Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

KAKU ACM-2300-HC-multi-inbouwschakelaar als tijdklok

Pagina: 1
Acties:

• Miradepoes
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 04-11-2021
Hallo allemaal,

In mijn badkamertje heb ik een 350 Watt infraroodspiegelpaneel opgehangen als bijverwarming. Er zit een aan- en uitknop op de spiegel. In de wanddoos achter de spiegel wil ik een nalooprelais zetten dat hem na een half uurtje uitschakelt als ik dat zelf niet doe.

Andere opties zijn te groot, duur of hebben een erg korte nalooptijd. Men heeft mij nu getipt om hier een KlikaanKlikuit ACM-2300-HC-multi-inbouwschakelaar voor te gebruiken, ook al wil ik de spiegel niet met een KlikaanKlikuit-zender bedienen.

Ik heb die ACM-2300 aangesloten en de spiegel kan weer aan en uit worden gezet, maar de tijdklok werkt nog niet.

Zie het aansluitschema.

De blauwe draad en de bruine draad zijn verbonden zoals in figuur 6A, dus de blauwe via de polen L van de ACM-2300 en de bruine draad rechtstreeks, met een extra draad vanuit een lasdoos naar pool N.

Ik heb echter geen schakeldraad.

Kunnen jullie me helpen?

Peter

• Stokbrood
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:38
Op welke tijd heb je hem ingesteld, want ik heb een kaku schakelaar met naloop en ik moest het pijltje precies op de tijd zetten, dus niet ergens tussen 10min en 1h bijvoorbeeld..

Stom ontwerp en staat niet in de handleiding.

Edit: ik lees nu dat je geen afstandsbediening gebruikt, je zet de verwarming dus aan met de knop op de heater? Dan kan de kaku unit natuurlijk niet weten dat hij naloop moet starten..

[ Voor 29% gewijzigd door Stokbrood op 20-05-2021 18:56 . Reden: aanvulling ]

Je suis un baguette

• Miradepoes
Dank je wel.

Tja, weet ik dat... Een echt relais kan dat kennelijk wel weten.

Nou is het knopje op die spiegel behoorlijk onhandig, dus een KlikaanKlikuit-schakelaar is op zich nog wel een optie.

Maar een half uur kan dus ook al niet? Alleen 10 minuten of een uur.

• Miradepoes
In defence of mijn adviseur, hij dacht dat ik de spiegel met een wandschakelaar wilde bedienen.

Ik heb de ACM-2300 intussen succesvol in de keuken ingebouwd om daar een onhandig geplaatste schakelaar aan te vullen met een KiKu-schakelaar.