Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Op het moment heeft mijn vriendin mijn oude game PC. Hier zitten behoorlijk verouderde onderdelen in. Zij gebruikt de PC zelf voor wat casual gaming (Sims 4/Planet Zoo) en video editing in Adobe Premire Pro.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De prijs waar ik aan zit te denken is Max 400 EU. Geen idee of dat haalbaar is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Op het moment is dit de PC.
Gezien het huidige tekort aan componenten zou het fijn zijn in ieder geval de GPU mee te nemen naar het nieuwe het nieuwe systeem. De SSD is volgens mij ook nog prima. De rest van de onderdelen kunnen wat mij betreft doorverkocht worden. De PC is vooral met editen behoorlijk sloom. Zelf denk ik dat de MOBO + CPU de boosdoener is.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Beetje okay processor voor het video editen is fijn en wat extra ssd opslag.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het mooiste zou zijn een fijne, kleine en compacte kast. We zitten naast elkaar boven op de zolder, met niet al teveel ruimte om de kast op het bureau te zetten. Dus zou zijn om deze compact neer te kunnen zetten. Heb nog even gekeken naar barebones, maar volgens mij kan ik daar geen GPU in zetten?
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Zoveel mogelijk bang-for-buck krijgen! Een mooi systeempje voor mijn vriendin waar makkelijk en snel op kan surfen/editen en af en toe eens wat casual gaming.
Op het moment heeft mijn vriendin mijn oude game PC. Hier zitten behoorlijk verouderde onderdelen in. Zij gebruikt de PC zelf voor wat casual gaming (Sims 4/Planet Zoo) en video editing in Adobe Premire Pro.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De prijs waar ik aan zit te denken is Max 400 EU. Geen idee of dat haalbaar is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Op het moment is dit de PC.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD FX-8320 Black Edition | € 99,86 | € 99,86 |
1 | Moederborden | Gigabyte GA-970A-UD3 | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | MSI Radeon RX 480 Gaming X 4G | € 0,- | € 0,- |
1 | Interne harde schijven | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 49,97 | € 49,97 |
1 | Behuizingen | Corsair Carbide 200R Closed | € 60,95 | € 60,95 |
1 | Monitoren | Acer G237HLAbid Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 212 Plus | € 0,- | € 0,- |
1 | Geheugen intern | Kingston HyperX KHX1866C9D3K2/8GX | € 0,- | € 0,- |
1 | Optische drives | LG GH22NS30 | € 0,- | € 0,- |
1 | Voedingen | Corsair CX550M | € 64,90 | € 64,90 |
1 | Solid state drives | Samsung 850 EVO 250GB | € 51,- | € 51,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 326,68 |
Gezien het huidige tekort aan componenten zou het fijn zijn in ieder geval de GPU mee te nemen naar het nieuwe het nieuwe systeem. De SSD is volgens mij ook nog prima. De rest van de onderdelen kunnen wat mij betreft doorverkocht worden. De PC is vooral met editen behoorlijk sloom. Zelf denk ik dat de MOBO + CPU de boosdoener is.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Beetje okay processor voor het video editen is fijn en wat extra ssd opslag.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het mooiste zou zijn een fijne, kleine en compacte kast. We zitten naast elkaar boven op de zolder, met niet al teveel ruimte om de kast op het bureau te zetten. Dus zou zijn om deze compact neer te kunnen zetten. Heb nog even gekeken naar barebones, maar volgens mij kan ik daar geen GPU in zetten?
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Zoveel mogelijk bang-for-buck krijgen! Een mooi systeempje voor mijn vriendin waar makkelijk en snel op kan surfen/editen en af en toe eens wat casual gaming.