Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark31
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-01-2022

Achtergrond toegevoegd om de post in context te plaatsen.

Toegevoegd:

Betreft iemand die naast een WAJONG uitkering werkt. Inkomensaanvulling viaj uitkering. Door loonsverhoging op het werk valt dit weg en gaat hij er op achteruit i.p.v. vooruit.

---

Mijn baas heeft mijn 3 schalen hoger ingeschaald, zonder in overleg te gaan of een handtekening te vragen aan mij.
In mijn situatie is dit niet gunstig , maar kan hij dat zonder handtekening van mij doen?

[ Voor 122% gewijzigd door t_captain op 25-05-2021 15:09 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 25-09 10:59
Dus je had een schijnconstructie opgezet om recht te hebben op een uitkering en je werkgever maakt deze schijnconstructie nu ongedaan?

Ik ken verder je (medische) situatie niet, dus wil niet te snel oordelen, maar een Wajong-uitkering lijkt me niet de uitgelezen wijze waarop jij door de belastingbetaler wordt betaald voor je huishoudelijke taken.

Dat daargelaten:

Een werkgever mag eenzijdig (en dus zonder je toestemming) de arbeidsvoorwaarden van een werknemer wijzigen. Daar zal hoogstwaarschijnlijk ook iets over in je arbeidsovereenkomst staan. Dat wijzigen mag niet zomaar, de werkgever moet daar een goede reden voor hebben.

Bij een wijziging moet de werkgever ook rekening houden met de belangen van de werknemer. In dit geval pakt de salarisverhoging voor jou nadelig uit. Normaal gesproken is een salarisverhoging natuurlijk goed nieuws, dus het kan zijn dat je werkgever hier niet naar heeft gekeken. Is je werkgever daarvan op de hoogte en heb je dat besproken?

Waarom is teruggaan in schaal lastig? Je werkgever kan je toch simpelweg minder betalen? Heb je deze situatie al met je werkgever/HR-afdeling besproken en wat was het antwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-09 19:10

Barrycade

Through the...

[kort door de bocht antwoord] ja blijkbaar wel [/]

Maar neem aan dat je hierdoor in het toeslagen gat valt? Omdat je te veel gaat verdienen?

Maar aangenomen dat het hier om schalen gaat je onder een CAO valt is er soms niet veel van af te wijken. Dus ja extra promotie of bv inflatie correctie zal zeker gewoon kunnen en soms zelfs verplicht zijn.

Dus dan zou een escape zijn; dagje minder per week werken. Of man up en volgend jaar ook weer 3 schalen er bij verdienen en uit die toeslagen infuus ontsnappen.

Edit ah er stond initieel meer relevante info. Nou ja zo zal dit topic niet een lang leven beschoren zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Barrycade op 20-05-2021 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark31
Mr. Stom schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 21:18:
Dus je had een schijnconstructie opgezet om recht te hebben op een uitkering en je werkgever maakt deze schijnconstructie nu ongedaan?

Ik ken verder je (medische) situatie niet, dus wil niet te snel oordelen, maar een Wajong-uitkering lijkt me niet de uitgelezen wijze waarop jij door de belastingbetaler wordt betaald voor je huishoudelijke taken.

Dat daargelaten:

Een werkgever mag eenzijdig (en dus zonder je toestemming) de arbeidsvoorwaarden van een werknemer wijzigen. Daar zal hoogstwaarschijnlijk ook iets over in je arbeidsovereenkomst staan. Dat wijzigen mag niet zomaar, de werkgever moet daar een goede reden voor hebben.

Bij een wijziging moet de werkgever ook rekening houden met de belangen van de werknemer. In dit geval pakt de salarisverhoging voor jou nadelig uit. Normaal gesproken is een salarisverhoging natuurlijk goed nieuws, dus het kan zijn dat je werkgever hier niet naar heeft gekeken. Is je werkgever daarvan op de hoogte en heb je dat besproken?

Waarom is teruggaan in schaal lastig? Je werkgever kan je toch simpelweg minder betalen? Heb je deze situatie al met je werkgever/HR-afdeling besproken en wat was het antwoord?
Zo werkt het niet , een Wajong uitkering heb je recht op als je afgekeurd bent bij de UWV daar kom je echt niet zomaar in dat is een hele lange traject voordat je het krijgt.
Maar sinds Januari 2021 zijn de regels flink aangescherpt, en dat komt inderdaad nu nadelig uit.
Ik ben overigens ook gewoon voor 60% afgekeurd door de UWV overigens, dus om te stellen dat het niet rechtvaardig is, ik werk procentueel al meer dan dat de UWV mij inschaalt dus nee dat is wel rechtvaardig.
Mensen die een Wajong uitkering hebben kunnen vaak geen 32 of 40 uur werken want dan lopen ze vast, omdat ze iets hebben, waardoor ze niet in een 40 uur werkweek kunnen functioneren, dus om te stellen dat dat niet voor betaald is onzin.

Maar mijn baas is inderdaad zo tevreden over mij , dat hij mij heeft ingeschaald op 3 schalen boven het minimumloon.
Had het wel met hem over gehad dat dat nadelig zou zijn voor mij omtrend de aanvulling, maar dat was hij vergeten.
Naar schijnt kan hij dat niet ongedaan maken aangezien volgens de CAO want ik allemaal doe, behoor ik in die Salaris schaal, dat maakt het wel heel lastig zei hij .

Maar het ging mij om , ik heb het te horen gekregen toen het al doorgevoerd was, zonder een handtekening of wat dan ook te zetten, dat heb ikzelf nog nooit mee gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark31
Barrycade schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 21:20:
[kort door de bocht antwoord] ja blijkbaar wel [/]

Maar neem aan dat je hierdoor in het toeslagen gat valt? Omdat je te veel gaat verdienen?

Maar aangenomen dat het hier om schalen gaat je onder een CAO valt is er soms niet veel van af te wijken. Dus ja extra promotie of bv inflatie correctie zal zeker gewoon kunnen en soms zelfs verplicht zijn.

Dus dan zou een escape zijn; dagje minder per week werken. Of man up en volgend jaar ook weer 3 schalen er bij verdienen en uit die toeslagen infuus ontsnappen.

Edit ah er stond initieel meer relevante info. Nou ja zo zal dit topic niet een lang leven beschoren zijn.
Dit was inderdaad mijn vraag, hmm, dan zit er slechts 1 ding op , nog meer werken dan dat ik afgekeurd ben/was door het UWV.
Heb het een aantal jaar geprobeerd om 32 uur te werken, maar toen kwam ik tijdelijk met een burnout thuis te zitten.
Het is niet voor niks dat ik een Wajong uitkering heb en 60% ben afgekeurd, maar dat blijkt niet iedereen te begrijpen.
Voor mij is 26 uur wat voor een andere 40 uur werkweek is , dus dat is de crux.
Maar ik wacht het even af, maar dit ziet er niet echt goed uit.
Minder werken zou misschien wel een optie kunnen zijn, maar dan zal je waarschijnlijk wel vragen krijgen van het UWV natuurlijk waarom je minder gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark31
Ik heb mijn antwoord, bedankt voor de reacties.
Deze Topic kan gesloten worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wowhead
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-04-2024
slimme manier van je baas om van je af te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Purzelbaum
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 21:56
het vervelende van uitkeringen als wajong e.d. is dat de regelgeving dusdanig is dat het voor de ontvanger ongunstig word het maximale uit zichzelf te halen.

nadat het gesprek met je werkgever niets heeft opgeleverd kun je naar mijn bescheiden mening nog maar 1 ding doen: wetgeving proberen te veranderen, zoek lotgenoten en schrijf kamerleden aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Tja, ik ken ook een paar "gevallen" die een wajong uitkering krijgen. Die kunnen echt wel meer werken dan dat ze nu doen (geven ze zelf ook aan), maar doen dat niet omdat ze dan gekort worden... kortzichtig als je het mij vraagt.
Als je meer kan, en dat lees ik hier ook wel tussen de regels door, zet dan je schouders er onder en probeer uit de wajong te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark31
BastaRhymez schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 19:50:
Tja, ik ken ook een paar "gevallen" die een wajong uitkering krijgen. Die kunnen echt wel meer werken dan dat ze nu doen (geven ze zelf ook aan), maar doen dat niet omdat ze dan gekort worden... kortzichtig als je het mij vraagt.
Als je meer kan, en dat lees ik hier ook wel tussen de regels door, zet dan je schouders er onder en probeer uit de wajong te komen.
Dat lukt dus niet, toen ik 32 uur werkte een paar jaar, liep ik vast en tegen een Burnout aan.
Daarnaast weet jij niet hoe het is, dus vind ik het knap dat je een oordeel kan vellen.

[ Voor 25% gewijzigd door Mark31 op 21-05-2021 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Mark31 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 20:19:
[...]

Dat lukt dus niet, toen ik 32 uur werkte een paar jaar, liep ik vast en tegen een Burnout aan.
Daarnaast weet jij niet hoe het is, dus vind ik het knap dat je een oordeel kan vellen.
Het was niet persoonlijk richting jou he... Ik zei alleen dat ik "gevallen" ken, die er zo over denken. Niet dat iedereen (jij) er ook zo mee om gaat!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het was niet persoonlijk richting jou he...
Je schrijft letterlijk dat TS meer kan doen op basis van wat je hier leest :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:18

Qwerty-273

Meukposter

Mark31 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 21:23:
Naar schijnt kan hij dat niet ongedaan maken aangezien volgens de CAO want ik allemaal doe, behoor ik in die Salaris schaal, dat maakt het wel heel lastig zei hij .
Dus de werkgever doet het helemaal niet omdat hij jouw werk zo goed vind (dat kan hij nog steeds vinden hoor), maar hij zit gewoon vast aan de CAO. Dus dan moet je in die schaal vallen. Dat is geen keuze meer voor de werkgever maar een verplichting (waarbij ik aanneem dat de CAO bindend is voor jouw werk - anders zou een CAO ook niet genoemd worden).

Je hebt dus de keuze om minder te gaan doen, en daardoor dus minder inkomen uit dit werk te krijgen. En vervolgens niet gekort te gaan worden. Of dat iets is waar jezelf gelukkiger van wordt, is iets waar jezelf over moet denken.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Wowhead schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 16:59:
slimme manier van je baas om van je af te komen.
Door flink meer geld aan de TS uit te geven, waarbij het maar de vraag is of TS daardoor ook daadwerkelijk opstapt? Ja, superslim. :+
en probeer uit de wajong te komen.
Je schrijft het alsof je wajong krijgt bij een verstuikte enkel. Van veel ziektes of handicaps kom je überhaupt nooit af, dus "eruit komen" is soms helemaal niet van toepassing.

Ja, soms is het voor jezelf beter om je eigen loon kunstmatig laag te houden. Bewust minder werken voelt ontzettend dom en contraproductief maar de overheid heeft ooit bedacht dat meer werken netto minder op zou moeten leveren, dus dat mensen bewust minder gaan werken is het logische resultaat. Zeker niet omdat een uitkering al geen vetpot is, en het nogal wat is om te verwachten dat mensen effectief tegen betaling meer uren gaan maken. 8)7

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 29-09 00:30

mark-k

AKA markkNL

Tja, je kunt het kortzichtig noemen, en voor sommigen zal dat ook wel zo zijn, maar het is ook wel een achterlijk systeem als je door beter je best te doen opeens minder over houdt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wowhead
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-04-2024
bwerg schreef op maandag 24 mei 2021 @ 09:51:
[...]

Door flink meer geld aan de TS uit te geven, waarbij het maar de vraag is of TS daardoor ook daadwerkelijk opstapt? Ja, superslim. :+

[...]

Je schrijft het alsof je wajong krijgt bij een verstuikte enkel. Van veel ziektes of handicaps kom je überhaupt nooit af, dus "eruit komen" is soms helemaal niet van toepassing.

Ja, soms is het voor jezelf beter om je eigen loon kunstmatig laag te houden. Bewust minder werken voelt ontzettend dom en contraproductief maar de overheid heeft ooit bedacht dat meer werken netto minder op zou moeten leveren, dus dat mensen bewust minder gaan werken is het logische resultaat. Zeker niet omdat een uitkering al geen vetpot is, en het nogal wat is om te verwachten dat mensen effectief tegen betaling meer uren gaan maken. 8)7
Zo kom je nergens in het leven met zo`n instelling, liever lui dan moe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Wowhead schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:44:
[...]

Nee, werken tegen betaling in plaats van voor betaling, daarmee kom je ergens als je ook nog je huur moet betalen. 8)7 Liever je vaste lasten betalen dan moe, zul je bedoelen.

Als je graag moe wil worden kun je altijd nog een dag per week vrijwilligerswerk gaan doen, dat kost je ten minste geen inkomen.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-09 19:04
De belangrijkste vraag is: is er perspectief op verdere stijging van het inkomen, waardoor je zonder aanvulling boven het uitkeringsniveau uit kunt stijgen?

Dat lijkt me de beste oplossing voor iedereen. UWV is geen zachte meester.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 29-09 00:30

mark-k

AKA markkNL

Wowhead schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:44:
[...]

Lekker makkelijk he, doen alsof TS gekozen heeft voor zijn situatie. Wil je nu werkelijk beweren dat als jij de keuze zou krijgen tussen even lang werken voor minder geld voor minder werken voor hetzelfde geld, je zou kiezen voor hetzelfde aantal uren als nu? Want je bent geen luie zak? Dat is een beetje wat je hier nu aan het verkondigen bent.

De samenleving is fucked up. Mensen met een beperking die geholpen worden en in een situatie komen waarin een verbetering in de theorie een verslechtering in hun situatie in de praktijk veroorzaakt worden uitgekafferd alsof het hun schuld is. Als bedrijven als Google of Apple een keertje hun belasting zouden betalen zou het allemaal geen issue zijn, maar daar maken we als land fijne regeltjes voor zodat die wel ermee wegkomen, maar als iemand die ziek is n euro van de staat krijgt is het meteen een vuile uitzuiger...

Werken loont niet in dit land. Ik weet van mezelf dat ik een prima salaris heb, maar als ik ga kijken naar wat dingen kosten en wat ik allemaal moet afdragen vraag ik me soms af waarvoor ik het doe. Zelfs met 2x modaal kun je nog nauwelijks een huis kopen momenteel, waarom zou je dan moeite doen als je ook gewoon sociale huur kunt krijgen met een paar honderd euro netto minder op je bankrekening maar wel zeeen van tijd over.

Ik ga wat offtopic, dus excuses daarvoor, maar kunnen we aub kappen met doen alsof TS (en vele met hem in een vergelijkbare situatie) hier het probleem is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:48
Ik heb het vermoeden dat er een misverstand bestaat in dit topic over de manier van benadeling die Mark31 ervaart.
Velen hebben het erover dat hij door de loonsverhoging er nu qua netto inkomen op achteruit gaat.
Wat ik van Mark31 begrijp is vooral dat hij door de loonsverhoging meer gaat verdienen dan de WAJONG, en op die manier mogelijk de WAJONG classificatie verliest. Mocht hij dan dit werk kwijtraken dan heeft hij niet zomaar opnieuw recht op WAJONG.

@Mark31: klopt mijn omschrijving of ga je er nu wel echt direct netto op achteruit qua inkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark31
daan! schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 15:45:
Ik heb het vermoeden dat er een misverstand bestaat in dit topic over de manier van benadeling die Mark31 ervaart.
Velen hebben het erover dat hij door de loonsverhoging er nu qua netto inkomen op achteruit gaat.
Wat ik van Mark31 begrijp is vooral dat hij door de loonsverhoging meer gaat verdienen dan de WAJONG, en op die manier mogelijk de WAJONG classificatie verliest. Mocht hij dan dit werk kwijtraken dan heeft hij niet zomaar opnieuw recht op WAJONG.

@Mark31: klopt mijn omschrijving of ga je er nu wel echt direct netto op achteruit qua inkomen?
Ik zou er 400 euro bruto op achteruit gaan ten opzichten van nu.
Dan zou ik 1280 bruto verdienen en geen aanvulling krijgen tot 1680 bruto omdat ik net over de 75 procent van het minimumloon ontvang want dat ligt op 1250 bruto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:47
Ik heb de rekenhulp eens doorlopen en bruto krijg je 70 euro minder WA-jong per 100 euro meer bruto maandsalaris. Dus per 100 euro bruto salaris stijgt je inkomen (salaris + WA-jong) slechts 30 euro.

Deze bruto stijging heeft ook weer invloed op andere toeslagen, maar met 30 euro bruto zal dat geen wereld van verschil zijn.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
Wajong      salaris bruto inkomen   delta inkomen   delta WA-jong
1.179,36      0     1179,36     
1.109,36    100     1209,36 30  70,00
1.039,36    200     1239,36 30  70,00
969,36      300     1269,36 30  70,00
899,36      400     1299,36 30  70,00
829,36      500     1329,36 30  70,00
759,36      600     1359,36 30  70,00
689,36      700     1389,36 30  70,00
619,36      800     1419,36 30  70,00
549,36      900     1449,36 30  70,00
479,36      1000    1479,36 30  70,00
409,36      1100    1509,36 30  70,00
339,36      1200    1539,36 30  70,00
269,36      1300    1569,36 30  70,00
199,36      1400    1599,36 30  70,00
129,36      1500    1629,36 30  70,00
59,36       1600    1659,36 30  70,00

De korting is dus lineair 70% van de stijging van 't bruto loon tot 't minimum loon van 1.684,80 bereikt wordt.
De stijging van 't bruto loon inkomen heeft vervolgens ook weer invloed op andere toeslagen. Waardoor er nog minder rendement over blijft van een bruto loonsverhoging. Maar dat zal met 30 euro bruto inkomen geen enorme veranderingen betekenen.

Wanneer de WA-jong definitief vervalt staat hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark31
PROnline schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 16:22:
Ik heb de rekenhulp eens doorlopen en bruto krijg je 70 euro minder WA-jong per 100 euro meer bruto maandsalaris. Dus per 100 euro bruto salaris stijgt je inkomen (salaris + WA-jong) slechts 30 euro.

Deze bruto stijging heeft ook weer invloed op andere toeslagen, maar met 30 euro bruto zal dat geen wereld van verschil zijn.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
Wajong      salaris bruto inkomen   delta inkomen   delta WA-jong
1.179,36      0     1179,36     
1.109,36    100     1209,36 30  70,00
1.039,36    200     1239,36 30  70,00
969,36      300     1269,36 30  70,00
899,36      400     1299,36 30  70,00
829,36      500     1329,36 30  70,00
759,36      600     1359,36 30  70,00
689,36      700     1389,36 30  70,00
619,36      800     1419,36 30  70,00
549,36      900     1449,36 30  70,00
479,36      1000    1479,36 30  70,00
409,36      1100    1509,36 30  70,00
339,36      1200    1539,36 30  70,00
269,36      1300    1569,36 30  70,00
199,36      1400    1599,36 30  70,00
129,36      1500    1629,36 30  70,00
59,36       1600    1659,36 30  70,00

De korting is dus lineair 70% van de stijging van 't bruto loon tot 't minimum loon van 1.684,80 bereikt wordt.
De stijging van 't bruto loon inkomen heeft vervolgens ook weer invloed op andere toeslagen. Waardoor er nog minder rendement over blijft van een bruto loonsverhoging. Maar dat zal met 30 euro bruto inkomen geen enorme veranderingen betekenen.

Wanneer de WA-jong definitief vervalt staat hier
Op korte termijn is het geen issue, maar nadat je 5 jaar of langer meer dan 75 procent van het minimumloon verdient vervalt je Wajong.
Dat is het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-09 18:25

Osxy

Holy crap on a cracker

Mark31 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 21:01:
[mbr]
Achtergrond toegevoegd om de post in context te plaatsen.
[/mbr]

Toegevoegd:

Betreft iemand die naast een WAJONG uitkering werkt. Inkomensaanvulling viaj uitkering. Door loonsverhoging op het werk valt dit weg en gaat hij er op achteruit i.p.v. vooruit.

---

Mijn baas heeft mijn 3 schalen hoger ingeschaald, zonder in overleg te gaan of een handtekening te vragen aan mij.
In mijn situatie is dit niet gunstig , maar kan hij dat zonder handtekening van mij doen?
In principe zou het niet zo mogen zijn dat je achteruit gaat.
Mark31 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 16:25:
[...]

Op korte termijn is het geen issue, maar nadat je 5 jaar of langer meer dan 75 procent van het minimumloon verdient vervalt je Wajong.
Dat is het probleem.
Ah kijk. Tja je kan ook minder uren gaan werken ...

Overigens het het niet 5 jaar 75% van het minimumloon maar 75% van het maatmanloon. (het loon dat je zou kunnen krijgen als je geen arbeidsbeperking had)

[ Voor 27% gewijzigd door Osxy op 25-05-2021 16:27 ]

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark31
Osxy schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 16:25:
[...]

[...]

Minder uren gaan werken zou een optie zijn, maar dan zal je op zeker vragen van het UWV krijgen waarom je minder gaat werken.
Maar ik ga dit wel proberen, maar dat dit gaat lukken is niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark31
Osxy schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 16:25:
[...]

[...]

Overigens het het niet 5 jaar 75% van het minimumloon maar 75% van het maatmanloon. (het loon dat je zou kunnen krijgen als je geen arbeidsbeperking had)
Mijn maatmanloon is gebaseerd op het minimumloon.
Pagina: 1