Budget Wifi speaker voor Spotify - waar op te letten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yucatan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-05 01:06
ik ben niet zo thuis in de wereld van audio/hifi.

we hebben in de woonkamer een sonos one en dat werkt perfect.

nu ben ik opzoek naar een wifi speakers voor op de kamer van mijn zoontje. en het zou fijn zijn als hij met spotify werkt. dan kunnen we via de app luisterboeken aanzetten en weer uitzetten als hij slaapt.

ik weet alleen niet hoe ik zou kunnen weten of een speaker met spotify werkt. of waaraan ik dit zou kunnen zien. vandaar dat het zoeken wat moeizaam gaat.

hopelijk hebben jullie wat suggesties.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:25

FeaR

In GoT we trust

yucatan schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 19:38:
ik weet alleen niet hoe ik zou kunnen weten of een speaker met spotify werkt. of waaraan ik dit zou kunnen zien.
Met Spotify Connect heb je integratie vanaf Spotify. Je opent dan Spotify op de mobiele telefoon en kan dan de Bluetooth speaker als afspeeldevice selecteren. Echter werkt gewoon Bluetooth ook. Telefoon verbinden met de draadloze speaker, die als output selecteren (veelal default na verbinden) en dan Spotify (of een andere app) opstarten. Ik zie in deze ook niet direct vanwaar het een WiFi speaker zou moeten zijn, wat de meerwaarde is ten opzichte van een simpele Bluetooth speaker.
hopelijk hebben jullie wat suggesties.
Zonder budget wordt dat lastig en dat is ook niet de manier hoe een topic op GoT werkt ;)
Aankoopadvies mag namelijk in Consumentenelektronica Aankoopadvies, zoals je ziet verwachten we een short list van zelf gevonden hardware wat met bovenstaande informatie hopelijk lukt :)

[ Voor 13% gewijzigd door FeaR op 20-05-2021 19:48 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yucatan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-05 01:06
@FeaR ik vermoed dat bluetooth de afstand te groot is vandaar dat ik dacht aan wifi.
misschien hoort dit topic dan meer thuis in de catagorie aankoopadvies?

Zonder budget is niet het geval. ik ben gewoon opzoek naar een wifi speaker in het goedkoperen segment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
(jarig!)
Wifi speakers zijn vaak stand-alone, en hoeven dus niet constant verbonden te zijn met je smartphone, om bijvoorbeeld Spotify af te spelen. Denk hierbij aan Sonos-speakers. Bluetooth-speakers moeten vaak constant verbonden zijn, en doen eigenlijk meer het geluid vanaf je smartphone streamen naar je speaker, in plaats van zelf Spotify streamen.

Verder blijft 'goedkoperen segment' nog steeds een beetje te vaag. Noem je €100 goedkoop? €200? €50? Geef een maximale prijs, of een prijsrange aan, dan kan daar rekening mee gehouden worden. Nu kunnen we alleen maar wilde gokken doen wat jij goedkoop vindt.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-04 15:05
Zelf ben ik fan van deze: https://www.ikea.com/nl/n...wifi-speakers-pubaafe6500

Omdat het Sonos is voor wat minder geld.

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorgenv
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-04 14:10
Wij hebben nest mini's op de kinderkamers voor luisterboeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:36

MsG

Forumzwerver

Als je niet zo maalt om de geluidskwaliteit, zou een google home mini of nest mini well prima kunnen zijn. Stapje hoger zou kunnen zijn de Google home, of de nieuwe nest home. Tweedehands zijn de Google home modellen ook wel goedkoop te vinden en hebben best prima geluid. Voordeel is dat je ook meteen spraakbediening hebt voor Spotify.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:00

bonzz.netninja

Niente baffi

MsG schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 08:12:
Als je niet zo maalt om de geluidskwaliteit, zou een google home mini of nest mini well prima kunnen zijn. Stapje hoger zou kunnen zijn de Google home, of de nieuwe nest home. Tweedehands zijn de Google home modellen ook wel goedkoop te vinden en hebben best prima geluid. Voordeel is dat je ook meteen spraakbediening hebt voor Spotify.
Misschien wel aan denken dat een nest mini een volledig slimme speaker is, veel meer dan je nodig hebt, met ook de nodige nadelen mbt bijv. privacy. Het gaat Google niks aan hoe jij met je kinderen omgaat immers :) Ook gaat het ding bijv. opeens kei hard blaten als de wifi weg valt geloof ik, zit je ook niet op te wachten met kinderen midden in de nacht,
Dan is die sonos oplossing van ikea misschien wel een stuk handiger.

[ Voor 3% gewijzigd door bonzz.netninja op 21-05-2021 08:16 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:36

MsG

Forumzwerver

bonzz.netninja schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 08:15:
[...]

Misschien wel aan denken dat een nest mini een volledig slimme speaker is, veel meer dan je nodig hebt, met ook de nodige nadelen mbt bijv. privacy. Het gaat Google niks aan hoe jij met je kinderen omgaat immers :) Ook gaat het ding bijv. opeens kei hard blaten als de wifi weg valt geloof ik, zit je ook niet op te wachten met kinderen midden in de nacht,
Dan is die sonos oplossing van ikea misschien wel een stuk handiger.
De privacy-afweging mag _gelukkig_ iedereen nog voor zichzelf maken. Als de wifi wegvalt gaat hij zeker niet op het volste volume blaten. Dat zou het domste ooit zijn. Je hoort gewoon met hetzelfde volume een stem die zegt dat het verzoek niet kan worden uitgevoerd, of iets in die trant.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:00

bonzz.netninja

Niente baffi

MsG schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 08:24:
[...]

De privacy-afweging mag _gelukkig_ iedereen nog voor zichzelf maken.
Klopt...dat zeg ik ook toch niet ? 8)7 Ik wijs TS er alleen op.

Trouwens...spraakherkenning is leuk...maar dat kan die kleine ook. Lijkt me niet zo handig :) Leuk...midden in de nacht ff roodkapje op volume 10.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Pagina: 1