Ik zoek een?
Componenten om mijn huidige mini ITX desktop te voorzien van een upgrade
Wat is je budget?
Ongeveer € 300,- maar mag ook minder
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee geen voorkeuren
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik ga de desktop gebruiken voornamelijk voor mijn werk. Ik moet er fatsoenlijk video conferences op kunnen volgen terwijl ik via RDP sessies aan het werk kan zijn.
Als het mogelijk is ook een game als CIV 6 spelen er op. (Dit moet soepel lopen, maar hoeft zeker niet op hele hoge kwaliteit te zijn)
Momenteel is dit mijn huidige setup (uit 2014):
- Voeding 400W (geen idee welk merk)
- ASUS AM-1L moederbord
- AMD Athlon 5150 APU CPU
- 250 GB HDD
- 2x 4GB Kingston Hyper Blu RAM
Ik zat te denken om de voeding gewoon te blijven gebruiken, hier is niets mis mee. Maar het moederbord, de CPU, de RAM en de HDD te vervangen.
Dit is waar ik naar zit te kijken:
Volgens mij kan ik op deze manier wel weer een paar jaar vooruit. En het is altijd nog uit te breiden met een videokaart.
Maar ik hoor graag of er iemand nog betere alternatieven heeft, zijn dit wel de juiste keuzes, of kan ik voor dit geld een betere setup maken?
Ik ben erg benieuwd
Componenten om mijn huidige mini ITX desktop te voorzien van een upgrade
Wat is je budget?
Ongeveer € 300,- maar mag ook minder
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee geen voorkeuren
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik ga de desktop gebruiken voornamelijk voor mijn werk. Ik moet er fatsoenlijk video conferences op kunnen volgen terwijl ik via RDP sessies aan het werk kan zijn.
Als het mogelijk is ook een game als CIV 6 spelen er op. (Dit moet soepel lopen, maar hoeft zeker niet op hele hoge kwaliteit te zijn)
Momenteel is dit mijn huidige setup (uit 2014):
- Voeding 400W (geen idee welk merk)
- ASUS AM-1L moederbord
- AMD Athlon 5150 APU CPU
- 250 GB HDD
- 2x 4GB Kingston Hyper Blu RAM
Ik zat te denken om de voeding gewoon te blijven gebruiken, hier is niets mis mee. Maar het moederbord, de CPU, de RAM en de HDD te vervangen.
Dit is waar ik naar zit te kijken:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 1600 (12nm) Wraith Stealth koeler Boxed | € 128,68 | € 128,68 |
1 | Moederborden | ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac | € 101,05 | € 101,05 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB | € 80,80 | € 80,80 |
1 | Solid state drives | Crucial BX500 240GB | € 30,90 | € 30,90 |
Totaal | € 341,43 |
Volgens mij kan ik op deze manier wel weer een paar jaar vooruit. En het is altijd nog uit te breiden met een videokaart.
Maar ik hoor graag of er iemand nog betere alternatieven heeft, zijn dit wel de juiste keuzes, of kan ik voor dit geld een betere setup maken?
Ik ben erg benieuwd