-
[ Voor 101% gewijzigd door Frieks op 30-11-2021 16:02 ]
[ Voor 101% gewijzigd door Frieks op 30-11-2021 16:02 ]
niet iedereen heeft een bierbuikje
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Wut?! ben je uberhaubt wel eens het resort afgeweest? want het eiland is vanaf een paar km van de kust groener dan de VeluweBlasterxp schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 11:20:
[...]
*Tenerife
Hier groeit niets, alleen maar laag bouw, 1 flat. Bijzonder eiland, alle bomen hebben een waterslang. Het is allemaal gebouwd op vulkanise laag. Wijn proberen! En vers gebakken vlees op de vulkaan warmte. Het eiland heeft veel stijl kenmerken van een beroemde kunstenaar, zeker bekijken. Veel stranden, veel leuke plekjes om te bekijken. Mij
[...]
[ Voor 9% gewijzigd door SniperGuy op 21-05-2021 11:28 ]
[ Voor 99% gewijzigd door Frieks op 30-11-2021 16:03 ]
Inderdaad klinkt wel als Lanzarote deze omschrijvingSniperGuy schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 11:26:
[...]
Wut?! ben je uberhaubt wel eens het resort afgeweest? want het eiland is vanaf een paar km van de kust groener dan de Veluwe
Vooral de noordkant is groen:
[Afbeelding]
I have stability. The ability to stab.
Ibiza heeft echt voor een groot gedeelte geen jetset-vibe. Natuurlijk zijn er de exclusieve (beach)clubs maar er zijn nog veel meer "normale" alternatieven. Het is maar net wat je wilt. Je kan het zo gek maken als je wilt; voor 9 euro paella eten of voor 10k een fles bubbels leegspuiten in de Pacha.Frieks schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 12:40:
@Lelletje @sander_dr @wodkabuikje
Thanks voor de tips. Ibiza trekt mij niet zo, voornamelijk door de jetset-vibe. Mallorca ben ik al twee keer geweest. Inderdaad erg mooi! Wat betreft Corfu, dat heb ik inderdaad gelezen. Het is een groot eiland en je zal iets eer onderweg zijn, maar de prachtige stranden en natuur compenseert dat weer.
Volg mijn voorbereidingen op The Ride '25 https://oudeelferink.com/
[ Voor 100% gewijzigd door Frieks op 30-11-2021 16:03 ]
[ Voor 9% gewijzigd door Basszje op 21-05-2021 16:52 ]
Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.
Ik sloeg aan op dit plaatje van Masca, ligt meer in het westen, maar noorden reken ik ook goedSniperGuy schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 11:26:
[...]
Wut?! ben je uberhaubt wel eens het resort afgeweest? want het eiland is vanaf een paar km van de kust groener dan de Veluwe
Vooral de noordkant is groen:
[Afbeelding]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik ben zelf al meerdere keren op Tenerife geweest. Mijn verwachting is dat dit niet gaat aansluiten bij je wensen voor deze zomervakantie. Het is een vulkanisch eiland, waardoor er meer rotskusten zijn dan zandstranden. Afstanden zijn best groot waardoor je eerder een auto zou wensen dan een scooter.Frieks schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 10:32:
Zijn er mensen die op (één van) bovenstaande eilanden zijn geweest en komt één van de eilanden overeen met mijn wensen?
Ibiza is vooral populair vanwege de jetset en het party gebeuren..Frieks schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 15:58:
@T7D_Sneezy @verstappen33
Ik begrijp dat je het zelf zo gek kan maken als dat je wil en dat het best meevalt. Het komt misschien ook omdat ik een beetje bevooroordeeld ben. Ik heb zelf niks met dat jetset gebeuren en het boeit me 0,0 of mensen flessen van 10k aan het sabreren zijn voor "the gram". Ondanks dat denk ik echt wel dat het er mooi is. Ik krijg een beetje het idee dat veel mensen naar Ibiza gaan omdat het Ibiza is, niet om z'n pittoreske dorpjes, culturele plekken en gemoedelijke lokale sfeer. Maar dat kan ik natuurlijk mis hebben.
![]()
Het liefst ga ik naar een zo klein mogelijk eilandje, met zo min mogelijk toeristen en waar je het eiland in al z'n schoonheid nog kan verkennen. Maar heb ook nog een wederhelft die een lepel in de pap heeft.Vandaar dat we eigenlijk een beetje van beide willen. Toeristisch maar ook weer niet té. Met een mooie omgeving, verschillende stranden, barretjes, restaurantjes wat nog een beetje local aanvoelt etc..
Daarom leken Kos en Corfu mij een prima optie.
Volg mijn voorbereidingen op The Ride '25 https://oudeelferink.com/
Idem voor Corfu wat mij betreft. Corfu twee jaar geleden geweest inclusief huurauto. We zaten in het noorden (Pirgi), maar om ten zuiden van Corfu stad te komen, ben je 45 minuten onderweg met de auto. Daarnaast is het noorden van Corfu veel bergen waardoor afstanden relatief klein zijn maar waar je wel heel erg lang over doet. Als TS het prima vindt om een huurauto te nemen, zou ik Corfu wel aanraden. Stranden in het (Noord) Westen zijn erg mooi (zand, goudkleurig). Palaiokastritsa, Corfu stad en Achilleion zijn leuk om te bezoeken. En meer dan genoeg horeca.SniperGuy schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 11:24:
Als het niet te groot mag zijn: haal Tenerife maar van de lijst. Dat eiland is te groot om met de scooter te doen. Zelf met een huurauto (wat echt geen drol kost) is het te groot om alles te zien/doen
[ Voor 100% gewijzigd door Frieks op 30-11-2021 16:08 ]
Bij ons is dat altijd andersomFrieks schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 13:52:
@desmond
een auto huren voor 3 dagen is prima, maar willen er niet afhankelijk van zijn
Dit kan ik beamen, fijne partij. Je bent iig vol verzekerd met auto . Laatst toevallig een claim ingedient en dat ging met duidelijke communicatie en weinig gezeur (en vrij snel).Cheesy schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 13:59:
[...]
Auto overigens de laatste paar keer via Sunnycars.nl geboekt. Wellicht iets duurder maar mocht er wat geks gebeuren dan is dit een betrouwbare partij en alle verzekeringen zijn inclusief. (Genoeg horror-verhalen over auto-verhuurders op internet te vinden...)
Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.
[ Voor 100% gewijzigd door Frieks op 30-11-2021 16:09 ]
prutsert
[ Voor 99% gewijzigd door Frieks op 30-11-2021 16:09 ]
[ Voor 23% gewijzigd door raze88 op 26-05-2021 11:14 . Reden: Slaap nog niet uit en Lanzarote en Tenerife door elkaar gehaald ]
Dat krijg je als je niet van je resort afkomt, daar is alles gemaakt. De noordkant van Tenerife is een stuk koeler (en natter) en daardoor ook een stuk natuurlijk groenerraze88 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 10:39:
Mijn ervaring met Tenerife is vooral erg warm en gemaakt. Veel rotsen en zwarte vulkanische stenen. Alles wat groen is is aangelegd en alles is gericht op toerisme.
[ Voor 5% gewijzigd door LordSinclair op 26-05-2021 10:52 ]
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Ik heb de slaap nog niet uit en heb Lanzarote en Tenerife door elkaar gehaald. Lanzarote ben ik geweest en Tenerife zouden we 2 jaar terug heen gaan. Deze vakantie is uiteindelijk niet doorgegaan. Op Lanzarote zaten we naast het vliegveld en is voor ons niet voor herhaling vatbaar. Auto hebben we niet gehuurd en wat we gezien hebben was op loopafstand.LordSinclair schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 10:51:toon volledige bericht
[...]
Dat krijg je als je niet van je resort afkomt, daar is alles gemaakt. De noordkant van Tenerife is een stuk koeler (en natter) en daardoor ook een stuk natuurlijk groener
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Maar dat is natuurlijk allemaal aangelegd.
Lanzarote kom je inderdaad weinig natuurlijk groen tegen, alleen als het een natte winter is wil het in de winter nog wel eens groen kleuren.raze88 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 11:03:
Ik heb de slaap nog niet uit en heb Lanzarote en Tenerife door elkaar gehaald. Lanzarote ben ik geweest en Tenerife zouden we 2 jaar terug heen gaan. Deze vakantie is uiteindelijk niet doorgegaan. Op Lanzarote zaten we naast het vliegveld en is voor ons niet voor herhaling vatbaar. Auto hebben we niet gehuurd en wat we gezien hebben was op loopafstand.
[ Voor 16% gewijzigd door LordSinclair op 26-05-2021 11:11 ]
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Wanneer je uitgenodigd wordt om mee te gaan ben je soms wat minder selectiefLordSinclair schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 11:10:
[...]
Lanzarote kom je inderdaad weinig natuurlijk groen tegen, alleen als het een natte winter is wil het in de winter nog wel eens groen kleuren.
[Afbeelding]
^^ Lanzarote na een natte periode, je herkent het bijna niet terug.
En naast een vliegveld wil je nergens zitten
Ik wou al zeggen, ik zie dit topic nu maar las tijdens het avondeten toch weer over code geel via https://www.ad.nl/binnenl...riekse-eilanden~acaf1bc1/Frieks schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 18:16:
Kos op geel, belooft niet veel goed..
Net geboekt verdorie
Yep, vanaf 30e weer naar oranje.Frieks schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 18:16:
Kos op geel, belooft niet veel goed..
Net geboekt verdorie
[ Voor 7% gewijzigd door Cheesy op 27-05-2021 18:25 ]
[ Voor 99% gewijzigd door Frieks op 30-11-2021 16:09 ]
Hoe recent zijn die aardbevingen? Ik ben een jaar of 6 geleden naar Kefalonia geweest en vond het een fantastisch eiland. Mooie stranden en leuke sfeer.The Eagle schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 17:46:toon volledige bericht
Er was een tijd dat ik 2x per jaar op vakantie ging: mei richting Canarische EIlanden, eind augustus Griekenland. Bij gevolg heb ik alle can eilanden gehad en met leeuwendeel van de bekende Griekse eilanden.
Mijn voorkeur heeft iig Griekenland.
Jij zoekt zon, zee, strand, cultuur. Dat laatste is op Tenerife ver te zoeken, net als op de rest van de canarische eilanden. Daarentegen hebben de grieken zoveel oude cultuur dat ze er in verzuipen
Ergo: tenerife zou voor mij afvallen op basis van jouw wensen. Als ik zou moeten kizen tussen Kos en Corfu, dan Kos. Oude stad is ook mooi daaro, Aesklepion en nog wat andere zaken ook. En het kan allemaal per fiets als het moet, want vlak. Kos stad heeft iig een bar street. De vraag is of er veel open zal zijn al. Ik heb zelf in Lambi (buitenwijk) gezeten, sta je met 10 min fietsen in hartje stad. Maar Tigaki vond ik leuker. Stukje kleinschaliger, dat beviel wel. Rhodos is iig wel mijn nummer 1, met Zakythos als tweede. Hangt er ook vanaf waar je zit natuurlijk.
Zakynthos zaten wij in Laganas. Net buiten het centrum, aan het strand zie https://pierros-hotel.business.site/ Dr staat Agios Sostis, maar het is toch echt Laganas. Twee straatjes door en je zit in het centrum. Ver genoeg weg om er geen last van te hebben
Corfu: vond er weinig aan eerlijk gezegd. Plaatsje waar zij zaten ben ik even bijster, was wel een van de bekendere. Liep een drukke weg dwars doorheen, was niet zpo handig. Verder prima vakantie gehad.
Wat ik verder kan aanraden:
- Samos, Pythagorion. Accomodaties zat, leuke boulevard aan het haventje met terrassen en eetgelegenheden zat. Zit je echt erg leuk.
- Thassos. Da's wel een eind en ik weet niet of het nu aangeboden wordt. Is iig vrij onbekend bij de Nederlanders, al zitten ze er wel. Ook veel Roemenen en Bulgaren die er vakantie vieren. gelukkig niet het luidruchtige soort dat hier in NL zitVliegen op Kavala (vasteland), daarna de boot (1,5 uur) naar het eiland. Wij zaten in Potos, das een van de meer toeristische dorpjes, Ook een leuke boulevard daar, strand zat, en verdwalen kun je er niet; gewoon de hoofdweg volgen, da's een ringweg om het eiland
Zaten in http://www.makedonia-hotel.gr/
Wat ik iig afraad: Kefalonia. Mooi eiland, maar wat er aan mooiigheid was is een beetje ingestort door wat recente aardbevingen. Er was al niet veel door een beving begin 2000, nu is er nog minder.
verder: ik ben inmiddels een keer of 15 in .GR geweest als het niet meer is, dus AMA
Ik zag dit oude topic voorbijkomen omdat wij nu net weer een vakantie naar kos geboekt hebben.Blasterxp schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 11:20:
*Kos
vol op stranden, leuk stadje, oud ziekenhuis om te bekijken, bron die in de zee loopt. Ga zeker een keer met een boot mee naar het sponzen eiland.
*Corfu, no entry found
*Tenerife
Hier groeit niets, alleen maar laag bouw, 1 flat. Bijzonder eiland, alle bomen hebben een waterslang. Het is allemaal gebouwd op vulkanise laag. Wijn proberen! En vers gebakken vlees op de vulkaan warmte. Het eiland heeft veel stijl kenmerken van een beroemde kunstenaar, zeker bekijken. Veel stranden, veel leuke plekjes om te bekijken. Mij
Voor beide eilanden geldt: huur zeker een scooter. Ga van je compount af, en verken de eilanden, en nét het laagje achter de super-hyper-touristise meuk.
In mijn ogen is Tenerife bijzonderder, maar past Kos beter bij jullie.
Zero.
We gaan pas in OktoberFrieks schreef op maandag 6 september 2021 @ 11:10:
@Pelox
Ah tof! Waar zit je?
Ben je er al een keer eerder geweest of is dit de eerste keer?
Zero.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq