Vakantie naar het buiteland,

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kcetin1994
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02-05 00:29
Hallo,

Ik ben 27 jaar oud en heb nog geen vaccinatie tot heden ook niet positief getest op corona in het verleden,
Nou wil ik een juni of begin juli voor een paar weken op vakantie naar Turkije maar had me afgevraagd hoe het zit.
Omdat ik geen enkele informatie heb kunnen vinden op google vraag ik het hier

Zoals het op de nieuws staat komt er vanaf 21 Juni een vaccinatie passpoort als ik bijvoorbeeld de 1ste prik heb gekregen hoef ik dan nog de pcr test te doen 72 uue van te voren ? en hoe zit het met de qarantine periode?.

Bedankt alvast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Turkije is geen EU, dus het EU vaccinatie qr code ding ga je niet zoveel aan hebben.

Tegen die tijd zal Turkije vast nog meer gevallen hebben dan NL ivm achterstand vaccinatie, dus je zal bij terugkomst mogelijk in quarantaine moeten oid.

Maar over een maand kan alles qua verhouding weer anders zijn dan nu.

[ Voor 18% gewijzigd door YakuzA op 20-05-2021 23:47 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Turkije daar kun je volgens mij gewoon op vliegen.
Het is momenteel echter niet aan te raden daar naar toe te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:18
Geen idee wat de regels in Turkije zullen zijn maar ze willen ongetwijfeld zsm weer toeristen ontvangen dus ze zullen wel iets verzinnen. Wellicht handig als je je gele boekje laat stempelen voor de zekerheid.

Overigens denk ik dat eind juni gevaccineerd zijn iets te enthousiast dus ik zou nog maar even niets boeken...

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:54

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Op https://www.nederlandwere...sadvies#anker-coronavirus staat de actuele situatie, hoe het over 1,5 maand is is voor iedereen koffiedik kijken.

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Lees ook dit:

Vanaf 1 juli reizen in EU-landen met QR-code
https://nos.nl/artikel/23...-in-eu-landen-met-qr-code

niet van toepassing op turkije.. maar dan nog

[ Voor 34% gewijzigd door boyette op 21-05-2021 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik vermoed dat je er om familiale redenen naartoe gaat (of gewoon een Turkse achtergrond hebt), maar ik zou toch effe nadenken over de gezondheidszorg ter plaatse. Vziw heeft Turkije het nog minder goed onder controle dan Europa momenteel, en er zijn geen indicaties dat dat wel zo zal zijn over een paar maanden.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:33
Weet dat je bij terugkomst opnieuw in quarantaine moet voor 10 dagen (dag 1 en dag 5 testen, als dag 5 negatief, dan uit quarantaine).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:03

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Ramon schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 00:11:
Geen idee wat de regels in Turkije zullen zijn maar ze willen ongetwijfeld zsm weer toeristen ontvangen dus ze zullen wel iets verzinnen. Wellicht handig als je je gele boekje laat stempelen voor de zekerheid.

Overigens denk ik dat eind juni gevaccineerd zijn iets te enthousiast dus ik zou nog maar even niets boeken...
GGDs willen gele boekje niet meer stempelen voor COVID : https://ggdghor.nl/actueel-bericht/gele-boekje/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-05 21:12
Hoe zit het met de verzekering?

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

We Are Borg schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 06:19:
[...]

GGDs willen gele boekje niet meer stempelen voor COVID : https://ggdghor.nl/actueel-bericht/gele-boekje/
Kleine nuance, het schijnt maar om een aantal GGD's in bepaalde regio's te gaan, andere GGD's stempelen het Gele Boekje wel: https://nos.nl/nieuwsuur/...inatie-in-het-gele-boekje

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

battler schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 06:29:
Dan moet je even in de polis kijken wat ze doen bij een negatief reisadvies vanwege corona. Als er op dat moment geen negatief reisadvies is zou er geen probleem moeten zijn.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:14
Wij zijn ook plannen aan het maken. We willen graag eind augustus naar Italie. Ik verwacht eigenlijk dat dat wel zou kunnen (onze vaccinatie en situatie daar) maar dat weet ik natuurlijk niet zeker dus ik boek pas als ik zeker weet dat ik evt geld terug kan krijgen als het nodig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

battler schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 06:29:
Voor oranje gebieden heb je bij de meeste verzekeraars alleen de standaard dekking, dus niet voor als je ziek wordt door covid.
Als je daar dekking voor wil, zal je een losse extra verzekering moeten afsluiten .

[ Voor 11% gewijzigd door YakuzA op 21-05-2021 11:11 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kcetin1994
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02-05 00:29
Dus als ik het goed begrijp, ook al komt die vaccinatie passpoort volgende maand kan ik hem niet gebruik maken wanneer ik op vakantie wil ? is dan een PCR test van 72 uur daarvoor voldoende ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:24
Kcetin1994 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 23:42:
Hallo,

Ik ben 27 jaar oud en heb nog geen vaccinatie tot heden ook niet positief getest op corona in het verleden,
Nou wil ik een juni of begin juli voor een paar weken op vakantie naar Turkije maar had me afgevraagd hoe het zit.
Omdat ik geen enkele informatie heb kunnen vinden op google vraag ik het hier

Zoals het op de nieuws staat komt er vanaf 21 Juni een vaccinatie passpoort als ik bijvoorbeeld de 1ste prik heb gekregen hoef ik dan nog de pcr test te doen 72 uue van te voren ? en hoe zit het met de qarantine periode?.

Bedankt alvast!
Zo moeilijk is dat niet te vinden op Google. Zoek op "travel to turkey covid" en je eerste hit is https://www.turkishairlin...reak/travel-restrictions/ en dan lees je dat op het moment je een max 72 uur oude pcr test nodig hebt om het land binnen te komen. Vergeet overigens niet dat je momenteel ook nog steeds een max 72 uur oude pcr test nodig hebt om terug te komen in Nederland, plus een max 24 uur oude sneltest (geen idee hoe makkelijk dat te regelen is als je in Turkije bent). Hoe dat precies zal zijn in juni of juli kan niemand je nog vertellen. Mogelijkerwijs zullen dan de eisen wat soepeler zijn, maar Turkije is geen onderdeel van de EU en het is goed mogelijk dat de huidige regels dan nog steeds van kracht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:27

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kcetin1994 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 11:12:
Dus als ik het goed begrijp, ook al komt die vaccinatie passpoort volgende maand kan ik hem niet gebruik maken wanneer ik op vakantie wil ? is dan een PCR test van 72 uur daarvoor voldoende ?
De vraag is maar helemaal of er idd datgene is solgende maand wat de politiek graag wil. Laat ze het eerst maar eens waar maken. Ga er vanuit dat er wat vertraging in zal zitten tussen wat politiek belooft en wat er in de praktijk beschikbaar is.

Daarnaast: Turkije is idd geen EU, dus je bent behoorlijk van hun grillen afhankelijk. Koffiedik kijken dus.
Aan je taalgebruik vermoed ik dat je er vandaan komt, klopt dat? If so: heb je wellicht ook een Turks paspoort? Want in dat geval ben je niet op vakantie, maar op dat moment gewoon Turks. En moet je dus aan de eisen voldoen die voor de Turken zelf (niet de toeristen) gelden.

Bottom line: veel onbekende factoren, niks vooraf te zeggen. Als je nu iets boekt en er gebeurt iets, is het eigen risico. Snap heel goed dat je wilt gaan, denk dat heel NL wel snakt naar terug naar normaal. Maar of het nu al handig is om naar Turkije te vliegen...dat hetkan wil niet zegen dat het ook een goed idee is.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1