Ik zoek een?
M.2 SSD van 80 mm - 500 GB
Wat is je budget?
50 tot 65 €
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur voor merk, cruciaal is temperatuurbeheersing
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
MELE Quieter2 (passief gekoelde mini-PC van slechts 13 x 8 cm / J4125 Intel Celeron / Intel UHD Graphics 600), voor details zie https://nl.aliexpress.com/item/1005002487769084.html
Met de Intel J4125 zal ik geen hoge toppen scheren, maar het compacte systeem moet volstaan voor wat kantoortoepassingen en surfen op Windows 10. Verder wil ik er ook LibreELEC op installeren als mediaserver voor hoogstens HD-materiaal.
Dit mini-PC'tje wil ik graag uitbreiden met een M.2 SSD. Dit kan volgens de fabrikant met een M.2 NVMe of M.2 SATA.
Aangezien dit pc'tje passief gekoeld wordt lijkt het me belangrijk om rekening te houden met de warmte die beide SSD-uitvoeringen produceren en de eventuele throttling die daarop kan volgen.
Enkele bedenkingen die ik zelf maak:
Als het kan kies ik de snelste variant, maar als dit er dan juist voor zorgt dat het systeem moet terugschakelen om af te koelen, dan heb ik er ook weinig aan.
Bedankt op voorhand voor wie me raad kan geven.
M.2 SSD van 80 mm - 500 GB
Wat is je budget?
50 tot 65 €
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur voor merk, cruciaal is temperatuurbeheersing
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
MELE Quieter2 (passief gekoelde mini-PC van slechts 13 x 8 cm / J4125 Intel Celeron / Intel UHD Graphics 600), voor details zie https://nl.aliexpress.com/item/1005002487769084.html
Met de Intel J4125 zal ik geen hoge toppen scheren, maar het compacte systeem moet volstaan voor wat kantoortoepassingen en surfen op Windows 10. Verder wil ik er ook LibreELEC op installeren als mediaserver voor hoogstens HD-materiaal.
Dit mini-PC'tje wil ik graag uitbreiden met een M.2 SSD. Dit kan volgens de fabrikant met een M.2 NVMe of M.2 SATA.
Aangezien dit pc'tje passief gekoeld wordt lijkt het me belangrijk om rekening te houden met de warmte die beide SSD-uitvoeringen produceren en de eventuele throttling die daarop kan volgen.
Enkele bedenkingen die ik zelf maak:
- Misschien loopt de NVMe vrij vlug tegen de throttling-muur aan waardoor ik dan toch bij snelheden beland die gelijk lopen met wat SATA me zou geven.
- Misschien is een M.2 NVMe sowieso al overkill en sluit een M.2 SATA beter aan bij de overige specificaties van dit systeempje.
- Wie zegt dat M.2 SATA niet even warm aanloopt en ook in slowdown-mode gaat?
- En het kan ook zijn dat mijn gebruiksprofiel al helemaal niet voor throttling zorgt, wie weet...
Als het kan kies ik de snelste variant, maar als dit er dan juist voor zorgt dat het systeem moet terugschakelen om af te koelen, dan heb ik er ook weinig aan.
Bedankt op voorhand voor wie me raad kan geven.