Mail naar onbekende emailadres in eigen domen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Scorpios
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 28-08 01:49
Een typefoutje in een emailadres is zo gemaakt. Nu kun je niet alles ondervangen maar als iemand bijv mail stuurt naar Jen@domein.nl ipv Jan@domein.nl. Wat moet ik instellen en waar (Microsoft365 of bij webhosting) om deze mail op een centraal adres binnen te laten komen.
...

We gebruiken Microsoft365 .Heb gegoogeld maar gebruik ws verkeerde termen zoals onbezorgbare email, Ws in het engels maar dan weet ik niet welke termen. Lijkt zo simpel als je weet waar te zoeken

Kan iemand me op weg helpen?
...

Beste antwoord (via The Scorpios op 21-05-2021 18:14)

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Catchall is waarschijnlijk waar je naar op zoekt bent.

Link:
https://www.undocumented-...ailbox-in-office-365/?amp

[ Voor 50% gewijzigd door Diederik op 21-05-2021 18:09 ]

Invoegen doe je zo!

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Diederik
  • Niet online
Catchall is waarschijnlijk waar je naar op zoekt bent.

Link:
https://www.undocumented-...ailbox-in-office-365/?amp

[ Voor 50% gewijzigd door Diederik op 21-05-2021 18:09 ]

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Scorpios
Juist ;) Nu lees ik er meer over.... Ook de nadelen. Dus ik zet het op lijst : te bespreken
en dus niet gelijk even verzoek uitvoeren.

Bedankt @Diederik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:24
Ik zou de mail bouncen zodat de afzender een trigger krijgt dat de mail niet is aangekomen. Anders moet jij ervoor zorgen dat ie alsnog bij de juiste persoon aan komt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt ook aliassen toevoegen aan jan@domein.nl zodat deze ook mails van jen@domein.nl ontvangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Niet online
babbelbox schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 08:32:
Ik zou de mail bouncen zodat de afzender een trigger krijgt dat de mail niet is aangekomen. Anders moet jij ervoor zorgen dat ie alsnog bij de juiste persoon aan komt....
Dat doet Microsoft 365 standaard ( en volgens mij de meeste mail providers).

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Scorpios
Dat extra werk om op juiste plek te krjgen en het risico dat er veel spam binnenkomt, maakt het dat ik negatief advies geef ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linke Loe
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18-09 16:16
Dit soort vragen is in mijn ogen onzinnig. Het is niet jouw probleem, dat mail niet aankomt omdat de afzender het adres verkeerd intypt. Net zoals de vraag van een collega van mij, een tijd geleden. Hij wilde 'send as' rechten op een no-reply mailbox, zodat hij de mail kon beantwoorden die daar naartoe gestuurd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:28
Linke Loe schreef op zondag 23 mei 2021 @ 08:26:
Dit soort vragen is in mijn ogen onzinnig. Het is niet jouw probleem, dat mail niet aankomt omdat de afzender het adres verkeerd intypt.
In een kleinere omgeving zou ik het nog wel aandurven, met een goede spamfilter, maar kijkend bij mijn werkgever met 350 man personeel en een kleine 100k mailtjes per maand (en dat zijn de valide mailtjes)...
Net zoals de vraag van een collega van mij, een tijd geleden. Hij wilde 'send as' rechten op een no-reply mailbox, zodat hij de mail kon beantwoorden die daar naartoe gestuurd wordt.
Waarom komt de mail daar uberhaupt op binnen? Volgens mij hoort een no-reply mailbox te bouncen, als je de verwachtingen van de verzender goed wil managen.

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linke Loe
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18-09 16:16
Felicia schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 16:10:

In een kleinere omgeving zou ik het nog wel aandurven, met een goede spamfilter, maar kijkend bij mijn werkgever met 350 man personeel en een kleine 100k mailtjes per maand (en dat zijn de valide mailtjes)...
Ook in een kleine omgeving zou ik het niet zien als mijn probleem,dus ook niet mijn verantwoordelijkheid.
Felicia schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 16:10:

Waarom komt de mail daar uberhaupt op binnen? Volgens mij hoort een no-reply mailbox te bouncen, als je de verwachtingen van de verzender goed wil managen.
Don't ask. Was destijds een erfenisje uit het verleden met een control freak als marketing & sales manager. Tegenwoordig versturen we mailings vanuit andere systemen en wordt no-reply helemaal niet meer gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:28
Linke Loe schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 16:23:
[...]

Ook in een kleine omgeving zou ik het niet zien als mijn probleem,dus ook niet mijn verantwoordelijkheid.
Oh, ik zou het ook niet zien als mijn verantwoordelijkheid maar ik zou prima een catchall inrichten waar de adminstratief medewerkers/secretaresses in kunnen gluren voor het geval er iets gemist is. Meteen wel een rule erbij dat items na 1 week ofzo permanent weg zijn en een autoreply naar de afzender dat het betreffende adres niet bestaat.
Don't ask. Was destijds een erfenisje uit het verleden met een control freak als marketing & sales manager. Tegenwoordig versturen we mailings vanuit andere systemen en wordt no-reply helemaal niet meer gebruikt.
Oh man, ben ik blij dat we geen marketing of sales hebben :D

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

The Scorpios schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 10:11:
Dat extra werk om op juiste plek te krjgen en het risico dat er veel spam binnenkomt, maakt het dat ik negatief advies geef ;)
Stel jezelf ook de vraag hoe je wilt zorgen dat mail op "de juiste plek" terecht komt.

Waarschijnlijk moet je de mail daarvoor lezen. Wil je dat wel? Met het risico dat jij gevoelige zaken onder ogen krijgt die voor iemand anders bedoelt zijn. Voordat je aan dit soort werkzaamheden begint wil je dan ook overleggen met een OR of juridische afdeling - als die er zijn. Al realiseer ik me dat veel bedrijven lak hebben aan de privacy van medewerkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Felicia schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 16:37:
[...]

Meteen wel een rule erbij dat items na 1 week ofzo permanent weg zijn en een autoreply naar de afzender dat het betreffende adres niet bestaat.
Dat lijkt me hoogst verwarrend voor de afzender die eerst een autoreply krijgt dat het adres niet bestaat en later toch nog een inhoudelijke reactie op die mail krijgt.
Pagina: 1