Hallo allemaal! Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop, maar met de nieuwe Ryzen en Intel generatie en de perikelen voor de GPU's zie ik even door het bos de bomen niet meer.
Wat ga je met je laptop doen?
Met de laptop ga ik vooral browsen, maar ook wel gamen. Ik speel vooral oudere spellen, maar wil ook bijvoorbeeld Planet Coaster of GTA V kunnen spelen.
Ik doe ook casual wat muziekproducing, dus dat zou hij ook moeten kunnen.
Wat is je budget?
Ik wil hier maximaal € 1500 aan uitgeven.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Niet heel dikwijls, hij zal vooral thuis gebruikt worden, en af en toe gedocked worden aan een bureau.
Heb je nog bepaalde voorkeuren
Ik zou liefst een Ryzen-gebaseerde laptop hebben, aangezien de batterijduur hier meestal langer is.
Dedicated GPU is geen must, ik ga later voor een eGPU via Thunderbolt (wat dus wil zeggen dat dit er op moet, maar Ryzen lukt dan niet denk ik?).
Schermgrootte liefst rond 15 inch, wil hem niet te lomp.
Combinatie SSD (OS) en HDD (Steam library, ...) zou wel leuk zijn
Wat ga je met je laptop doen?
Met de laptop ga ik vooral browsen, maar ook wel gamen. Ik speel vooral oudere spellen, maar wil ook bijvoorbeeld Planet Coaster of GTA V kunnen spelen.
Ik doe ook casual wat muziekproducing, dus dat zou hij ook moeten kunnen.
Wat is je budget?
Ik wil hier maximaal € 1500 aan uitgeven.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Niet heel dikwijls, hij zal vooral thuis gebruikt worden, en af en toe gedocked worden aan een bureau.
Heb je nog bepaalde voorkeuren
Ik zou liefst een Ryzen-gebaseerde laptop hebben, aangezien de batterijduur hier meestal langer is.
Dedicated GPU is geen must, ik ga later voor een eGPU via Thunderbolt (wat dus wil zeggen dat dit er op moet, maar Ryzen lukt dan niet denk ik?).
Schermgrootte liefst rond 15 inch, wil hem niet te lomp.
Combinatie SSD (OS) en HDD (Steam library, ...) zou wel leuk zijn
[ Voor 9% gewijzigd door xT_Go op 24-05-2021 12:25 . Reden: Eisen aangepast ]