Mijn vraag
Hoi allemaal, sinds vandaag geeft mijn CPU bij opstarten meteen een temp aan van >90 tot 105 graden. Hierop beginnen de fans natuurlijk enorm hard te draaien en uiteindelijk throttled de CPU zichzelf en zet zichzelf op den duur ook uit.
Eigenlijk nooit last van gehad en normaal loopt eigenlijk altijd alles binnen de 40-65 graden. Ook bij spelen van games ed. Gisterenavond liep de desktop nog normaal.
Ik heb pas sinds kort een desktop dus ben nog niet helemaal bedreven in de desktop probleemoplossing, ook als het koeling betreft. Iemand tips?
Relevante software en hardware die ik gebruik
CPU i7 10700k
MB: asrock Z490 Extreme 4
PSU: RM1000i Corsair
Cooler: NZXT x42 140m
Case: Phanteks Eclipse P360a White
Op de CPU zit Thermal Grizzly Kryonaut koelpasta.
Hoi allemaal, sinds vandaag geeft mijn CPU bij opstarten meteen een temp aan van >90 tot 105 graden. Hierop beginnen de fans natuurlijk enorm hard te draaien en uiteindelijk throttled de CPU zichzelf en zet zichzelf op den duur ook uit.
Eigenlijk nooit last van gehad en normaal loopt eigenlijk altijd alles binnen de 40-65 graden. Ook bij spelen van games ed. Gisterenavond liep de desktop nog normaal.
Ik heb pas sinds kort een desktop dus ben nog niet helemaal bedreven in de desktop probleemoplossing, ook als het koeling betreft. Iemand tips?
Relevante software en hardware die ik gebruik
CPU i7 10700k
MB: asrock Z490 Extreme 4
PSU: RM1000i Corsair
Cooler: NZXT x42 140m
Case: Phanteks Eclipse P360a White
Op de CPU zit Thermal Grizzly Kryonaut koelpasta.
:strip_exif()/f/image/WGshuHEhTPWrMy682KeA4fZZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lLwhlKATQqTfb6gzzekEjIeB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OOXAUMibU6mf5itWgjlDf9zE.jpg?f=fotoalbum_large)