Net gebouwde Pc draait, maar geen beeld.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UserNameHere
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 23-07-2021
Hoi allen,

Dus, ik heb een paar dagen geleden de pc in onderdelen ontvangen en meteen in elkaar gezet. Toen ik hem aanzette brandde alleen een troubleshoot lampje van Dram, voor de rest draaide alles. ik heb al allemaal soorten manieren geprobeerd om het op te lossen, maar hij blijft branden. Ik dacht: ‘RGB brand wel, dan zal dat wel een of andere instelling zijn in de BIOS ofzo’.

Dus ik ging verder waar ik was gebleven: Windows installeren. Het begon bij een usb stickje voorbereiden, dat ging vlekkeloos.
Stap twee: de bios induiken, hier ging het helaas niet helemaal vlekkeloos. Ik kreeg geen beeld.

Hoe ik het heb aangesloten:
ik heb nog geen GPU, die komt over een paar weken. Wel heb ik een Interne GPU of Igpu, dus die gebruikte ik. HDMI kabel van MoBo naar TV, want ook de monitor komt later pas. Maar toen alles draaide zat ik met smart te wachten tot er iets verscheen op de TV, maar nee. Hier ben ik gebleven.

Is er iets dat ik fout gedaan heb, of werkt het voor de eerste keer opstarten met een tv gewoon niet? Of ligt het wel aan de ram (waarbij RGB wel gewoon brand)?

Wat er nu in de PC zit:
• CPU: Intel core i5 11600k (ik weet het, ‘k’ is overbodig geweest)
• CPU Koeler: NZXT Kraken X53
• MoBo: Asus Tuf Gaming B560-plus WiFi
• SSD: Crucial P1 1TB M.2
• RAM: Corsair Vengeance RGB PRO 2x8GB
• PSU: Corsair RM650 Gold Full Modular

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb en werkt:
• Laptop aan de TV
• HDMI kabel getest: werkt.
• RAM verplaatst, zit altijd al in slot 2 en 4. Zoals de gebruiksaanwijzing zegt.
• Alle kabels gecheckt.

Alvast heel erg bedankt voor de antwoorden, hopelijk word het probleem opgelost! :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• haagsepracht
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 09-09 08:38

haagsepracht

One Man, Half Machine.

Welke aansluitingen, behalve hdmi, heb je nog meer op je moederbord? Probeer eens een andere aansluiting voor je monitor. Wellicht zelfs een andere hdmi aansluiting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:21
Zou toch naar je Dram kijken. Die brand niet voor niets. Heb je ook geprobeerd met 1 los bankje erin. Verschillende bankjes los en andere sloten. Welk geheugen heb je exact?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UserNameHere
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 23-07-2021
Na jullie stappen te volgen en nog eens te kijken op internet ben ik er achter gekomen dat het op een of andere manier in de CPU ligt.
Ik heb hem er uit gehaald en er weer ingedaan op exact dezelfde manier, en op een of andere manier werkte dat... :D

Bedankt voor jullie reacties!