Radiatorafsluiter lekt

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dsc91
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 19-07-2022
Goedemiddag,

Ik ben recent verhuisd en heb sindsdien te kampen met een druppende radiator. Ik kan dit type aansluiting niet snel vinden online en denk dat het om een vrij oud model gaat. De druppels komen vanuit het uitsparinkje van het sluit'knopje'. Door deze sluiter horizontaal te draaien zit de afsluiter dicht. Draai ik hem een kwartslag loopt het water hard door. Het lijkt echter verouderd te zijn waardoor er zelfs als hij compleet horizontaal staat nog steeds water doorheen komt. De radiatorstop onderaan heb ik er in deze foto even afgedraaid. Ook dit dopje lijkt niet helemaal goed te sluiten maar dat zou ik eventueel nog kunnen fixen met teflon tape.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S124sjWejd68hT7Rzo6jwyohKTU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hq5mucyMQ7AOKCyNsCA0lJ7d.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fF5spCtayJB9IcRryE6dLJcCzU8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gDVtrDeHmHLCq4XjPHxZ3foA.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn vraag is wat te doen? Ik zie geen andere manier om deze radiator af te sluiten of leeg te laten lopen om dan het afsluitstuk te vervangen. Zou ik het afsluitstukje verwijderen ben ik bang dat mijn vloer compleet onderloopt. Daarnaast heb ik ook weinig verstand van radiatoren en weet ik niet wat ik hier op kan bevestigen als alternatief. Advies is zeer gewaardeerd!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:32
Kraantje eraf, blindstop erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Kraantje zit er om je cv af te tappen als er aan geklust moet worden. Dit zal het laagste punt zijn. Dus systeem leeg laten lopen, kraantje vervangen en weer vullen?

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:42
Je vulslang past hier op dus eenvoudig om af te tappen.

Vervolgens kraan eruit draaien, meenemen naar Warmteservice voor een nieuwe, erin draaien, klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dsc91
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 19-07-2022
Thanks voor de snelle reacties. Ga ik dat proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-06 13:38
ik zou nog een busje loctite 55 meenemen. is wat beter dan teflon.
( eventueel kan je het t-stuk ook opnieuw verpakken)
verder is alles al gezecht. ik ga niet papagaaien.

oja schroefdraad opruwen. en eventueel je stuk vervangen.
het is niet ideaaal wat ze hebben gedaan. (maar het kan wel)

een puntstuk en een t-stuk is betere combinatie je hebt dan meer draadgangen.

[ Voor 43% gewijzigd door miciel op 21-05-2021 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:48
Dsc91 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 12:34:
Goedemiddag,

Ik ben recent verhuisd en heb sindsdien te kampen met een druppende radiator. Ik kan dit type aansluiting niet snel vinden online en denk dat het om een vrij oud model gaat. De druppels komen vanuit het uitsparinkje van het sluit'knopje'. Door deze sluiter horizontaal te draaien zit de afsluiter dicht. Draai ik hem een kwartslag loopt het water hard door. Het lijkt echter verouderd te zijn waardoor er zelfs als hij compleet horizontaal staat nog steeds water doorheen komt. De radiatorstop onderaan heb ik er in deze foto even afgedraaid. Ook dit dopje lijkt niet helemaal goed te sluiten maar dat zou ik eventueel nog kunnen fixen met teflon tape.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mijn vraag is wat te doen? Ik zie geen andere manier om deze radiator af te sluiten of leeg te laten lopen om dan het afsluitstuk te vervangen. Zou ik het afsluitstukje verwijderen ben ik bang dat mijn vloer compleet onderloopt. Daarnaast heb ik ook weinig verstand van radiatoren en weet ik niet wat ik hier op kan bevestigen als alternatief. Advies is zeer gewaardeerd!
toon volledige bericht
Als je echt echt echt niet je hele VW-systeem leeg wil laten lopen kan je wellicht een leidingbevriezer huren en de kraan dichtdraaien: dan heb je alleen de hoeveelheid water wat in je radiator zit wat eruit zal lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:00
miciel schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 13:41:
ik zou nog een busje loctite 55 meenemen. is wat beter dan teflon.
( eventueel kan je het t-stuk ook opnieuw verpakken)
verder is alles al gezecht. ik ga niet papagaaien.

oja schroefdraad opruwen. en eventueel je stuk vervangen.
het is niet ideaaal wat ze hebben gedaan. (maar het kan wel)

een puntstuk en een t-stuk is betere combinatie je hebt dan meer draadgangen.
Dit. Loctite 55 ftw, werkt echt perfect.
Pagina: 1