GPT Windows installatie

Pagina: 1
Acties:
  • 284 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric76
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 11-08 00:38
Hallo allemaal, ik weet niet of ik hier wel in de juiste topic zit.

Ik had een probleem, het proberen om mijn videokaart iets te tunen wou mijn pc niet meer opstarten. Van alles geprobeerd, via de geavanceerde functies, heb ik verbinding kunnen maken met de c: schijf en zo alle belangrijke bestanden kunnen verplaatsen naar een andere schijf. die waren nu dus veilig.
Dus maar een schone installatie geprobeerd. Dit werkte helaas ook niet. Niet via de cloud en niet vanaf een CD. Dus dan maar de schijf geformatteerd via de herstel Cd. Tot mijn verbazing kreeg ik de melding dat Windows niet op de SDD geïnstalleerd kon worden omdat dit een GPT schijf betrof. Na eenmaal alle partities van deze schijf te hebben geformatteerd, herstel partitie, en opstartpartitie werkte het wel . Oftewel gewoon alle parties van de schijf gewist. Misschien dat iemand Deze informatie een keer kan gebruiken.

Ik weet niet of het iets had uitgemaakt als ik de pc via de tweede bios had opgestart.

Volgende keer maar even proberen.😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
nou je maakt zelf een topic
dus of dat dan juist is dat lijkt me niet echt de juiste vraag..

Of je een topic had moeten maken betwijfel ik
Je hebt zelf maar wat aan lopen klooien waardoor je je windows niet meer geinstalleerd kreeg.
En met nog wat meer klooien is het toevallig toch gelukt..

Dus wat wil je nu bereiken met dit topic?

De rest van de wereld waarschuwen dat je zelf niet aan je PC moet gaan klooien als je er geen verstand van hebt?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:17
boyette schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 02:59:
De rest van de wereld waarschuwen dat je zelf niet aan je PC moet gaan klooien als je er geen verstand van hebt?
Ik kan daarentegen ten zeerste aanraden om aan je PC te klooien als je er geen verstand van hebt. Zo heb ik het zelf ook geleerd :Y Zorg alleen wel dat je backups hebt :P

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:59

nelizmastr

Goed wies kapot

boyette schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 02:59:
Van schande wordt men wijs is mij altijd geleerd.

M.a.w. als je niet probeert en geen fouten maakt, dan valt er ook niets te leren
en zal je altijd afhankelijk blijven van anderen.

Vaak ben je te bang, gewoon proberen :)

In ieder geval heeft TS hier meegemaakt dat zijn installatie in UEFI modus is gedaan, daarbij zijn schijf
een GPT partitietabel had die bij zijn nieuwe installatie in CSM/Legacy modus moest worden omgezet naar MBR. Weet-ie dat weer voor de volgende keer :D

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:48

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hallo allemaal, ik weet niet of ik hier wel in de juiste topic zit.
Dat kun je natuurlijk eerst navragen voor je een topic opent. Dan weet je dat je goed zit. Hoort ook bij inzet die we verwachten voor je een topic opent.

Dit topic heeft verder geen duidelijk zichtbare doel, een vraag of iets waar een ander wat mee kan. Daarom sluit ik het.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.