Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gaming/coding PC €2000 budget totaal

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Jasp_16
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 10-12-2022
Ik weet dat momenteel zeker niet het beste moment is om zelf een PC te bouwen maar mijn huidige PC begint langzamaan toch echt uit elkaar te vallen. Daarom overweeg ik op dit moment dus een pc zonder GPU te kopen of een pre-built.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal voornamelijk gebruikt worden om te gamen en programmeren voor mijn studie (machine learning). Enkele games die ik regelmatig speel zijn; GTA V, Squad, FS2020, Assetto Corsa Competizione.

Wat mag het systeem gaan kosten?
In totaal wil ik max ongeveer €2300 euro uitgeven (inclusief videokaart). Maar ik weet dat prijzen van videokaarten op dit moment veels te hoog zijn. Daarom overweeg ik om of een PC zonder videokaart voor nu te kopen of een prebuilt te kopen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn huidige GPU is een MSI R9 390 8gb die ik dus wellicht mee kan nemen om als tijdelijke GPU te dienen en ik heb ook 3x 120MF coolermaster fans. Verder heb ik ook Ik heb op dit moment 2 schermen, een 29 inch LG ultrawide 2560*1080 en een 1080p scherm. Ik ben van plan binnenkort te upgraden naar een 34inch 1440p ultrawide.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat ik alles nodig heb behalve case fans. Ben nog niet helemaal zeker of ik wel of geen aftermarket CPU cooler nodig heb. Heb graag relatief veel opslag.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 5600X Boxed€ 295,05€ 295,05
1MoederbordenGigabyte Aorus B550 ELITE V2€ 121,94€ 121,94
1Interne harde schijvenWD Blue 3,5" (SMR, 256MB cache, 5400rpm), 4TB€ 89,90€ 89,90
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500DX Zwart€ 97,90€ 97,90
1Geheugen internCorsair Vengeance RGB Pro CMW32GX4M2Z3600C18€ 193,-€ 193,-
1VoedingenCorsair RM750 (2019)€ 99,90€ 99,90
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 99,-€ 99,-
Totaal€ 996,69

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen specifieke wensen of eisen..

Ga je overklokken?
Als het de moeite/geld waard is ben ik zeker bereid om te overklokken.

Wat verwacht je van ons?
Graag zou ik advies ontvangen over of het een goed idee is om mijn huidige systeem dus te vervangen zonder videokaart en die later te kopen (bijvoorbeeld een 3070) of dat ik nu beter kan kijken naar een prebuilt. Ik zat op dit moment bijvoorbeeld naar deze prebuilt te kijken. Ik zou dus graag suggesties over componenten of andere prebuilts horen en of een aftermarket koeler de moeite waard is.

Alvast bedankt _/-\o_

Alle reacties

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13:24
Die pre built is ook niet op voorraad, vermoedelijk kan Azerty ook niet aan RTX 3070's komen.

Corsair RAM en Ryzen geeft bij sommige modellen problemen, check de site van de producent of dit type Ryzen compatibel is.

• zzzzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-05 21:59
Ik zou persoonlijk gewoon proberen om toch een losse videokaart te scoren, maar dat ben ik. Op zich kom je met een 3070 of equivalent prima terecht voor 1440p gaming. Zeker met het oog op de toekomst en de type games die jij op het oog hebt. Je maakt verder ook geen gekke keuzes volgens mij.

Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K

• Jasp_16
martyw schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 18:23:
Die pre built is ook niet op voorraad, vermoedelijk kan Azerty ook niet aan RTX 3070's komen.

Corsair RAM en Ryzen geeft bij sommige modellen problemen, check de site van de producent of dit type Ryzen compatibel is.
Als ik naar deze prebuilt kijk zie ik dat er nog 2 in voorraad zijn maar dat ze vervolgens niet meer leverbaar zijn van de leverancier. Zie ik dat verkeerd?

Ah bedankt voor de info! Ik zal daar even naar kijken.

• Jasp_16
zzzzz schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 19:28:
Ik zou persoonlijk gewoon proberen om toch een losse videokaart te scoren, maar dat ben ik. Op zich kom je met een 3070 of equivalent prima terecht voor 1440p gaming. Zeker met het oog op de toekomst en de type games die jij op het oog hebt. Je maakt verder ook geen gekke keuzes volgens mij.
Dit zou voor mij ook de beste oplossing zijn, en ben ook opzoek op basis van verschillende adviezen maar moet helaas wel rekening houden met dat het wellicht niet mogelijk is. Bedankt voor de bevestiging!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13:24
Jasp_16 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 19:57:

Als ik naar deze prebuilt kijk zie ik dat er nog 2 in voorraad zijn maar dat ze vervolgens niet meer leverbaar zijn van de leverancier. Zie ik dat verkeerd?
Toen ik vanmiddag keek dacht ik dat er geen voorraad stond, dus of ik heb verkeerd gekeken, of Azerty heeft er nog even snel een paar in elkaar gezet :)
Pagina: 1