Ik weet dat momenteel zeker niet het beste moment is om zelf een PC te bouwen maar mijn huidige PC begint langzamaan toch echt uit elkaar te vallen. Daarom overweeg ik op dit moment dus een pc zonder GPU te kopen of een pre-built.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal voornamelijk gebruikt worden om te gamen en programmeren voor mijn studie (machine learning). Enkele games die ik regelmatig speel zijn; GTA V, Squad, FS2020, Assetto Corsa Competizione.
Wat mag het systeem gaan kosten?
In totaal wil ik max ongeveer €2300 euro uitgeven (inclusief videokaart). Maar ik weet dat prijzen van videokaarten op dit moment veels te hoog zijn. Daarom overweeg ik om of een PC zonder videokaart voor nu te kopen of een prebuilt te kopen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn huidige GPU is een MSI R9 390 8gb die ik dus wellicht mee kan nemen om als tijdelijke GPU te dienen en ik heb ook 3x 120MF coolermaster fans. Verder heb ik ook Ik heb op dit moment 2 schermen, een 29 inch LG ultrawide 2560*1080 en een 1080p scherm. Ik ben van plan binnenkort te upgraden naar een 34inch 1440p ultrawide.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat ik alles nodig heb behalve case fans. Ben nog niet helemaal zeker of ik wel of geen aftermarket CPU cooler nodig heb. Heb graag relatief veel opslag.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen specifieke wensen of eisen..
Ga je overklokken?
Als het de moeite/geld waard is ben ik zeker bereid om te overklokken.
Wat verwacht je van ons?
Graag zou ik advies ontvangen over of het een goed idee is om mijn huidige systeem dus te vervangen zonder videokaart en die later te kopen (bijvoorbeeld een 3070) of dat ik nu beter kan kijken naar een prebuilt. Ik zat op dit moment bijvoorbeeld naar deze prebuilt te kijken. Ik zou dus graag suggesties over componenten of andere prebuilts horen en of een aftermarket koeler de moeite waard is.
Alvast bedankt
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal voornamelijk gebruikt worden om te gamen en programmeren voor mijn studie (machine learning). Enkele games die ik regelmatig speel zijn; GTA V, Squad, FS2020, Assetto Corsa Competizione.
Wat mag het systeem gaan kosten?
In totaal wil ik max ongeveer €2300 euro uitgeven (inclusief videokaart). Maar ik weet dat prijzen van videokaarten op dit moment veels te hoog zijn. Daarom overweeg ik om of een PC zonder videokaart voor nu te kopen of een prebuilt te kopen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn huidige GPU is een MSI R9 390 8gb die ik dus wellicht mee kan nemen om als tijdelijke GPU te dienen en ik heb ook 3x 120MF coolermaster fans. Verder heb ik ook Ik heb op dit moment 2 schermen, een 29 inch LG ultrawide 2560*1080 en een 1080p scherm. Ik ben van plan binnenkort te upgraden naar een 34inch 1440p ultrawide.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat ik alles nodig heb behalve case fans. Ben nog niet helemaal zeker of ik wel of geen aftermarket CPU cooler nodig heb. Heb graag relatief veel opslag.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600X Boxed | € 295,05 | € 295,05 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Aorus B550 ELITE V2 | € 121,94 | € 121,94 |
| 1 | Interne harde schijven | WD Blue 3,5" (SMR, 256MB cache, 5400rpm), 4TB | € 89,90 | € 89,90 |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500DX Zwart | € 97,90 | € 97,90 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB Pro CMW32GX4M2Z3600C18 | € 193,- | € 193,- |
| 1 | Voedingen | Corsair RM750 (2019) | € 99,90 | € 99,90 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 99,- | € 99,- |
| Totaal | € 996,69 | |||
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen specifieke wensen of eisen..
Ga je overklokken?
Als het de moeite/geld waard is ben ik zeker bereid om te overklokken.
Wat verwacht je van ons?
Graag zou ik advies ontvangen over of het een goed idee is om mijn huidige systeem dus te vervangen zonder videokaart en die later te kopen (bijvoorbeeld een 3070) of dat ik nu beter kan kijken naar een prebuilt. Ik zat op dit moment bijvoorbeeld naar deze prebuilt te kijken. Ik zou dus graag suggesties over componenten of andere prebuilts horen en of een aftermarket koeler de moeite waard is.
Alvast bedankt