Internetverbruik camera's op tablet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louis G
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21-05-2021
Kan er iemand mij verder helpen met het internetverbruik bij het continu bekijken van ip camera's .
Ik heb thuis een camera recorder met een aantal bekabelde ip camera's .
Deze recorder is aangesloten op mijn modem , de beelden hiervan kan ik bekijken op mijn pc , tablet , enz...
Nu zou ik graag een tablet aan de muur ophangen om deze als scherm te gaan gebruiken zodat ik continu 24/24,7/7 mijn camera's kan bekijken in de keuken . Wat heeft dit als effect voor mijn internet verbruik bij Telenet ? De tablet is verbonden via wifi in de woning , op hetzelfde netwerk als mijn recorder .
De tablet kan ik voorzien van stroom zodat deze altijd opgeladen is en de slaapstand zou ik ook uitschakelen .

Alvast bedankt !

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 03-10 19:39
Als ze in hetzelfde lokale netwerk hangen zal dat geen invloed hebben op je verbruik bij je provider. Het zal wel een flink stuk van je bandbreedte afsnoepen als er constant data van je camera's naar je tablet wordt verzonden. Afhankelijk van je wifi zal je dat gaan merken op je ander devices.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 15:20
Daar is met deze informatie helemaal niets van te zeggen. Dat ligt aan de resolutie van je camera's, wordt de primaire/secundaire stream weergegeven in de app? Zijn er mogelijkheden in de recorder voor bitrate reductie? Merk / Type?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:17

nelizmastr

Goed wies kapot

Precies wat @TheOmen zegt.

Om diensten op je lokale netwerk te bekijken heb je geen internet nodig, alleen
"intranet (LAN)". Het zal dus geen GB's van je databundel van je provider afsnoepen.

Als je alleen de WiFi van je Telenet modem gebruikt (als die dat heeft) dan zullen andere
apparaten daar wel last van kunnen hebben mits de camera's in hoge resolutie en bitrate streamen.
Neem in dat geval een overweging mee om een extra access point op te hangen om de belasting te verdelen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:49

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dit heeft niet zoveel te maken met PNS, dus schopje naar NT.