HP Instant Ink: ideaal voor weinig printen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:17

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Wij printen heel weinig.. laten we zeggen 10-20 pagina's per maand.

Als ik dan deze pagina lees op 123inkt Is het gewoon niet rendabel. 6ct per pagina vs 1,2ct voor een originele cardridge.

Het enige dat mij wel zou interesseren: omdat we zo weinig printen, lijkt het me dat de cartridges snel indrogen.. Hoe werkt dat bij HP Instant Ink, krijg je gewoon een patroon dat goed is voor bijvoorbeeld 600 pagina's? Of sturen ze je regelmatig nog kleinere cartridges, zodat indrogen voorkomen word?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:07
Geen idee hoe het precies werkt qua cartridge-vulling, maar die pagina die je linkt doet het volgens mij heel goed uit de doeken: de lijst van voordelen is miniem vergeleken met de lijst van nadelen van zo'n abonnement.

Inkt gaat prima een tijd lang mee, zeker als je geregeld print, zelfs al is het weinig. Aangezien je niet eens in de buurt van de 50 pagina's per maand komt, lijkt het me totaal niet rendabel en dus niet interessant. Dit soort abonnementen valt en staat bij mensen meer geven dan ze nodig hebben, en ze daarvoor laten betalen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-08 13:06
Het is nu met alleen betaalde abonnementen niet meer rendabele.
Voorheen had je een gratis versie.
Tot 15 pagina's per maand.
Mensen die het al hadden hebben het nog steeds.

Moet zeggen het voordeel is dat je ruim van te voren al nieuwe inkt krijgt.
Dus je komt nooit zonder te zitten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 11:08

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Als je relatief weinig print:
Koop een 2e hands kleurenlaser.

Juist een kleine laserprinter is bij uitstek geschikt als je weinig print én per pagina een van de goedkoopste opties.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En als aanvulling op @unezra je inkt droogt niet uit. Ik ben enorm blij met m'n kleuren laser, was niet de goedkoopste in aanschaf, maar gezien mijn printgedrag (soms maanden niets, dan ineens weer best wat), wel ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

TERW_DAN schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 20:22:
En als aanvulling op @unezra je inkt droogt niet uit. Ik ben enorm blij met m'n kleuren laser, was niet de goedkoopste in aanschaf, maar gezien mijn printgedrag (soms maanden niets, dan ineens weer best wat), wel ideaal.
2e hands hoeft het niet eens heel duur te zijn:

https://tweakers.net/prin...KlgZmSrG1OiBhYxRhY6BwbS0A

Ik geloof dat ik een paar jaar geleden voor mijn CP1515n niets minder kwijt was en hoewel het de degelijkheid heeft van de grote kantoor kleurenlasers, ben ik er nog steeds heel blij mee.

Nu print ik wel vrij regelmatig, maar ook als ik toch een paar weken of maanden niet print, wat je zegt, het droogt niet uit en je kunt er gewoon huismwerk toners van 123inkt oid in stoppen. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-08 11:36
unezra schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 20:11:
Als je relatief weinig print:
Koop een 2e hands kleurenlaser.

Juist een kleine laserprinter is bij uitstek geschikt als je weinig print én per pagina een van de goedkoopste opties.
Of een nieuwe. Ik ben van een zwart-laser naar een kleurenlaser gegaan. Het ging mij vooral om voorlopig weer van het gedoe met opgedroogde rollletjes af te zijn waardoor het papier niet opgepakt werd. Je kan dat een paar keer oplossen, maar terugkomen doet het.
Printers zijn rotdingen, en ze moeten vooral gewoon printen. In één keer, ook als hij een maand of twee niets gedaan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

unezra schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 20:27:
[...]

2e hands hoeft het niet eens heel duur te zijn:
Nee, dat valt best mee, zeker als je kijkt wat je bespaart aan inkt die je niet meer weg hoeft te gooien bij weinig printen.

Voor een paar tientjes heb je vaak al een inkjet te pakken, maar ideaal is dat dan ookw eer niet echt te noemen, als je inkt continu droog is als je weer eens te weinig geprint hebt. Daaar heb ik met mijn laser nog geen last van gehad, en heb ik die kosten van een iets duurdere printer al lang weer terugverdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Laatst online: 13-08 16:54

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Instant Ink nooit doen, je wordt in een molen van maandelijkse kosten gezogen waarbij ze de prijs telkens een beetje kunnen verhogen. Betalen voor wat je niet print.

Tweedehands laserprinter is veruit de beste keus voor wie weinig print (en ook als je veel print geen slechte keus). Een laserprinter gaat makkelijk 20 jaar mee, maar bedrijven gooien ze na een paar jaar weg, dus worden ze aangeboden voor wat de gek ervoor geeft. De toner droogt niet op, je kunt een laserprinter makkelijk een half jaar uitzetten en als je hem aanzet staat 'ie onmiddelijk voor je klaar om te printen.

Ik vind de Laserjet 2600n of 2605n een hele leuke printer om 2e hands te kopen. Het is een kleurenlaser A4, waarbij de 2605n dubbelzijdig kan printen. Hij heeft een netwerkaansluiting, dus je kunt van al je apparaten in huis afdrukken. Ze worden op Marktplaats veelvuldig aangeboden vaak voor slechts een paar tientjes. Toner is eveneens spotgoedkoop te krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door dmantione op 20-05-2021 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flippi
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-06 19:14
Ik heb jaren mijn inktverbruik bijgehouden alsook de prijs die ik ervoor betaalde.
Voor iets minder dan de prijs die ik vroeger betaalde voor "namaak" inkt heb ik nu originele HP-inkt.
Ons gezin bestaat uit 4 personen, de 2 kinderen gaan naar school en we komen toe met 100 pagina's per maand.
De niet gebruikte pagina's gaan over naar de volgende maand zodat we in de drukkere maanden met meer dan 100 pagina's de extra reserve gebruiken en niet moeten overschakelen naar een duurder plan.
Voor ons is dit ideaal. Zeer comfortabel om de inkt automatisch in de bus te krijgen zonder dit zelf te moeten opvolgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Laatst online: 13-08 16:54

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Nou, voor de eens in de 3-5 jaar dat ik een toner nodig heb ben ik best bereid om er zelf eentje in te schieten, daar ga ik geen €5 per maand voor neertellen. Een reserve heb ik altijd op voorraad, als 'ie leeg is komt er een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Omdat ik die het beste ken en zelf een HP kleurenlaser heb. :)

Pagina: 1