Mr. Stom schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 21:18:
Dus je had een schijnconstructie opgezet om recht te hebben op een uitkering en je werkgever maakt deze schijnconstructie nu ongedaan?
Ik ken verder je (medische) situatie niet, dus wil niet te snel oordelen, maar een Wajong-uitkering lijkt me niet de uitgelezen wijze waarop jij door de belastingbetaler wordt betaald voor je huishoudelijke taken.
Dat daargelaten:
Een werkgever mag eenzijdig (en dus zonder je toestemming) de arbeidsvoorwaarden van een werknemer wijzigen. Daar zal hoogstwaarschijnlijk ook iets over in je arbeidsovereenkomst staan. Dat wijzigen mag niet zomaar, de werkgever moet daar een goede reden voor hebben.
Bij een wijziging moet de werkgever ook rekening houden met de belangen van de werknemer. In dit geval pakt de salarisverhoging voor jou nadelig uit. Normaal gesproken is een salarisverhoging natuurlijk goed nieuws, dus het kan zijn dat je werkgever hier niet naar heeft gekeken. Is je werkgever daarvan op de hoogte en heb je dat besproken?
Waarom is teruggaan in schaal lastig? Je werkgever kan je toch simpelweg minder betalen? Heb je deze situatie al met je werkgever/HR-afdeling besproken en wat was het antwoord?
Zo werkt het niet , een Wajong uitkering heb je recht op als je afgekeurd bent bij de UWV daar kom je echt niet zomaar in dat is een hele lange traject voordat je het krijgt.
Maar sinds Januari 2021 zijn de regels flink aangescherpt, en dat komt inderdaad nu nadelig uit.
Ik ben overigens ook gewoon voor 60% afgekeurd door de UWV overigens, dus om te stellen dat het niet rechtvaardig is, ik werk procentueel al meer dan dat de UWV mij inschaalt dus nee dat is wel rechtvaardig.
Mensen die een Wajong uitkering hebben kunnen vaak geen 32 of 40 uur werken want dan lopen ze vast, omdat ze iets hebben, waardoor ze niet in een 40 uur werkweek kunnen functioneren, dus om te stellen dat dat niet voor betaald is onzin.
Maar mijn baas is inderdaad zo tevreden over mij , dat hij mij heeft ingeschaald op 3 schalen boven het minimumloon.
Had het wel met hem over gehad dat dat nadelig zou zijn voor mij omtrend de aanvulling, maar dat was hij vergeten.
Naar schijnt kan hij dat niet ongedaan maken aangezien volgens de CAO want ik allemaal doe, behoor ik in die Salaris schaal, dat maakt het wel heel lastig zei hij .
Maar het ging mij om , ik heb het te horen gekregen toen het al doorgevoerd was, zonder een handtekening of wat dan ook te zetten, dat heb ikzelf nog nooit mee gemaakt.