Ervaringen Kos, Corfu en Tenerife

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieks
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 06-02 16:38
-

[ Voor 101% gewijzigd door Frieks op 30-11-2021 16:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-04 12:04
Ibiza - San Antonio heeft ook van de leuk baaitjes waar je steeds kan komen met een watertaxi. Heerlijk genoten daar!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sander_dr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-04 22:15
Even een tip over Corfu. De kant van de hoofdstad is alleen maar kiezelstrand. De zandstranden zijn aan de andere kant van het eiland. En dat is even rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:10
Mallorca.

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
*Kos
vol op stranden, leuk stadje, oud ziekenhuis om te bekijken, bron die in de zee loopt. Ga zeker een keer met een boot mee naar het sponzen eiland.

*Corfu, no entry found

*Tenerife
Hier groeit niets, alleen maar laag bouw, 1 flat. Bijzonder eiland, alle bomen hebben een waterslang. Het is allemaal gebouwd op vulkanise laag. Wijn proberen! En vers gebakken vlees op de vulkaan warmte. Het eiland heeft veel stijl kenmerken van een beroemde kunstenaar, zeker bekijken. Veel stranden, veel leuke plekjes om te bekijken. Mij

Voor beide eilanden geldt: huur zeker een scooter. Ga van je compount af, en verken de eilanden, en nét het laagje achter de super-hyper-touristise meuk.
In mijn ogen is Tenerife bijzonderder, maar past Kos beter bij jullie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:37
Kos, heerlijke vakantie gehad. Ben daar naar Akti Palace gegaan (All inclusive resort). Veel quads te huren, en super gezellig eilandje. Alleen een vliegveld wat ongeveer 1,5 schuur is aan elkaar gezet.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:56
Als het niet te groot mag zijn: haal Tenerife maar van de lijst. Dat eiland is te groot om met de scooter te doen. Zelf met een huurauto (wat echt geen drol kost) is het te groot om alles te zien/doen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SniperGuy
Blasterxp schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 11:20:
[...]
*Tenerife
Hier groeit niets, alleen maar laag bouw, 1 flat. Bijzonder eiland, alle bomen hebben een waterslang. Het is allemaal gebouwd op vulkanise laag. Wijn proberen! En vers gebakken vlees op de vulkaan warmte. Het eiland heeft veel stijl kenmerken van een beroemde kunstenaar, zeker bekijken. Veel stranden, veel leuke plekjes om te bekijken. Mij

[...]
Wut?! ben je uberhaubt wel eens het resort afgeweest? want het eiland is vanaf een paar km van de kust groener dan de Veluwe

Vooral de noordkant is groen:

Afbeeldingslocatie: https://media-cdn.tripadvisor.com/media/photo-s/10/3b/51/51/caption.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door SniperGuy op 21-05-2021 11:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matizovic
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 28-04 10:51
Een aantal jaar geleden heb ik enkele van dergelijke vakanties gedaan: Rhodos, Kos, Cyprus, Turkije en Egypte. Jouw verhaal aanhorende zou ik de laatste twee overslaan. Persoonlijk ging ik daar ook alleen maar heen omdat mijn ex een luxe resort wenste :+
Zelf ben ik wat avontuurlijker ingesteld en de drang om een paar dagen een auto/scooter te huren is dan ook altijd sterk. Rhodos en Kos zijn wat kleiner en kan je in een dagje wel zien. Cyprus is groter, maar zeker net zo interessant. Mooie natuur en je kan er zo de bergen in. Overigens ben ik toen alleen in het Griekse deel geweest en er zijn daar genoeg authentieke dorpjes. De wat meer toeristische plekken kennen een stevige Engelse invloed en dat vond ik persoonlijk wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieks
-

[ Voor 99% gewijzigd door Frieks op 30-11-2021 16:03 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SniperGuy
Tenerife is toch wel een aanrader hoor. Afhankelijk van waar je zit is het toeristisch of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sirhc_95
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:31
SniperGuy schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 11:26:
[...]

Wut?! ben je uberhaubt wel eens het resort afgeweest? want het eiland is vanaf een paar km van de kust groener dan de Veluwe

[Afbeelding]
Inderdaad klinkt wel als Lanzarote deze omschrijving ;) Heerlijke bestemming vind ik zelf overigens!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Lesbos is ook echt een heel mooi eiland, en goeie Griekse sfeer! je kan veel doen met een scootertje maar als je het hele eiland over wil is een autootje huren iets comfortabeler. Het kan echter prima met scooter of lichte motor.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:31
Frieks schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 12:40:
@Lelletje @sander_dr @wodkabuikje
Thanks voor de tips. Ibiza trekt mij niet zo, voornamelijk door de jetset-vibe. Mallorca ben ik al twee keer geweest. Inderdaad erg mooi! Wat betreft Corfu, dat heb ik inderdaad gelezen. Het is een groot eiland en je zal iets eer onderweg zijn, maar de prachtige stranden en natuur compenseert dat weer. :)
Ibiza heeft echt voor een groot gedeelte geen jetset-vibe. Natuurlijk zijn er de exclusieve (beach)clubs maar er zijn nog veel meer "normale" alternatieven. Het is maar net wat je wilt. Je kan het zo gek maken als je wilt; voor 9 euro paella eten of voor 10k een fles bubbels leegspuiten in de Pacha.

Kos vond ik echt wel een leuk eiland, de barstreet in Kos stad heeft echt wel een cherso gehalte, maar voor de rest was het een heel mooi eiland. Je kan er goed fietsen mocht je dat willen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 24-04 14:12
Ibiza is leuk, hier kun je een leuke mix maken van Jet-set, strand, activiteiten, en veel zon...
Qua financieen kun je het hier zo gek maken als je wilt, zoals hierboven ook al gezegd wordt een klein gedeelte is maar echt jet-set...
Het is wel leuk om 1 of 2 avonden lekker tussen die mensen te begeven en wat meer te betalen voor je biertje.
Ikzelf vind het namelijk ook leuk om aapjes te kijken en juist in die clubs etc zie je een variatie aan mensen.. 8)

Qua activiteiten is buggy of quad rijden daar gaaf om te doen, of een beetje jetski'en langs het strand..

Griekse eilanden heb ik ook veel bezocht, maar vind het allemaal maar een beetje van hetzelfde.. qua archeologische bezienswaardigheden is het vaak wel mooi en verschillend, maar qua eten en uitgaan is het toch voornamelijk gericht op de vakantieganger en is het overal hetzelde eten en sfeertje..

Tenerife is een echt doe eiland, huur een auto en ga het eiland over.. leuke bezienswaardigheden en hike de vulkaan op ipv de kabelbaan te nemen O-)..

Ikzelf ben echt een cultuur mens, en wil juist de sfeer proeven van dat land of regio.. Liefst ga ik de kleine dorpjes in waar weinig toerisme is en probeer echt de lokale sfeer op te nemen..

Zo heb ik de beste tijd ooit bij een gezin in Slovenie..
We hadden een appartement gehuurd via AirBnB aan het meer van Bled, en vanuit daar leuke dingen ondernomen..
Zo kwamen we op een middag terecht in een klein dorpje met een familie restaurantje, het was niet druk, en ze waren dolblij dat er wat toeristen bij hun kwamen, normaal waren er alleen wat locals, dus we kregen alle aandacht van ze..

Na een gezellige avond en een beetje kletsen met de eigenaren vroegen ze of we hier nog bleven voor het dorpsfeest wat 1-2 dagen later begon..
Na wat informeren wat het nu precies was bleek het een feestdag te zijn met leuke activiteiten en veel eten, we werden bij hun thuis uitgenodigd om dit mee te maken en ik heb nog nooit zo leuke dag gehad..
Het hele dorp was uitgerukt (100-150 man), en eten en drinken was er in overvloed..
Juist die lokale cultuur en gewoontes maakt het voor mij zo bijzonder..

Het hele touristische gebeuren trekt mij ook wel, maar het kleine lokale gebeuren trekt mij net iets meer, maar daar moet je net geluk mee hebben en zelf ook naar zoeken als je in een bepaald gebied zit, succes heb je niet van te voren maar het is wel mooi om dat mee te maken..

Volg mijn voorbereidingen op The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieks
-

[ Voor 100% gewijzigd door Frieks op 30-11-2021 16:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:30

Basszje

Reisvaap!]

Als Cyprus niet te groot voor je is, overweeg dan ook Kreta. Vond ik een erg leuk eiland, vooral rond Rethymno (Chania is groter, maar Rethymno echt knus met genoeg te eten / doen ) . We waren niet in het seizoen dus ik weet niet hoe het dan is, maar volgens mij als je uit de Cherso-hoek blijft ( aan de andere kant ) blijft het allemaal wel beschaafd :+ Niet ver is ook nationaal park, maar dat red je niet op een scooter denk ik ;) Kreta heeft ook een andere cultuur ( wel grieks ), met ander eten / drinken.

[ Voor 9% gewijzigd door Basszje op 21-05-2021 16:52 ]

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
SniperGuy schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 11:26:
[...]

[Afbeelding]
Ik sloeg aan op dit plaatje van Masca, ligt meer in het westen, maar noorden reken ik ook goed ;) Echt leuk om met een gehuurde auto tripjes te maken naar dit soort plekjes. Met scooter kan misschien ook. Of eventueel gewoon met de bus.

Ben verliefd op de Canarisch eilanden O+
Gran Canaria is ook mooi, maar Tenerife qua natuur wel iets afwisselender.

Op beide eilanden zijn wel plaatsen te vinden die vooral bij jeugd in trek is. Maar eigenlijk is er voor elke leeftijdsgroep wel iets te beleven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-04 21:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Er was een tijd dat ik 2x per jaar op vakantie ging: mei richting Canarische EIlanden, eind augustus Griekenland. Bij gevolg heb ik alle can eilanden gehad en met leeuwendeel van de bekende Griekse eilanden.
Mijn voorkeur heeft iig Griekenland.
Jij zoekt zon, zee, strand, cultuur. Dat laatste is op Tenerife ver te zoeken, net als op de rest van de canarische eilanden. Daarentegen hebben de grieken zoveel oude cultuur dat ze er in verzuipen :+

Ergo: tenerife zou voor mij afvallen op basis van jouw wensen. Als ik zou moeten kizen tussen Kos en Corfu, dan Kos. Oude stad is ook mooi daaro, Aesklepion en nog wat andere zaken ook. En het kan allemaal per fiets als het moet, want vlak. Kos stad heeft iig een bar street. De vraag is of er veel open zal zijn al. Ik heb zelf in Lambi (buitenwijk) gezeten, sta je met 10 min fietsen in hartje stad. Maar Tigaki vond ik leuker. Stukje kleinschaliger, dat beviel wel. Rhodos is iig wel mijn nummer 1, met Zakythos als tweede. Hangt er ook vanaf waar je zit natuurlijk.

Zakynthos zaten wij in Laganas. Net buiten het centrum, aan het strand zie https://pierros-hotel.business.site/ Dr staat Agios Sostis, maar het is toch echt Laganas. Twee straatjes door en je zit in het centrum. Ver genoeg weg om er geen last van te hebben :)

Corfu: vond er weinig aan eerlijk gezegd. Plaatsje waar zij zaten ben ik even bijster, was wel een van de bekendere. Liep een drukke weg dwars doorheen, was niet zpo handig. Verder prima vakantie gehad.

Wat ik verder kan aanraden:
- Samos, Pythagorion. Accomodaties zat, leuke boulevard aan het haventje met terrassen en eetgelegenheden zat. Zit je echt erg leuk.
- Thassos. Da's wel een eind en ik weet niet of het nu aangeboden wordt. Is iig vrij onbekend bij de Nederlanders, al zitten ze er wel. Ook veel Roemenen en Bulgaren die er vakantie vieren. gelukkig niet het luidruchtige soort dat hier in NL zit :) Vliegen op Kavala (vasteland), daarna de boot (1,5 uur) naar het eiland. Wij zaten in Potos, das een van de meer toeristische dorpjes, Ook een leuke boulevard daar, strand zat, en verdwalen kun je er niet; gewoon de hoofdweg volgen, da's een ringweg om het eiland :+ Zaten in http://www.makedonia-hotel.gr/

Wat ik iig afraad: Kefalonia. Mooi eiland, maar wat er aan mooiigheid was is een beetje ingestort door wat recente aardbevingen. Er was al niet veel door een beving begin 2000, nu is er nog minder.

verder: ik ben inmiddels een keer of 15 in .GR geweest als het niet meer is, dus AMA :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wouter3
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Frieks schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 10:32:

Zijn er mensen die op (één van) bovenstaande eilanden zijn geweest en komt één van de eilanden overeen met mijn wensen?
Ik ben zelf al meerdere keren op Tenerife geweest. Mijn verwachting is dat dit niet gaat aansluiten bij je wensen voor deze zomervakantie. Het is een vulkanisch eiland, waardoor er meer rotskusten zijn dan zandstranden. Afstanden zijn best groot waardoor je eerder een auto zou wensen dan een scooter.
Tegelijk is die Vulkaan de Teide juist de reden dat wij steeds terugkeren naar Tenerife. Nog nooit zo'n mooie sterrenhemel kunnen zien als daar aan de voet van de vulkaan. Ook de route naar de vulkaan is een belevenis en het is prachtig om te zien hoe het landschap zich afwisselt. Voor cultuur of strand zouden wij daar niet naartoe gaan, al is het er wel te vinden.

Voor de zomervakantie raad ik daarom een trip naar een van de andere eilanden aan uit je post. Dan houd je Tenerife nog tegoed voor het voorjaar als de temperatuur daar al lekker is en het hier nog koud is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 24-04 14:12
Frieks schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 15:58:
@T7D_Sneezy @verstappen33

Ik begrijp dat je het zelf zo gek kan maken als dat je wil en dat het best meevalt. Het komt misschien ook omdat ik een beetje bevooroordeeld ben. Ik heb zelf niks met dat jetset gebeuren en het boeit me 0,0 of mensen flessen van 10k aan het sabreren zijn voor "the gram" :+ . Ondanks dat denk ik echt wel dat het er mooi is. Ik krijg een beetje het idee dat veel mensen naar Ibiza gaan omdat het Ibiza is, niet om z'n pittoreske dorpjes, culturele plekken en gemoedelijke lokale sfeer. Maar dat kan ik natuurlijk mis hebben. ;)

Het liefst ga ik naar een zo klein mogelijk eilandje, met zo min mogelijk toeristen en waar je het eiland in al z'n schoonheid nog kan verkennen. Maar heb ook nog een wederhelft die een lepel in de pap heeft. :P Vandaar dat we eigenlijk een beetje van beide willen. Toeristisch maar ook weer niet té. Met een mooie omgeving, verschillende stranden, barretjes, restaurantjes wat nog een beetje local aanvoelt etc..
Daarom leken Kos en Corfu mij een prima optie.
Ibiza is vooral populair vanwege de jetset en het party gebeuren..
Maar er is veel meer te beleven.. Ibiza heeft echt ontelbare strandjes en baaitjes waar je lekker kunt zwemmen, ook kleinere dorpjes met hun eigen cultuur...
Er is voor iedereen wel wat te vinden op dat eiland..

Voordeel van Ibiza vond ik wel dat je via AirBnB makkelijk een vakantie villa kon boeken.. Eigen zwembadje erbij etc. en niet in het drukke uitgaan centrum.. En buiten het seizoen redelijk goed betaalbaar

Wij zitten helaas nog met jonge kinderen en zijn afgelopen jaren vooral voor campings gegaan, maar zodra ze straks wat groter zijn dan trekken we er gewoon weer op uit..

Een roadtrip door Europa is ook leuk, vroeger met een ander stel 3 weken door de Balkan/Griekenland gereden en diverse landen aangedaan zoals Krotatie, Bosnie, Albanie, Griekenland, en via Bulgarije, Roemenie, Hongarije terug gereden..

Op dag 1 gelijk naar Kroatie gereden, en zo per land 3-4 dagen rond gekeken..
Hier hebben we allemaal wel een mening over de Bulgaren en Hongaren, maar daar zijn de mensen totaal anders.. Heel gastvrij en ook een leuke cultuur en lekkere keuken.

Volg mijn voorbereidingen op The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:03
SniperGuy schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 11:24:
Als het niet te groot mag zijn: haal Tenerife maar van de lijst. Dat eiland is te groot om met de scooter te doen. Zelf met een huurauto (wat echt geen drol kost) is het te groot om alles te zien/doen
Idem voor Corfu wat mij betreft. Corfu twee jaar geleden geweest inclusief huurauto. We zaten in het noorden (Pirgi), maar om ten zuiden van Corfu stad te komen, ben je 45 minuten onderweg met de auto. Daarnaast is het noorden van Corfu veel bergen waardoor afstanden relatief klein zijn maar waar je wel heel erg lang over doet. Als TS het prima vindt om een huurauto te nemen, zou ik Corfu wel aanraden. Stranden in het (Noord) Westen zijn erg mooi (zand, goudkleurig). Palaiokastritsa, Corfu stad en Achilleion zijn leuk om te bezoeken. En meer dan genoeg horeca.

Kos is alweer een tijdje geleden dat ik er geweest ben (bijna 20 jaar geleden). Wat mij daar het meeste van bijstaat is dat het maar een kaal rotsachtig eiland is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieks
-

[ Voor 100% gewijzigd door Frieks op 30-11-2021 16:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Frieks schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 13:52:
@desmond
een auto huren voor 3 dagen is prima, maar willen er niet afhankelijk van zijn
Bij ons is dat altijd andersom ;) Wij willen niet afhankelijk zijn van locatie of OV en nemen daarom de hele vakantie een auto. Qua verblijf ben je dan ook flexibeler, omdat je overal terecht kan en niet gebonden bent aan de drukke toeristische gebieden. Scheelt vaak ook fors in prijs. Zomaar een tip/overweging, maar misschien vind je dat niets ;) Denk ook aan vroeg / laat inchecken op het vliegveld etc.

Auto overigens de laatste paar keer via Sunnycars.nl geboekt. Wellicht iets duurder maar mocht er wat geks gebeuren dan is dit een betrouwbare partij en alle verzekeringen zijn inclusief. (Genoeg horror-verhalen over auto-verhuurders op internet te vinden...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:30

Basszje

Reisvaap!]

Cheesy schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 13:59:
[...]
Auto overigens de laatste paar keer via Sunnycars.nl geboekt. Wellicht iets duurder maar mocht er wat geks gebeuren dan is dit een betrouwbare partij en alle verzekeringen zijn inclusief. (Genoeg horror-verhalen over auto-verhuurders op internet te vinden...)
Dit kan ik beamen, fijne partij. Je bent iig vol verzekerd met auto . Laatst toevallig een claim ingedient en dat ging met duidelijke communicatie en weinig gezeur (en vrij snel).

Overigens is de prijs nauwelijks verschillend als je het vergelijkt met bv Hertz ( waar ze het aan uitbesteedden, iig in ons geval ). Je hebt nog wel goedkopere partijen, maar je hebt ook het risico dat het schrammentellers zijn die verzekeringen e.d. als upsell hebben ( en dan net zo duur uit bent ) .

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieks
-

[ Voor 100% gewijzigd door Frieks op 30-11-2021 16:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-04 08:14
Tenerife kan leuk zijn. We hebben destijds 2 compleet verschillende huisjes gedaan, met net zo verschillende omgeving: los christianos voor het toeristische geneuzel, bedjes en bakken.
Puerto de la Cruz voor wat afwisseling, veel rustiger en wat meer cultuur, kleine restaurantjes. Tenerife is te groot om met scooter te doen, auto is eigenlijk wel een must. Zeker als je ook naar verschillende omgevingen wilt kijken.

Corfu sprak me meer aan. De oostkust is niet zoveel te zien m.i. maar de westkust met allerlei baaitjes is zeker de moeite waard. Protip als je het niet erg vind 2 verblijven te hebben: pak ook een paar dagen / week op paxos,met de boot te doen vanuit Corfu stad. Paxos heeft een idyllische haven met rustigere plekjes, maar ook wat drukkere pleintjes. Op paxos hebben we alles met een scooter gedaan. Bootje huren om rondje paxos te varen en rond Antipaxos. Heerlijk!

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieks
-

[ Voor 99% gewijzigd door Frieks op 30-11-2021 16:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekfabriek
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:40

Koekfabriek

King Billy on the wall

@Frieks
Goeie keuze! Mijn favoriete Griekenland vakantie (4x geweest) was Kos-stad.
Geniet ervan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raze88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:45
Mijn ervaring met Tenerife Lanzarote is vooral erg warm en gemaakt. Veel rotsen en zwarte vulkanische stenen. Alles wat groen is is aangelegd en alles is gericht op toerisme.

Ervaring met Kreta is dat het vooral erg op toeristen gericht is. Veel van hetzelfde. Mensen zijn over het algemeen wel erg vriendelijk en het eten is er goed. Hoofdstad is erg gezellig.

Afgelopen jaar op Madeira geweest bij een Nederlands stel welke huisjes verhuurd. Echte zand stranden zijn er niet op 1 aangelegd zandstrand na(Calheta, hier stonden de huisjes ook) maar voor ons absoluut geen probleem. De rest zijn voornamelijk rots/kiezel stranden. De hoofdstad is erg gezellig en levendig. Het eiland is makkelijk rond te rijden met een auto, de mensen zijn aardig en het eten is lekker. Als je van natuur houd is er veel te zien (levada's, watervallen, diverse micro climaatjes, dolfijnen spotten, enz). Voor ons een reden om terug te gaan.

[ Voor 23% gewijzigd door raze88 op 26-05-2021 11:14 . Reden: Slaap nog niet uit en Lanzarote en Tenerife door elkaar gehaald ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11:45
raze88 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 10:39:
Mijn ervaring met Tenerife is vooral erg warm en gemaakt. Veel rotsen en zwarte vulkanische stenen. Alles wat groen is is aangelegd en alles is gericht op toerisme.
Dat krijg je als je niet van je resort afkomt, daar is alles gemaakt. De noordkant van Tenerife is een stuk koeler (en natter) en daardoor ook een stuk natuurlijk groener

Afbeeldingslocatie: https://selectair.be/media/selectair/media/selectair-2020/tenerife-3198649_1920.jpg?crop=0,0,0,0&height=&cropmode=percentage

Afbeeldingslocatie: https://www.droomplekken.nl/wp-content/uploads/2017/01/Anaga-Tenerife.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.droomplekken.nl/wp-content/uploads/2017/01/Tenerife-noord.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.iliosreizen.nl/cache/image/14512994072enerife_1451299407.jpg

Maar dat is natuurlijk allemaal aangelegd. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door LordSinclair op 26-05-2021 10:52 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• raze88
LordSinclair schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 10:51:
[...]

Dat krijg je als je niet van je resort afkomt, daar is alles gemaakt. De noordkant van Tenerife is een stuk koeler (en natter) en daardoor ook een stuk natuurlijk groener

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Maar dat is natuurlijk allemaal aangelegd. ;)
toon volledige bericht
Ik heb de slaap nog niet uit en heb Lanzarote en Tenerife door elkaar gehaald. Lanzarote ben ik geweest en Tenerife zouden we 2 jaar terug heen gaan. Deze vakantie is uiteindelijk niet doorgegaan. Op Lanzarote zaten we naast het vliegveld en is voor ons niet voor herhaling vatbaar. Auto hebben we niet gehuurd en wat we gezien hebben was op loopafstand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11:45
raze88 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 11:03:
Ik heb de slaap nog niet uit en heb Lanzarote en Tenerife door elkaar gehaald. Lanzarote ben ik geweest en Tenerife zouden we 2 jaar terug heen gaan. Deze vakantie is uiteindelijk niet doorgegaan. Op Lanzarote zaten we naast het vliegveld en is voor ons niet voor herhaling vatbaar. Auto hebben we niet gehuurd en wat we gezien hebben was op loopafstand.
Lanzarote kom je inderdaad weinig natuurlijk groen tegen, alleen als het een natte winter is wil het in de winter nog wel eens groen kleuren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jZhlqLAK-JAd3B1HVcRXX0lY8J4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/D6Znr3EL7Ea8xgTaYLqqaSv8.png?f=user_large
^^ Lanzarote na een natte periode, je herkent het bijna niet terug.

En naast een vliegveld wil je nergens zitten :D

[ Voor 16% gewijzigd door LordSinclair op 26-05-2021 11:11 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raze88
LordSinclair schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 11:10:
[...]

Lanzarote kom je inderdaad weinig natuurlijk groen tegen, alleen als het een natte winter is wil het in de winter nog wel eens groen kleuren.

[Afbeelding]
^^ Lanzarote na een natte periode, je herkent het bijna niet terug.

En naast een vliegveld wil je nergens zitten :D
Wanneer je uitgenodigd wordt om mee te gaan ben je soms wat minder selectief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieks
-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Frieks schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 18:16:
Kos op geel, belooft niet veel goed..

Net geboekt verdorie 8)7
Ik wou al zeggen, ik zie dit topic nu maar las tijdens het avondeten toch weer over code geel via https://www.ad.nl/binnenl...riekse-eilanden~acaf1bc1/

Maar ja, dat zal wel op en af gaan de komende maanden bij de populaire vakantiebestemmingen. In snap dan ook totaal niet dat mensen een vakantie gaan boeken in deze onzekere tijd, als een vakantie door gaat is het ook maar de vraag wat wel of niet kan ter plekke. Wel of geen avondklok, wel of geen open zwembad, etc.... Of als je straks tijdens je vakantie besmet raakt en nog 10 dagen extra moet blijven...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Frieks schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 18:16:
Kos op geel, belooft niet veel goed..

Net geboekt verdorie 8)7
Yep, vanaf 30e weer naar oranje.
Maar de meeste aanbieders hebben nu wel mooie annuleringsregelingen toch?

Ik heb afgelopen week nog gekeken naar een vakantie naar Mallorca. Financieel gezien zou dat vrijwel geheel risicoloos geboekt kunnen worden (en dan boek ik alles los).

We hebben uiteindelijk besloten om het niet te doen vanwege diverse uiteenlopende redenen.

Wat wel opviel: huurauto’s leken enorm duur geworden. Hotels daarentegen spotgoedkoop.

[ Voor 7% gewijzigd door Cheesy op 27-05-2021 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieks
-

[ Voor 99% gewijzigd door Frieks op 30-11-2021 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06:31

dbzfan

Nee.

The Eagle schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 17:46:
Er was een tijd dat ik 2x per jaar op vakantie ging: mei richting Canarische EIlanden, eind augustus Griekenland. Bij gevolg heb ik alle can eilanden gehad en met leeuwendeel van de bekende Griekse eilanden.
Mijn voorkeur heeft iig Griekenland.
Jij zoekt zon, zee, strand, cultuur. Dat laatste is op Tenerife ver te zoeken, net als op de rest van de canarische eilanden. Daarentegen hebben de grieken zoveel oude cultuur dat ze er in verzuipen :+

Ergo: tenerife zou voor mij afvallen op basis van jouw wensen. Als ik zou moeten kizen tussen Kos en Corfu, dan Kos. Oude stad is ook mooi daaro, Aesklepion en nog wat andere zaken ook. En het kan allemaal per fiets als het moet, want vlak. Kos stad heeft iig een bar street. De vraag is of er veel open zal zijn al. Ik heb zelf in Lambi (buitenwijk) gezeten, sta je met 10 min fietsen in hartje stad. Maar Tigaki vond ik leuker. Stukje kleinschaliger, dat beviel wel. Rhodos is iig wel mijn nummer 1, met Zakythos als tweede. Hangt er ook vanaf waar je zit natuurlijk.

Zakynthos zaten wij in Laganas. Net buiten het centrum, aan het strand zie https://pierros-hotel.business.site/ Dr staat Agios Sostis, maar het is toch echt Laganas. Twee straatjes door en je zit in het centrum. Ver genoeg weg om er geen last van te hebben :)

Corfu: vond er weinig aan eerlijk gezegd. Plaatsje waar zij zaten ben ik even bijster, was wel een van de bekendere. Liep een drukke weg dwars doorheen, was niet zpo handig. Verder prima vakantie gehad.

Wat ik verder kan aanraden:
- Samos, Pythagorion. Accomodaties zat, leuke boulevard aan het haventje met terrassen en eetgelegenheden zat. Zit je echt erg leuk.
- Thassos. Da's wel een eind en ik weet niet of het nu aangeboden wordt. Is iig vrij onbekend bij de Nederlanders, al zitten ze er wel. Ook veel Roemenen en Bulgaren die er vakantie vieren. gelukkig niet het luidruchtige soort dat hier in NL zit :) Vliegen op Kavala (vasteland), daarna de boot (1,5 uur) naar het eiland. Wij zaten in Potos, das een van de meer toeristische dorpjes, Ook een leuke boulevard daar, strand zat, en verdwalen kun je er niet; gewoon de hoofdweg volgen, da's een ringweg om het eiland :+ Zaten in http://www.makedonia-hotel.gr/

Wat ik iig afraad: Kefalonia. Mooi eiland, maar wat er aan mooiigheid was is een beetje ingestort door wat recente aardbevingen. Er was al niet veel door een beving begin 2000, nu is er nog minder.

verder: ik ben inmiddels een keer of 15 in .GR geweest als het niet meer is, dus AMA :)
toon volledige bericht
Hoe recent zijn die aardbevingen? Ik ben een jaar of 6 geleden naar Kefalonia geweest en vond het een fantastisch eiland. Mooie stranden en leuke sfeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larick
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-04 16:04
De recente grote aardbeving was in 2014 in Kefalonia. Veel schade, maar dat is wel redelijk gerepareerd ondertussen. Daarvoor was 1953 waarbij alles verwoest is behalve Fiskardo volgens mij. Veel bebouwing is dus van daarna. Maar met 30K inwoners op een groot eiland en nog niet zo overspoeld met toerisme als de eilanden ernaast een erg fijne bestemming met veel verschillende stranden, natuur en restaurants. Cultuur is wat minder aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:05
Blasterxp schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 11:20:
*Kos
vol op stranden, leuk stadje, oud ziekenhuis om te bekijken, bron die in de zee loopt. Ga zeker een keer met een boot mee naar het sponzen eiland.

*Corfu, no entry found

*Tenerife

Voor beide eilanden geldt: huur zeker een scooter. Ga van je compount af, en verken de eilanden, en nét het laagje achter de super-hyper-touristise meuk.
In mijn ogen is Tenerife bijzonderder, maar past Kos beter bij jullie.
Ik zag dit oude topic voorbijkomen omdat wij nu net weer een vakantie naar kos geboekt hebben.

Het eiland want Blasterxp hier beschrijft is niet Tenerife, maar Lanzarote ;)

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieks
-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
  • Laatst online: 09:05
Frieks schreef op maandag 6 september 2021 @ 11:10:
@Pelox
Ah tof! Waar zit je?
Ben je er al een keer eerder geweest of is dit de eerste keer?
We gaan pas in Oktober :)

Ben er al een keer of 5 geweest inmiddels, meestal rondom kos stad nu meer zuidelijk onder het vliegveld.

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frieks
-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelox