PSU in een Dell Optiplex 9020 tower - welke zwaardere PSU ??

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier68
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-05 20:49
Hoi allemaal,

Ik heb een Dell 9020 I7 tower staan. Op zich een prima machine en best vlot.
Nu wil ik daar wel een beter videokaart in zetten maar de voeding heeft geen connector voor de videokaart. De PSU heeft zowiezo niet afdoende wattage dus dat valt af.
Een interne kaart mag max 75 watt verbruiken en dat is niet voldoende (al is een K2200 of Firepro5100 best leuk).

De vraag is of het mogelijk is om er een standaard ATX voeding in de zetten.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Een beetje knutselen is geen bezwaar.

Alvast dank voor de input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

Volgens mij is dit standaard niet mogelijk omdat de kabels naar het moederbord geen 20/24- pin zijn. Daar zijn dan wel weer verloop kabels voor dacht ik.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

reinier68 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 14:29:
Hoi allemaal,

Ik heb een Dell 9020 I7 tower staan. Op zich een prima machine en best vlot.
Nu wil ik daar wel een beter videokaart in zetten maar de voeding heeft geen connector voor de videokaart. De PSU heeft zowiezo niet afdoende wattage dus dat valt af.
Een interne kaart mag max 75 watt verbruiken en dat is niet voldoende (al is een K2200 of Firepro5100 best leuk).

De vraag is of het mogelijk is om er een standaard ATX voeding in de zetten.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Een beetje knutselen is geen bezwaar.

Alvast dank voor de input.
Genoeg videokaarten die geen stroomconnector nodig hebben, maar gevoed via PCIe slot. soms ook 6-pin.
Kijk maar even welke voeding je nu exact hebt. denk 225w.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier68
Nu is het 225 watt inderdaad. De voeding via moederbord is max 75 watt, en dat is heel weinig voor een leuke video kaart.

[ Voor 61% gewijzigd door reinier68 op 21-05-2021 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

reinier68 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 14:38:
Nu is het 225 watt inderdaad. De voeding via moederbord is max 75 watt, en dat is heel weinig voor een leuke video kaart.
6-pin zal er ook wel aanhangen voor PCIe/VGA

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:57

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:02

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Zo'n ding heb je nodig om een gangbare 24pins ATX voeding te kunnen gebruiken.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Je noemt het een tower, maar het zijn toch van die compacte PC's die je ook als traditionele desktop kunt gebruiken? (tip: een foto in de startpost helpt enorm!)

Volgens mij past hier geen standaard ATX formaat voeding in en ben je met dit soort OEM systemen altijd vrij beperkt in de upgrade mogelijkheden. Zij het door stroomvoorziening, fysieke ruimte en/of matige koeling.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

MadMarky schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 14:43:
Je noemt het een tower, maar het zijn toch van die compacte PC's die je ook als traditionele desktop kunt gebruiken? (tip: een foto in de startpost helpt enorm!)

Volgens mij past hier geen standaard ATX formaat voeding in en ben je met dit soort OEM systemen altijd vrij beperkt in de upgrade mogelijkheden. Zij het door stroomvoorziening, fysieke ruimte en/of matige koeling.
SSF heeft vaak 180w SFX voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Laatst online: 09:02

PD2JK

ouwe meuk is leuk

@MadMarky
Er zijn inderdaad meerdere uitvoeringen, net als HP en Lenovo vaak heeft;
MT = Mini/MicroTower
SFF = Small Form Factor
USFF = Ultra Small Form Factor

Aangezien TS het over een tower heeft, doen we de aanname dat hij de MT versie heeft van de OptiPlex, waar een ATX form factor voeding in past, alleen qua bekabeling niet zonder een 24p->8p verloopstekker te gebruiken.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reinier68
Bedankt allemaal voor de input.

Ik ga even zo'n stekkertje bestellen. Voor die paar euro wel het proberen waard :-)

En ja, het is een MT model. Een ATX past daar prima in.

Goed weekeind allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:21
Van wat ik kan vinden zijn er meerdere uitvoeringen met verschillende voedingen. Zo zag ik een 9020 met een 12VO voeding met 12vSB. Dan gaat een standaard ATX voeding niet werken. Zou @reinier68 een foto van het label van de voeding in zijn systeem willen posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier68
Voeding is een L290AM-00
Wel met zo'n 8 polige aansluiting op het moederbord.

Ik denk eraan om er een Corsair RM650x (2021) 650W voeding in te zetten (met een verloopkabeltje erbij)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tqqU-0jm8noe-w8e43VMGErTewc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9esSPlnjKXQqavLlNtexws7a.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 105% gewijzigd door reinier68 op 22-05-2021 19:26 ]

Pagina: 1