Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• streetwise
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 21-06 13:34
Set-up
- Ik gebruik nu enkele jaren een Fibaro HC2
- Ik heb bijna alles van Fibaro zelf: dimmers, switches, motion sensors (m.n. dus z-wave)
- De basis werkt goed en stabiel: verlichting, bewegingsmelders, gordijnen

Issues/Wensen
- Integraties zijn beperkt en ook de ontwikkelingen lijken niet snel te gaan
Wishlist items: Nest camera, Tado controle, Arlo babycam, Miele @ Home, Sonos TTS
- Dashboard aanpassingen voor op tablet aan de muur vind ik beperkt. Eigen app zeer beperkt in aanpassingen en fijne 3rd party app nog niet gevonden.
- Alarm systeem notificaties komen niet altijd goed door (via IFTTT en dan sms)

Ideeen/Vragen:
- Mijn plan is dmv een HomeAssistant Blue mijn bovenstaande issues op te lossen. Na een eerste set up was ik erg impressed van de ondersteuning die er is en wat er gelijk al werd gedetecteerd.
- Ik zou mijn Fibaro HC2 als een "domme controller" blijven gebruiken, omdat z-wave bereik goed is en ook firmware updates kunnen blijven runnen. Vlg mij werkt dat fijner dan een usb z-wave stick en de manier van configureren op HA.
- Meest basic zou zijn puur de devices aanhouden op de HC2, evt wat associaties (gegroepeerde lampen)
- Ik zou ook de verlichting/bewegings scenes kunnen aanhouden omdat dit wellicht sneller werkt dan via HA?
- Of vrijwel alles aanhouden en HA alleen gebruiken voor alles wat niet binnen Fibaro compatible is (non z-wave zaken).
- Het is mij gelukt om alles van HC2 in HA te laten doorkomen, maar bijv. niet de status of een motion sensor armed is als status voor gebruik als alarm. Bewegingen zelf komen wel door. Daarom heb ik het idee dat ik of alles mbt alarm binnen Fibaro moet houden, of alles opzetten in HA zonder gebruik van deze arm/disarm functionaliteit in Fibaro.
- Wat zijn jullie ervaringen in het integreren van HC2 en wat zouden jullie hierin aanraden?

[Voor 18% gewijzigd door streetwise op 22-05-2021 14:51]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BrBuggyB
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 24-06 13:16
Hoi TS,
Ik hik tegen hetzelfde aan, dus hoor graag je overdenkingen tot nu toe. Ik twijfel ook over de installatie van HA:
  • Installeren op huidige Raspberry Pi
  • Synology upgraden en via Docker draaien
  • NUC aanschaffen en daarop draaien
  • HA Blue aanschaffen

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True