Twigger.nl

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Roaming
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08-2022

Roaming

Could not update your profile

Topicstarter
ok dit is tha case

bij ons op de zaak mogen mensen geen webmail lezen (lekker puh), dit word ook geblocked op onze proxy server.
gisteren kwam ik er achter dat mijn lieve gebruikertjes (niveau: ik kan niet printuuuuhhhh, k*t windows)de mail gewoon ophalen via Twigger.nl ikke teleurgesteld :'( en twigger
geblocked.

maar zijn er nog meer van dat soort sites ?

dan kan ik die ook meteen dicht gooien.

Dr Watson heeft niets kunnen vinden dat op een probleem zou kunnen wijzen

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 21:58

Whizzer

Flappie!

Bijna elke internetprovider biedt een vergelijkbare dienst aan, alleen dan gelimiteerd tot de e-mail van die provider...

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:31
Jahoor die site's zijn er zat genoeg.

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:52

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Je kunt bijvoorbeeld met yahoo.com ook externe mailboxen inlezen. Als je echt wilt afblocken dat mensen geen email lezen dan moet je alles blocken met mail. Dus alle gratis mail gevallen en twigger.nl

Maar ik denk persoonlijk dat zoiets niet tegen te houden valt!

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• pimlie
  • Laatst online: 18-08 13:15
Ik wil niet lullig zijn, maar ben jij niet degene die betaald wordt omdat uit te zoeken >:)

No flame bro ;)

• Roaming

Roaming

Topicstarter
Op vrijdag 17 augustus 2001 09:06 schreef Whizzer het volgende:
Bijna elke internetprovider biedt een vergelijkbare dienst aan, alleen dan gelimiteerd tot de e-mail van die provider...
Ja, maar is het niet zo dat dan httpS is ?
bij twigger kan je jouw https webmail ophalen van je provider ophalen via http.
ik wist niet eens dat soort sites bestonden, alleen mijn gebruikers wel (GVD)

• Roaming

Roaming

Topicstarter
Op vrijdag 17 augustus 2001 09:08 schreef pimlie het volgende:
Ik wil niet lullig zijn, maar ben jij niet degene die betaald wordt omdat uit te zoeken >:)

No flame bro ;)
je hebt daar wel gelijk in maar, waarom zou ik 2 maal het wiel uitvinden.

• Thierry
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-07-2021

• Whizzer
  • Laatst online: 16-08 21:58

Whizzer

Flappie!

Op vrijdag 17 augustus 2001 09:11 schreef Roaming het volgende:

[..]

Ja, maar is het niet zo dat dan httpS is ?
bij twigger kan je jouw https webmail ophalen van je provider ophalen via http.
ik wist niet eens dat soort sites bestonden, alleen mijn gebruikers wel (GVD)
Je zegt dat je wil voorkomen dat ze naar hun webmail gaan, niet dat je heel https wilt blocken.... Daar zit wel degelijk verschil in...

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

Verwijderd

Gewoon poort 80 en 110 blokken 8-)

Verwijderd

Ik neem aan dat je met volwassenen werkt, misschien kun je dan vertellen dat het niet de bedoeling is om iemeel te lezen en/of sturen terwijl je aan het werk bent. Wat is er trouwens mis mee om in een pauze even je mail te sjekken?

Ik vindt dit weer zo'n: Ik ben de digitale Pappa actie en ik bepaal wel wat er goed is...

• Roaming

Roaming

Topicstarter
ik dacht dus door https dichttegooien de meeste webmails te
blocken.
blijkt dus dat dit niet echt een geweldige oplossing is

thierry => thanx

• Roaming

Roaming

Topicstarter
Op vrijdag 17 augustus 2001 09:19 schreef nevyn het volgende:
Ik neem aan dat je met volwassenen werkt, misschien kun je dan vertellen dat het niet de bedoeling is om iemeel te lezen en/of sturen terwijl je aan het werk bent. Wat is er trouwens mis mee om in een pauze even je mail te sjekken?

Ik vindt dit weer zo'n: Ik ben de digitale Pappa actie en ik bepaal wel wat er goed is...
ik schrijf het beleid niet, daar zitten hele slimme m/v 's voor
ik voer het alleen maar uit.

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 09:55
Het is eigenlijk onmogelijk om alles te blokkeren. Er zijn zo veel sites waar je en een gratis email adres krijgt en elk willekeurig pop3 accountje kan lezen.

Maar waarom mogen ze eigenlijk geen meel lezen via het web?

Coïtus ergo sum

Verwijderd

Op vrijdag 17 augustus 2001 09:23 schreef Roaming het volgende:

[..]

ik schrijf het beleid niet, daar zitten hele slimme m/v 's voor
ik voer het alleen maar uit.
Ik begrijp...

Het alleen dat je toch wel een kut metaliteit gaat ontwikkelen als je zo kinderachtig behandelt wordt, of nie..

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

als je werknemers echt 'van dat niveau' zijn, vertel ze dan dat alle internetactiviteiten individueel gelogged worden...

¯\_(ツ)_/¯

• Roaming

Roaming

Topicstarter
Op vrijdag 17 augustus 2001 09:26 schreef nevyn het volgende:

[..]

Ik begrijp...

Het alleen dat je toch wel een kut metaliteit gaat ontwikkelen als je zo kinderachtig behandelt wordt, of nie..
mee eens,

maar als vriendelijk doch dringend word gevraagd het gebruik van webmail terug te dringen tot 0, dit ivm virussen.
dit compleet genegeerd wordt en mensen vrolijk verder gaan met hun activiteiten.
dan zit er toch niks anders op dan die functionaliteit maar te verwijderen ?
ik word het namelijk ook zat om elke keer virussen te verwijderen

Verwijderd

Ik vindt het heel triest dat je als bedrijf gaat zeggen wat er wel mag en niet mag als gebruiker zijnde.

De ervaring leert inmiddels dat gebruikers vele malen inventiever zijn dan de beheerders, en dat afsluiten van poorten cq. het verbieden van websites resulteert in alternatieve acties.
Verbieden heeft geen zin, monitoren wel.

Zorg dat je software hebt waarmee je het internet gebruik kan monitoren. Dan kom je er achter dat maar een heel klein deel van het bedrijf veelvuldig gebruikt maakt van bepaalde sites. Wordt er 'misbruik' geconstateerd, spreek dan de betreffende medewerker er op aan.
Dat zet uiteindelijk veel meer zoden aan de dijk dan domweg afsluiten wat jij (of in dit geval waarschijnlijk het management) als 'verboden websites' beschouwt.

Verwijderd

Ja...

Zo wordt het weer een kip en ei verhaal...

Ik leef met je mee ;)
Succes iig met deze queste

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Owja, vergeet ook niet meteen de public proxy servers te blocken.

Vaak zitten die krengen op de poorten 3128 en 8080.

Als je dat niet doet kunnen ze vervolgens alsnog het hele web afstruinen en naar de sites gaan waar jij je blijkbaar suf op zoekt.

Verwijderd

Nee, het is geen kip en het ei verhaal, het is waar jij op een gegeven moment je tijd aan gaat besteden.

De mogelijkheden zijn groter en uitgebreider dan je denkt, en dan heb je ze op een gegeven moment dichtgetimmerd, dan pakken de gebruikers wel een externe modem en een fax-lijn om te kunnen internetten (of ze maken een extra account in Outlook (Express), of ze auto-forwarden de prive-mailbox en slaan de mail op in een aparte folder).

Plus daarbij, verbieden is kinderachtig en werkt averechts (net als 'onrechtmatig' gebruik van internet overigens).

• Roaming

Roaming

Topicstarter
[b]Op vrijdag 17 augustus 2001 09:49 schreef Snuffie

De mogelijkheden zijn groter en uitgebreider dan je denkt, en dan heb je ze op een gegeven moment dichtgetimmerd, dan pakken de gebruikers wel een externe modem en een fax-lijn om te kunnen internetten (of ze maken een extra account in Outlook (Express), of ze auto-forwarden de prive-mailbox en slaan de mail op in een aparte folder).
dit zijn mensen die de startknop niet eens kunnen vinden, dus dit lijkt me een beetje stug.

Verwijderd

Je hebt maar een slimmerik nodig hoor, en die verteld graag aan de rest hoe het moet....

• Roaming

Roaming

Topicstarter
Op vrijdag 17 augustus 2001 10:02 schreef Snuffie het volgende:
Je hebt maar een slimmerik nodig hoor, en die verteld graag aan de rest hoe het moet....
dus ik moet die slimmerik vinden en afschieten ? >:)

Verwijderd

Er is eigenlijk maar 1 echte manier om ervoor te zorgen dat ze geen "thuis"mail meer kunnen lezen vanaf de werkplek..
geen internet op de werkplek... (echt blocken gaat je nooit lukken, iedere dag komt er wel weer een nieuwe optie bij om alsnog te lezen, kwestie van tijd, en ik kan me niet voorstellen dat jij aangenomen bent om 8 uur per dag het internet af te struinen op zoek naar dergelijke sites..)

en als het dan toch om virussen gaat
zorg er dan voor dat er op tijd ge-esdŽt word...

als het om terugdringen van virussen gaat mag je je management vertellen dat ze alvast af moeten stappen van outlook, de meeste mensen verspreiden net zo hard
(helemaal als ze volgens jou digibeetjes zijn)
hun @employer adres als hun @luithuis adresje, dus die virusjes krijg je toch wel binnen, je zou natuurlijk ook gewoon kunnen proberen om je gebruikers virus-aware te maken. vervolgens de nieuwste updates, en de kans wordt kleiner dat je er diverse binnenhaalt. tja...
succes in ieder geval!

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

nee, je moet gewoon realistisch blijven. De tijd die je hieraan besteed kan je veel beter aan andere, nutigere, zaken besteden.

Wat schiet je er trouwens mee op? AL sje een goede virusscanner hebt, die up-to-date is, zal het allemaal zo'n vaart niet lopen. Is dat "virus gevaar" de enige reden of gaat het om het feit dat men onder werktijd misschien wel een prive mailtje leest. Als het om het laatste gaat, sluit dan de hele proxy server maar, trek ook de telefoon er maar uit en weet ik veel wat.

Praktijk is gewoon dat als je mensen een klein beetje ruimte geeft er veel minder gebeurt dan als je alles gaat verbieden. Mensen die niets mogen gaan gaten zoeken om het toch te doen...

Trieste overigens vind ik dat de mensen die dit beleid maken cq. uitvoeren vaak het zelf juist wel doen en zich dan verschuilen onder het mom van " ja maar ik weet wat ik doe......"

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• Roaming

Roaming

Topicstarter
Op vrijdag 17 augustus 2001 10:21 schreef Gompy58 het volgende:
Trieste overigens vind ik dat de mensen die dit beleid maken cq. uitvoeren vaak het zelf juist wel doen en zich dan verschuilen onder het mom van " ja maar ik weet wat ik doe......"
en ik maar denken dat ik de enige ben met rare managers.

bedankt voor alle input, het volgende overleg zal een leuke worden.

Verwijderd

Hou ons op de hoogte!

• Roaming

Roaming

Topicstarter
okidoki, ga wel ff op vakantie maar over 2 weken komt het vervolg.

Verwijderd

Beleid gesmeed op de werkvloer...

Succes!

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19
eigenlijk moet je dan ok anoniemiteit-proxies zoals www.anonymizer dichtkeilen denk ik?

ach...in een volgend leven lach je er om!

• jvdmeer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:17
Om me even aan te sluiten bij de vorige spreker, je moet erg veel gaan dichtkeilen, even een kort overzicht van mail-services op internet:

http://email.indiaspider.com/

• Roaming

Roaming

Topicstarter
Op vrijdag 17 augustus 2001 10:39 schreef jvdmeer het volgende:
Om me even aan te sluiten bij de vorige spreker, je moet erg veel gaan dichtkeilen, even een kort overzicht van mail-services op internet:

http://email.indiaspider.com/
ik geloof dat het beleid bijdeze is aangepast,ik moet het alleen nog even mededelen aan de betreffende managers.

• loquitos
  • Laatst online: 12-09-2017

loquitos

die without honour

aan de ene kant kan ik wel begrijpen dat je de kans op virii wilt terug dringen door alles maar dicht te gooien.

Daarnaast moet je de werkplezier van de individuele werknemer niet ontnemen. Een tevreden gebruiker is immers productiever dan een ontevreden gebruiker !

Het in werking stellen van een goede antivirus beleid op zowel de werkplek als ook op firewall/mailserver nivo lijkt me wat "vriendelijker" dan alles maar afsluiten. :+

my 2ct.

AMD Athlon 1200@1200, ABIT KT7, 512 MB PC133, Maxtor 30GB 7200 rpm, Quantum 2GB SCSI, Adaptec 2940AU, Plextor 12/4/32, Plextor 32, Pioneer 105s DVD, Iomega 100MB Zip, SB 5.1 Live, Miro PCTV, USR Sportster 28k8e, Intel Pro 100 NIC, GeForce 2MX-32DDR

Verwijderd

Mooi samengevat, sluit ik me bij aan...

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op vrijdag 17 augustus 2001 13:15 schreef nevyn het volgende:
Mooi samengevat, sluit ik me bij aan...
Me to.

Bovendien: het werkelijk afsluiten van álle webmail diensten is gewoon niet mogelijk. En de meeste webmail diensten bieden een mogelijkheid om pop-mail ("external mail") in de webmail op te halen. Er blijft dus hoe dan ook altijd een uitweg, want er is altijd wel weer een webmail dienst die je over het hoofd ziet en je kunt wat dat betreft dus wel bezig blijven met afsluiten :)

De enige manier om dit dus écht zekerweten 100% te voorkomen is dus internet af te sluiten >:)

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 13:30

WiD

Ik weet niet hoe de wetgeving in Nederland zit, maar hier in België is de werkgever verplicht persoonlijke communicatie toe te laten. Dat betekent dat de werkgever niet mag verhinderen dat iemand persoonlijke mail ontvangt. Indien hij bepaalt dat de mail op het werk niet mag gebruikt worden voor persoonlijke doeleinden, dan is hij verplicht een ander kanaal, bv. webmail open te laten. Indien hij dit niet doet, mag de werknemer zijn email op het werk, op de servers van de baas zeg maar, ook gebruiken voor persoonlijke doeleinden en mag de werkgever daar geen controle op uitoefenen.
't Is daarmee dat hier in België veel werkgevers dankbaar gebruik maken van webmail, om op die manier hun werknemers te kunnen verbieden de "werkmail" te gebruiken voor persoonlijke berichten, wat hun mailservers minder belast en minder veiligheidsrisico's inhoud. Ook mogen zij op dat moment meer controle uitvoeren op de "werkmail" zeg maar.
Dit is de situatie in België, 'k weet niet hoe het in Nederland zit, maar waarschijnlijk zal er wel een soortgelijke regeling zijn. Dit is misschien meer een boodschap voor de mensen die het beleid uitstippelen. 'k Wou het maar even kwijt.

• Dries Arnolds
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-06 18:40

Dries Arnolds

*bling bling*

• marshal
  • Laatst online: 03-04 16:08

marshal

Reality beats fiction by far

Is het geen mogelijkheid om in de logs van je proxyserver na te gaan welke pagina's de gebruikers erg vaak bekijken? Is dit een webmail pagina dan kun je hem blocken. En als je zo iedere week ofzo een keer je logs bekijkt heb je zo al die pagina's geblockt.

Verwijderd

Leuk beleid maar dus niet effecient uit te voeren blijkt wel.
Zonde van je tijd en veel succes om het management uit te leggen dat dit zinloos is (je kunt er nog een paar weken over nadenken).

• paella
  • Laatst online: 12:26
Wij draaien hier op de werkvloer Websweeper op/als de proxy, die checkt (centraal) op virussen bij alle bestanden die je download. Op de mailserver iets dergelijks (mailsweeper), die checkt alle mail op virussen. Dus iedereen mag gewoon webmail gebruiken, ze mogen alleen niet zelf met POP3 naar buiten.

No production networks were harmed during this posting

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
met het risico om heel dom te klinken, maar goed.

kan je niet gewoon cookies uitzetten? naar mijn weten gebruiken de meeste (lees:alle mij bekend) webmailservices die, en kan je zonder cookie niet inloggen.

kan het fout hebben, maar volgens mij werkt dat wel.
nadeel: je kan tweakers ook niet meer op :(

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Pagina: 1