Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Momenteel heb ik al een systeem staan die ik helemaal wil ombouwen. Ik wil graag kunnen gamen op een 1440p 144hz scherm met een zo hoog mogelijk fps, naar tuurlijk wel in verhouding tot redelijke graphics.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb al een radeon 6800 weten te bemachtigen. Wat ik wil meenemen uit mijn vorige pc: 3333mhz ram 16 gb geheugen, CPU cooler, schijven, kast. De rest wil ik gaan vervangen. Het zal dus gaan om een nieuw moederbord, de voeding en de Cpu. Mijn budget daarvoor is max 500 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil graag een processor die de 6800 goed kan handelen, maar niet te duur is. Hij moet natuurlijk binnen het budget vallen. Het moederbord en voeding maken mij niet zo uit
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren. Beste bang for buck
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
nieuwe onderdelen max 500 euro. Ik zoek eigenlijk een beetje tussen de 400 en 450 euro
Ga je overklokken?
Geen vereiste, maar kan hem wel is het mooi meegenomen
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat jullie even mee willen denken met mijn systeem. Die onderstaande onderdelen heb ik gekozen voor hun prestaties in verhouding tot hun prijs, maar ik sta zeker open voor verbeteringen die binnen het budget passen! Ook moet het systeem weer een paar jaartjes mee gaan en op redelijke settings kunnen blijven draaien. Momenteel draai ik met een ryzen 1700, B350 prime plus, 1080 en 550W voeding. Vandoor de upgrade voor de Radeon 6800.
Ik hoop op jullie input! Alvast bedankt!
Momenteel heb ik al een systeem staan die ik helemaal wil ombouwen. Ik wil graag kunnen gamen op een 1440p 144hz scherm met een zo hoog mogelijk fps, naar tuurlijk wel in verhouding tot redelijke graphics.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb al een radeon 6800 weten te bemachtigen. Wat ik wil meenemen uit mijn vorige pc: 3333mhz ram 16 gb geheugen, CPU cooler, schijven, kast. De rest wil ik gaan vervangen. Het zal dus gaan om een nieuw moederbord, de voeding en de Cpu. Mijn budget daarvoor is max 500 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Interne harde schijven | Toshiba DT01ACA300, 3TB | € 72,94 | € 72,94 |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 50,95 | € 50,95 |
| 1 | Geheugen intern | Kingston HyperX Predator HX433C16PB3K2/16 | € 96,91 | € 96,91 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 850 EVO M.2 500GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Behuizingen | Phanteks Eclipse P400S Tempered Glass Zwart/Rood | € 146,13 | € 146,13 |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil graag een processor die de 6800 goed kan handelen, maar niet te duur is. Hij moet natuurlijk binnen het budget vallen. Het moederbord en voeding maken mij niet zo uit
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren. Beste bang for buck
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
nieuwe onderdelen max 500 euro. Ik zoek eigenlijk een beetje tussen de 400 en 450 euro
Ga je overklokken?
Geen vereiste, maar kan hem wel is het mooi meegenomen
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat jullie even mee willen denken met mijn systeem. Die onderstaande onderdelen heb ik gekozen voor hun prestaties in verhouding tot hun prijs, maar ik sta zeker open voor verbeteringen die binnen het budget passen! Ook moet het systeem weer een paar jaartjes mee gaan en op redelijke settings kunnen blijven draaien. Momenteel draai ik met een ryzen 1700, B350 prime plus, 1080 en 550W voeding. Vandoor de upgrade voor de Radeon 6800.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-11400F Boxed | € 168,19 | € 168,19 |
| 1 | Moederborden | ASRock B560 Pro4 | € 109,- | € 109,- |
| 1 | Voedingen | Fractal Design ION+ 660W Platinum | € 106,- | € 106,- |
| Totaal | € 383,19 | |||
Ik hoop op jullie input! Alvast bedankt!