Is het dan niet handiger te zoeken naar een case met flink wat cdrom-bays en daar dan hdd-modules met hotswap-bays erin doen?

Een tijdje terug ben ik (2e hands) componenten gaan verzamelen voor een diy-NAS, de case werd uiteindelijk een (nogal oude) CoolerMaster Stacker STC-T01 met 11 cdrom-bays (12 als je zonder frontpanel kan). Afhankelijk van welke hdd-modules je aanschaft zou je uit kunnen komen op max 20 3,5" hotswap-bays, verdeeld over 4 hdd-modules die elk 3 cdrom-bays gebruiken.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ik zou dit soort hotswap units gebruiken: pricewatch: Chieftec SST-3141SAS (SAS/SATA)

Ik heb meerdere van die dingen en ze bevallen goed. Enige nadeel is dat je elke disk eerst in een lade moet schroeven.

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-11 17:14
Ik heb zelf de pricewatch: Cooler Master CM Stacker STC-T01 zoals genoemd door @Raven.
Met deze kast kan je echt alle kanten op. Als je een dremel hebt, dan is de sky the limit.

Het lijkt er op dat die hot swap bay in een 5,25” rack moet passen, dus dat zit wel goed.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Tartarus schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 18:43:

Het lijkt er op dat die hot swap bay in een 5,25” rack moet passen, dus dat zit wel goed.
Klopt. Die hotswap bay past in drie 5.25” bays. In zo’n Stacker moeten er wel drie passen en dan houd je nog ruimte voor één of twee opticals over.

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-11 17:14
Optical? Meh, ik heb een externe blu-ray brander die ik in de afgelopen 5 jaar maar 2 keer heb gebruikt.

Tenzij je het specifiek over de ruimte hebt. Daar kan je dan mooi 5,25” naar 3,5” brackets voor gebruiken zodat je ook daar harde schijven kwijt kan.

In mijn kast heb ik de front bay er uitgehaald en de knoppen boven de kast gemod en de usb poorten weggegooid.

[ Voor 17% gewijzigd door Tartarus op 22-05-2021 19:05 ]

• Dronium
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:37
Ik zie dat in de pricewatch een behoorlijk aantal (Supermicro Rackmount) cases staan waarbij de Hotswap-drive bays als intern zijn aangemerkt! Deze en deze bijvoorbeeld

Je kunt dus niet vertrouwen op de opgeven spec's en dus ook niet op de filtering. :(

Maar wat voor mainboard moet er in? Wat zijn buiten 10 drivebay's je verdere eisen/wensen?
En net zo belangrijk . . . Wat is het budget!

[ Voor 4% gewijzigd door Dronium op 22-05-2021 20:40 ]

• peter93
Dank jullie voor alle reacties.

Heb zelf al gekeken naar een case met een zooi 5.25" bays, maar wil toch voor een rack mount gaan omdat er waarschijnlijk later een rack komt.

De case die ik als voorbeeld opgegeven had heeft eigenlijk alle features die ik zoek, maar vond de prijs wat aan de hoge kant.

De hardware die ik nu heb zit in een Fractal Define R6 met extra drive bays, maar heb nu geen ruimte meer voor uitbreiding. Ik denk dan toch dat het de Inter-Tech IPC 4U-4416 gaat worden.
Pagina: 1