Een week geleden heb ik met wat hulp zelf een 8-tal zonnepanelen geplaatst inclusief een GoodWe omvormer.
Het elektrisch aansluiten is gedaan door een elektrotechnisch installateur.
Het gaat om een GW3000D-NS met 2 strings.
Beide strings hebben 4 JA-Solar 345wp panelen.
De opstartspanning is 80V, beide strings geven smorgens 158V aan.
Ik heb de omvormer als "landcode" ingesteld op Holland.
Initieel waren er eigenlijk geen problemen.
Ik moest de eerste ochtend de groep even uit zetten en aan zetten, en sindsdien werkte het feilloos.
Tot gisteren: de omvormer bleef op waiting staan, alles zag er goed uit, ook het Voltage van de strings (158V per string), maar de status op het display was "Waiting".
Ik heb gisteren de omvormer zelf uitgeschakeld en ingeschakeld, en het werkte daarna direct.
Maar vanmorgen is het probleem weer terug, de omvormer blijft op waiting staan, de string spanningen zijn 158V. Display is gewoon aan, geen errors (heb ik ook gecheckt).
Ik kan 'm dus wel tot leven wekken door de groep of de omvormer even te power cyclen, maar dit proces moet natuurlijk automatisch gaan.
Zijn er hier ervaringsdeskundigen die misschien tips hebben om dit op te lossen?
Het elektrisch aansluiten is gedaan door een elektrotechnisch installateur.
Het gaat om een GW3000D-NS met 2 strings.
Beide strings hebben 4 JA-Solar 345wp panelen.
De opstartspanning is 80V, beide strings geven smorgens 158V aan.
Ik heb de omvormer als "landcode" ingesteld op Holland.
Initieel waren er eigenlijk geen problemen.
Ik moest de eerste ochtend de groep even uit zetten en aan zetten, en sindsdien werkte het feilloos.
Tot gisteren: de omvormer bleef op waiting staan, alles zag er goed uit, ook het Voltage van de strings (158V per string), maar de status op het display was "Waiting".
Ik heb gisteren de omvormer zelf uitgeschakeld en ingeschakeld, en het werkte daarna direct.
Maar vanmorgen is het probleem weer terug, de omvormer blijft op waiting staan, de string spanningen zijn 158V. Display is gewoon aan, geen errors (heb ik ook gecheckt).
Ik kan 'm dus wel tot leven wekken door de groep of de omvormer even te power cyclen, maar dit proces moet natuurlijk automatisch gaan.
Zijn er hier ervaringsdeskundigen die misschien tips hebben om dit op te lossen?
/f/image/6lq2Oj5a4EcWd0kWH3Hk13Nk.png?f=fotoalbum_large)