Waar kan ik het beste een domein kopen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiboy19
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-05 17:19

Hoiboy19

sudo rm -rf /*

Topicstarter
Hallo allemaal,

De situatie:
Ik ben momenteel mijn eigen website aan het maken (met html, css en javascript), deze wil ik later op mijn raspberry pi zetten en een kopen.

Alleen zit ik te twijfelen tussen providers om mijn domein bij te gaan kopen. Ik zit momenteel te kijken naar Vimexx, TransIP, GoDaddy, Namecheap en Mijndomein.

Mijn vraag:
Met welke bovengenoemde providers hebben jullie goede ervaringen? Of met welke andere providers hebben jullie goede ervaringen?

Verdere eisen aan de provider:
1. Ik wil dat alle poorten werken, bij freenom bijvoorbeeld werken volgens mij alleen port 80 en 443, dan zou de mailserver (die ik ook op mijn rpi host) dus niet werken.

Bij No-IP werken wel alle poorten, op poort 8888 had ik rpi-monitor staan, en die werkte ook met <mijn no-ip domein>:8888. Dat wil ik bij mijn nieuwe domein dus ook.

2. Ik wil ook subdomains hebben, mail.example.com bijvoorbeeld.

3. En natuurlijk dat de service gewoon goed is, dus dat ze snel reageren op mail enzo.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen met de keuze. Alvast bedankt!

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-06 10:46
Ik weet niet of het handig is om het domein dat je wil gaan kopen te vermelden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Dennis-L schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 18:52:
Ik weet niet of het handig is om het domein dat je wil gaan kopen te vermelden...
Ik heb er net geen 15 euro voor over O-)

Maar goed, zoek je nu alleen een domein parking of ook een host? Want als het alleen domein parking is boeit het niet welke poorten jij erachter hangt. Simpel gezegd kan je hem "overal" wel hosten. Op wat DNS betrouwbaarheid na zou ik mij niet al te veel zorgen maken als je hem alleen voor jezelf gebruikt.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiboy19

Hoiboy19

sudo rm -rf /*

Topicstarter
@Dennis-L Bedankt voor de tip, hopelijk koopt 1 van de andere 7 bekijkers hem niet...

@Ebayzo Als je met host de raspberry pi bedoelt (waar nginx of apache op gaat) dan alleen domein parking.

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-06 10:46
Hoiboy19 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 19:01:
@Dennis-L Bedankt voor de tip, hopelijk koopt 1 van de andere 7 bekijkers hem niet...

@Ebayzo Als je met host de raspberry pi bedoelt (waar nginx of apache op gaat) dan alleen domein parking.
No problem, er hoeft maar 1 grapjas te zijn :)
Overigens staat ie er nog 1x in nu "mail......"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiboy19

Hoiboy19

sudo rm -rf /*

Topicstarter
@Dennis-L oeps.. gewijzigd :)

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:23

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Zelf zou ik zeggen TransIP omdat die niet de prijzen zullen ophogen omdat ze niet bij TWS zitten, die de laatste jaren een hoop hostings hebben overgenomen om daarna de prijzen te verhogen.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Hoiboy19 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 19:01:

Verdere eisen aan de provider:
1. Ik wil dat alle poorten werken, bij freenom bijvoorbeeld werken volgens mij alleen port 80 en 443, dan zou de mailserver (die ik ook op mijn rpi host) dus niet werken.Bij domain parking geen issue dan, alle poorten zijn toegestaan zolang jij deze op je firewall/host afvangt

Bij No-IP werken wel alle poorten, op poort 8888 had ik rpi-monitor staan, en die werkte ook met <mijn no-ip domein>:8888. Dat wil ik bij mijn nieuwe domein dus ook.Zie boven

2. Ik wil ook subdomains hebben, mail.example.com bijvoorbeeld.Dit heb je dus met je eigen DNS inrichting bij de domein hoster in beheer
Ikzelf gebruik al jaren Bhosted naar volle tevredenheid. Deze kan in iedergeval alles wat jij wilt, maar zoals gezegd denk ik dat eigenlijk elke aanbieder voor je eisen voldoende is.

Default blanke hetero

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuinsteen
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 15-04 18:33
AW_Bos schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 19:21:
Zelf zou ik zeggen TransIP omdat die niet de prijzen zullen ophogen omdat ze niet bij TWS zitten, die de laatste jaren een hoop hostings hebben overgenomen om daarna de prijzen te verhogen.
Of Vimexx die zit ook onder de team.blue vlag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Ben momenteel rond aan het kijken naar andere hosting zit nu bij Antagonist maar kunt daar bij goedkoopste pakket max 1 site draaien.

Vorige week bhosted en mijn.host gemaild (halen 100% score op internet.nl)

Je gaat zelf hosten op een pi lees ik.

Mijn.host zijn de domeinnamen goedkoop (zeker als je vergelijkt met bhosted) kunt ze niet bellen, reageren vlot op mail zelfs op Hemelvaartsdag reactie ontvangen.

Zowel bhosted en mijn.host zijn nog niet opgeslokt door TWS of Team.blue

Alleen is je uitleg wat raar
1. Ik wil dat alle poorten werken, bij freenom bijvoorbeeld werken volgens mij alleen port 80 en 443, dan zou de mailserver (die ik ook op mijn rpi host) dus niet werken.
Als je bv bij transip domein koopt zal het toch nog niet werken omdat mail op jou ip en mail poort door freedom niet werkt...

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:50
AW_Bos schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 19:21:
Ik ben ook jaren klant van TransIP. Sluit precies aan de wensen van OP. Zie ook zo weinig redenen om dan verder te zoeken.
Destijds, toen ik heel actief was, waren hun best goedkoop. Inmiddels weet ik de prijs verhouding niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiboy19

Hoiboy19

sudo rm -rf /*

Topicstarter
RobbyTown schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 20:00:
Alleen is je uitleg wat raar

[...]

Als je bv bij transip domein koopt zal het toch nog niet werken omdat mail op jou ip en mail poort door freedom niet werkt...
Ik bedoelde Freenom (https://www.freenom.com), daarmee kan je gratis .ga en nog wat andere tld's domeinen halen. Kwa internet zitten wij bij KPN, die (naar mijn weten) geen poorten geblokkeert hebben. Dan zou TransIP wel werken toch?

@AW_Bos @grote_oever Oke bedankt, dan koop ik mijn domein bij TransIP!

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:23

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ja, KPN blokkeert (net als vele ISP's) poort 25 voor mail. Dat ligt niet aan TransIP.
Maar mail-servers kan je, als je onervaren bent, beter niet thuis hosten.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiboy19

Hoiboy19

sudo rm -rf /*

Topicstarter
AW_Bos schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 20:48:
Ja, KPN blokkeert (net als vele ISP's) poort 25 voor mail. Dat ligt niet aan TransIP.
Maar mail-servers kan je, als je onervaren bent, beter niet thuis hosten.
Jammer, op het forum van kpn vind ik wel dit: https://forum.kpn.com/e-m...ende-mail-poort-25-462790. Hopelijk werkt dat.

Verder gaan wij binnenkort misschien verhuizen naar een gebied met wél glasvezel. We zijn dan van plan om naar T-Mobile Thuis over te stappen. Weet jij of T-Mobile poort 25 heeft geblokkeerd?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:04
Alle providers hebben op consumentenverbingen poort 25 geblokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18:51

Mr-D.

interpunctie? no hero here

moppentappers schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 21:05:
Alle providers hebben op consumentenverbingen poort 25 geblokkeerd.
dat is zeker niet waar

ik draai al jaren thuis mijn eigen servers en div mailservers, mijn provider (Tweak) blokkeer niets
en ze geven zelfs een reverse DNS

ik heb ook een paar freenom domeinen waaronder ook betaald en daar werkt ook alles op en dus ook de mail.

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hoiboy19 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 20:33:
[...]

Ik bedoelde Freenom (https://www.freenom.com), daarmee kan je gratis .ga en nog wat andere tld's domeinen halen.
Succes daarmee,

Zojuist wat dingetjes geprobeert op de gratis domeinen, maar géén werdt geaccepteerd.
Zelfs diverse 40 letter-randomstring kwam terug als "niet beschikbaar"

Daarbij, in hun voorwaarden "de registrant is als gebruiker geregistreerd, NIET als eigenaar"

* FreshMaker heeft zijn domeinnamen bij TransIP, en de DNS loopt via Cloudflare ( incl. de proxy ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiboy19

Hoiboy19

sudo rm -rf /*

Topicstarter
@FreshMaker Mij is het wel gelukt met Freenom, ik heb het ook in het verleden wel eens gebruikt.

Dat met Freenom in mijn startpost was ook een voorbeeld, omdat ik ook wil dat andere poorten als 8888 beschikbaar zijn.

@moppentappers Op internet zeggen ze dat je ook poort 2525 kan gebruiken, ook in Citadel zit die optie. Weet jij of mailclients als Thunderbird en Outlook dan bij de "automatisch herkennen" optie ook herkennen dat je poort 2525 gebruikt? En weet je of poort 2525 door de meeste providers word geblokkeerd? Of juist niet?

Specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• moppentappers
Voor een domein maken - voor de goede orde- poorten dus niet uit, je maakt een A record en dat gaat naar het gewenste IP adres.
Poort 25 is vaak dicht, maar bij mailservers kan je ook poort 465 of 587 gebruiken.
Het hosten van een eigen mailserver moet je niet willen, je gaat nooit een goede reputatie voor je ip krijgen zonder warmup service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiboy19

Hoiboy19

sudo rm -rf /*

Topicstarter
moppentappers schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 21:54:
Het hosten van een eigen mailserver moet je niet willen, je gaat nooit een goede reputatie voor je ip krijgen zonder warmup service.
Ik had nog nooit van IP reputaties gehoord en warmup services, ik heb me wat ingelezen en denk dat ik het toch maar mij mijn gmail adres houd. Bedankt voor de info!

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
Je kan (als het wat mag kosten) natuurlijk wel kijken naar Google Workspace of Microsoft 365
Dan kan je wel mailen met je eigen domein, zeker Exchange online is best goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Of je pakt mail only+domein bij Antagonist, bhosted of mijn.host of andere hosting provider iets goedkoper dan O365. Ligt maar net aan hoeveel mail opslag je wil

Mijn vorige post Freedom wat freenom moet zijn lang leve de autocorrectie -O- :F

[ Voor 20% gewijzigd door RobbyTown op 21-05-2021 23:59 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Pagina: 1