[KPN] Al hele tijd slecht, is er een alternatief?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-01 19:06
Mijn vraag
Ik heb ruim 10 jaar naar volle tevredenheid gebruik gemaakt van Telfort. Helaas hebben ze bij KPN bedacht dat het slim zou zijn om het Telfort merk van de markt te houden en iedereen over te zetten naar het (premium) zusje KPN.

Sinds ik overgezet ben naar KPN heb ik alleen maar gedoe. Internet dat niet stabiel en steeds wegvalt, het tv kastje waarvan de software bagger is en heel traag werkt. Terugkijken van programma's lukt niet en geeft een vage storing, gebruik van netflix via de decoder lukt vaak niet: ik hoor enkel het geluid maar krijg verder een zwart scherm. Voor mij reden om te kijken of ik weg kan.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al diverse vergelijkingssites bekeken voor een alternatief. Ik stond op het punt om naar online.nl te gaan. Tot ik de reviews erover las en ook hier op tweakers het ervaringentopic las. Toen gekeken of Youfone een alternatief zou kunnen zijn. Ook daar werd ik niet vrolijk van. Het lijkt erop dat fatsoenlijke tv alleen maar bij kpn mogelijk is. Of ziggo, maar dat is gelijk weer een stuk duurder dan ik nu heb. Is het echt zo dat er eigenlijk geen geschikt alternatief is als je internet en tv wilt? OF zie ik nog wat opties over het hoofd?
Ik had dit als opties: online.nl.budget all in one, youfone, t-mobile, kpn.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Als eens gekeken naar iets als NLZIET? Als je en smart-tv hebt zou dat best een mogelijkheid kunnen zijn en voor 8 euro per maand is het goedkoper dan de meeste TV abonnementen. Daarnaast kan ik alleen maar adviseren om te kijken naar de topics die je hier op Tweakers hebt en eens te praten met de buren. Sommige providers doen het in de ene wijk heel goed, en in de andere wijk enorm slecht.

Overigens moet ik wel aanmerken dat ik het opvallend vindt dat het is zo is verslechterd sinds de overgang van Telfort naar KPN. Telfort wat van origine budget dus ook oudere apparatuur. Heb je je beklaag al gedaan bij de klantenservice van KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:50
DeRooney schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 15:31:
Mijn vraag
Ik heb ruim 10 jaar naar volle tevredenheid gebruik gemaakt van Telfort. Helaas hebben ze bij KPN bedacht dat het slim zou zijn om het Telfort merk van de markt te houden en iedereen over te zetten naar het (premium) zusje KPN.

Sinds ik overgezet ben naar KPN heb ik alleen maar gedoe. Internet dat niet stabiel en steeds wegvalt, het tv kastje waarvan de software bagger is en heel traag werkt. Terugkijken van programma's lukt niet en geeft een vage storing, gebruik van netflix via de decoder lukt vaak niet: ik hoor enkel het geluid maar krijg verder een zwart scherm. Voor mij reden om te kijken of ik weg kan.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al diverse vergelijkingssites bekeken voor een alternatief. Ik stond op het punt om naar online.nl te gaan. Tot ik de reviews erover las en ook hier op tweakers het ervaringentopic las. Toen gekeken of Youfone een alternatief zou kunnen zijn. Ook daar werd ik niet vrolijk van. Het lijkt erop dat fatsoenlijke tv alleen maar bij kpn mogelijk is. Of ziggo, maar dat is gelijk weer een stuk duurder dan ik nu heb. Is het echt zo dat er eigenlijk geen geschikt alternatief is als je internet en tv wilt? OF zie ik nog wat opties over het hoofd?
Ik had dit als opties: online.nl.budget all in one, youfone, t-mobile, kpn.
toon volledige bericht
TMobile is zeker een volwaardig alternatief en nog goedkoper ook ten alle tijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
n9iels schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 15:39:
...
Overigens moet ik wel aanmerken dat ik het opvallend vindt dat het is zo is verslechterd sinds de overgang van Telfort naar KPN. Telfort wat van origine budget dus ook oudere apparatuur. Heb je je beklaag al gedaan bij de klantenservice van KPN?
Ja daar was ik ook verbaasd over. Maar ik ging even zoeken op internet en er zijn veel meer mensen die van Telfort kwamen en waarbij het alleen maar slechter geworden is. Ze hadden beter Telfort kunnen laten bestaan. Het budget-zusje deed het qua prestaties een stuk beter dan het premium-zusje. Vreemd natuurlijk.

Ik ga eens kijken naar NL Ziet, wat dat te bieden heeft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:09
DeRooney schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 15:54:
[...]

Ja daar was ik ook verbaasd over. Maar ik ging even zoeken op internet en er zijn veel meer mensen die van Telfort kwamen en waarbij het alleen maar slechter geworden is. Ze hadden beter Telfort kunnen laten bestaan. Het budget-zusje deed het qua prestaties een stuk beter dan het premium-zusje. Vreemd natuurlijk.

Ik ga eens kijken naar NL Ziet, wat dat te bieden heeft.
Heb je al eens contact op genomen met KPN over de problemen?

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Waarom is de verbinding slecht.... Want overstappen naar budget! Online, t-mobile etc die leveren over het zelfde draadje... En als daar je probleem zit.?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Laatst online: 15:53
Overstappen naar bijvoorbeeld Oxxio of Budget Thuis. Is een kopie van het oude Telfort. Ik lees vaker dat het bij Oud telfort klanten wat misgaat, volgens mij is dit dan iets administratief.

Heb je glas of dsl?

Overstappen naar online.nl kan ook. Hou er wel rekening mee dat je bepaalde zenders via Online (M7 groep) niet kan ontvangen, zoals de zenders van Discovery, TLC, Eurosport etc.

TV product van KPN is eigenlijk wel het meeste compleet in vergelijking met andere aanbieders. Tmobile heeft ook een nieuw TV product op de markt gezet maar daar lees ik ook weinig goede berichten over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:16
White_Collar schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 19:22:
[...]

Heb je al eens contact op genomen met KPN over de problemen?
Dit, wellicht eerst KPN de kans geven het op te lossen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
krakendmodem schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 21:16:
Overstappen naar bijvoorbeeld Oxxio of Budget Thuis. Is een kopie van het oude Telfort. Ik lees vaker dat het bij Oud telfort klanten wat misgaat, volgens mij is dit dan iets administratief.

Heb je glas of dsl?

Overstappen naar online.nl kan ook. Hou er wel rekening mee dat je bepaalde zenders via Online (M7 groep) niet kan ontvangen, zoals de zenders van Discovery, TLC, Eurosport etc.

TV product van KPN is eigenlijk wel het meeste compleet in vergelijking met andere aanbieders. Tmobile heeft ook een nieuw TV product op de markt gezet maar daar lees ik ook weinig goede berichten over.
Oxxio gaat over in kpn binnenkort. Is ook niet meer af te nemen. Zelf ben ik overgestapt ook budget zonder TV is toch bijna alleen maar reclame.

[ Voor 5% gewijzigd door Soldaatje op 20-05-2021 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Laatst online: 15:53
Soldaatje schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 21:44:
[...]

Oxxio gaat over in kpn binnenkort. Is ook niet meer af te nemen. Zelf ben ik overgestapt ook budget zonder TV is toch bijna alleen maar reclame.
Ik had hetzelfde gedaan in die situatie. Gewoon goedkoopste provider en regel zelf wel hoe ik TV wil zien.

Een goedkope provider waarvan je niet teveel gesodemieter mee hebt. Tmobile lees ik net wat teveel gedoe over de laatste tijd.

Waarschijnlijk hang ik een antenne op voor de drie NPO zenders. En de rest via een app ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Noa kan je ook gratis via app kijken
Pak een Chromecast, die maakt je tv interface stuk sneller (op je mobiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
T-mobile gaat de verkoop in - daarnaast doen ze rare dingen binnen het netwerk (zie laatste nieuwsbericht op FP)

De rest is allemaal over KPN heen :?

Ik zou zeggen, maak een afspraak met KPN.... of stap over naar Ziggo als je anti-KPN bent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Cheap connect biedt ook nog internet aan en dan icm nlziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22:08

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

krakendmodem schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 23:12:
[...]

Ik had hetzelfde gedaan in die situatie. Gewoon goedkoopste provider en regel zelf wel hoe ik TV wil zien.

Een goedkope provider waarvan je niet teveel gesodemieter mee hebt. Tmobile lees ik net wat teveel gedoe over de laatste tijd.

Waarschijnlijk hang ik een antenne op voor de drie NPO zenders. En de rest via een app ofzo.
NPO kan je ook gratis in de browser kijken, tenzij je een hoge resolutie belangrijk vind. Als je NPO plus neemt is het 1080p anders 540p.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:30
Netflix kan je beter kijken via je smart tv of Xbox. Netflix via de Ziggo box (of hoe heet dat ding) werkt ook vaak niet goed; er zijn dan regelmatig beeldcorruptie en freezes te zien.

Ik ben ook overgezet van Telfort naar KPN maar ik heb gewoon hetzelfde zapkastje gehouden, en die werkt net zo (slecht) als voorheen.

Ik ga zodra m'n mobiele contract (ook overgezet van telfort naar kpn) het toelaat wel over naar T-Mobile omdat KPN echt dramatisch slechte service heeft; ik heb volgens mijn contract recht op een data verdubbelaar en heb daar een aantal keer voor gebeld en ook gekregen, om het vervolgens een maand later weer kwijt te raken. Dure zaak als je een hele zomer off-grid thuiswerkt.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
kever678 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 21:17:
[...]

Dit, wellicht eerst KPN de kans geven het op te lossen?
Uiteraard. Al diverse malen contact over gehad met KPN. Krijg alleen maar terug dat er volgens hen niks mis is het het inkomende signaal. Het internet staat ook vol met topics mensen die dezelfde problemen hebben.

Ik heb niet het idee dat ze bij KPN mijn klachten serieus te nemen.

Ik zou het liefst gewoon via een zapkastje tv houden. Niet voor mijzelf, wel voor de rest van het gezin.

Ik heb nu nog steeds mijn telfort prijs voor mijn kpn abonnement (51 euro voor 50/50 glasvezel incl opnemen pakket).
Alleen dan zonder maanden korting omdat ze bij KPN geen verlengingsaanbieding willen doen. En hun klantenservice niet via mail bereikbaar is, waar de telfort klantenservice gewoon te mailen was en je een aanbod deed als je erom vroeg.

Ik ga nog even zoeken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heb je alles direct in je modem / router van KPN of zit er nog een switch tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
Vorkie schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 15:18:
Heb je alles direct in je modem / router van KPN of zit er nog een switch tussen?
Alles zit rechtstreeks op de experiabox. Met uitzondering van de utp kabel op zolder : die is Aangesloten via de utp poort op het experia wifi punt. Net zoals mijn atlas probe op de utp poort van het experia wifi punt beneden zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:41
Welke experiabox heb je? Zitten je tv decoders rechtstreeks aangesloten op de experiabox of zitten daar “draadloos tv kijken” adapters tussen dus eigenlijk powerline adapters?

Telfort leverde altijd net wat oudere apparatuur dan KPN. Heb je een nieuwe experiabox gekregen bij de overstap?

Ik zou klagen bij KPN. Een KPN monteur gaat best ver om het op te lossen. Als je overstapt en je neemt de problemen mee naar de nieuwe provider (bijvoorbeeld omdat het buiten blijkt te zitten) voeg je een extra schakel toe. Vanaf dat moment is KPN nog maar verantwoordelijk t/m IS/RA en dient de provider de rest op te lossen. Vaak resulteert dit in kastje/muur tussen KPN en provider.

Pluk dus de vruchten van het feit dat je bij KPN zit en probeer het eerst door hen te laten oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:14

lier

MikroTik nerd

Heb je niet (alleen) een WiFi probleem? Want dat zou verklaren waarom KPN aangeeft dat de waarden goed zijn. Heb je een nieuw glasmodem gekregen bij de overstap naar KPN? Welke netwerkapparatuur Heb je en hoe is alles aangesloten?

Voor mijn gevoel heb je namelijk nog geen (goede) probleem analyse gedaan...

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
lier schreef op zondag 23 mei 2021 @ 12:18:
Heb je niet (alleen) een WiFi probleem? Want dat zou verklaren waarom KPN aangeeft dat de waarden goed zijn. Heb je een nieuw glasmodem gekregen bij de overstap naar KPN? Welke netwerkapparatuur Heb je en hoe is alles aangesloten?

Voor mijn gevoel heb je namelijk nog geen (goede) probleem analyse gedaan...
mijn tv heeft allerlei problemen en dat zit niet aangesloten via wifi maar bekabeld.
Ik zou echt niet weten wat ik nog meer aan probleemanalyse zou moeten doen.
Wellicht dat de wifi een issue betreft van de betreffende telefoon (redmi note 7) maar ook ik heb op mijn telefoon regelmatig het probleem dat ik geen verbinding heb.
Idem dito op de laptop.

Qua tv kijken doet netflix het via het kpn kastje het vaker niet dan wel. En resulteert een programma terug kijken in een of andere foutmelding.
Diverse malen heb ik al contact gehad met KPN via twitter (is blijkbaar ongeveer de enige mogelijkheid om fatsoenlijk een reactie te kunnen krijgen). Nog steeds zijn de problemen niet verholpen.

Heb het experia v10 modem al diverse malen opnieuw ingesteld. Heb al de kabels getest etc. het maakt niet uit wat ik doe.

Ik hoor graag wat ik volgens jou nog zou kunnen doen voor een goede probleemanalyse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:41
DeRooney schreef op zondag 23 mei 2021 @ 16:33:
[...]

mijn tv heeft allerlei problemen en dat zit niet aangesloten via wifi maar bekabeld.
Ik zou echt niet weten wat ik nog meer aan probleemanalyse zou moeten doen.
Wellicht dat de wifi een issue betreft van de betreffende telefoon (redmi note 7) maar ook ik heb op mijn telefoon regelmatig het probleem dat ik geen verbinding heb.
Idem dito op de laptop.

Qua tv kijken doet netflix het via het kpn kastje het vaker niet dan wel. En resulteert een programma terug kijken in een of andere foutmelding.
Diverse malen heb ik al contact gehad met KPN via twitter (is blijkbaar ongeveer de enige mogelijkheid om fatsoenlijk een reactie te kunnen krijgen). Nog steeds zijn de problemen niet verholpen.

Heb het experia v10 modem al diverse malen opnieuw ingesteld. Heb al de kabels getest etc. het maakt niet uit wat ik doe.

Ik hoor graag wat ik volgens jou nog zou kunnen doen voor een goede probleemanalyse.
toon volledige bericht
Je kan KPN ook bellen. Ze hebben ook een gebruikers forum. Dat levert vaak ook nog wel goede support op al dan niet door mede gebruikers.

Zit KPN niet inmiddels op de experiabox v12? Vraag die anders eens aan. En probeer het eens zonder het wifi accesspoint waar je het over had. Als die dingen verkeerd ingesteld staan levert het ook allerlei vage problemen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

@DeRooney kun je me in een DM je postcode/huisnummer sturen? Ik ben KPN monteur en kan op zijn minst eens je verbinding op afstand nameten om in ieder geval te zien of daar iets opvalt.

Sowieso kom ik regelmatig bij mensen die eerst Telfort hadden en ik zie eigenlijk nooit problemen. In ieder geval niet achteraf, soms wel bij de overgang zelf maar dat ik meestal kwestie van apparatuur vervangen en/of even bellen zodat achter de schermen administratief-technisch verholpen kan worden. Alle ellende die jij omschrijft klinken mij erg vreemd in de oren en het lijkt me sterk dat je niet geholpen wordt of kunt worden.

Daarnaast, als een klant blijft vragen naar een monteur zal KPN die altijd kunnen aanbieden maar dan wel met de kanttekening dat als de oorzaak buiten het KPN netwerk zit je wel voorrijdkosten moet betalen... (serieus, het komt regelmatig voor dat problemen niet aan KPN liggen, onlangs bijvoorbeeld nog bij iemand geweest waar de ellende veroorzaakt werd door een eigen NAS van de klant die als 2e DHCP server in het netwerk de boel zat te verstieren)

[ Voor 26% gewijzigd door Wildfire op 24-05-2021 14:05 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermaus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-04 21:57
DeRooney schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 15:31:
Ik ben ook oud-Telfort klant. En ik heb nooit problemen gehad.
En ik werk al 22 jaar vanaf huis, eerst nog met ISDN, dus het is niet dat ik het niet zou merken.

Sterker nog, een paar jaar geleden is mijn 50/5 limiet weggevallen, en ik heb nu ~62/31 en het werkt eigenlijk altijd terwijl ik nog een lekker goedkoop abbo heb.

Ik heb overigens geen TV, dus als je problemen daar zitten, dan weet ik er niet van.
En ik doe alles bekabeld (behalve mijn Android)

Maar goed, nog een 12-tal maanden dan is e-fiber glas er, dan ga ik toch maar eens over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:36
cybermaus schreef op maandag 24 mei 2021 @ 19:25:
[...]

Ik ben ook oud-Telfort klant. En ik heb nooit problemen gehad.
En ik werk al 22 jaar vanaf huis, eerst nog met ISDN, dus het is niet dat ik het niet zou merken.

Sterker nog, een paar jaar geleden is mijn 50/5 limiet weggevallen, en ik heb nu ~62/31 en het werkt eigenlijk altijd terwijl ik nog een lekker goedkoop abbo heb.

Ik heb overigens geen TV, dus als je problemen daar zitten, dan weet ik er niet van.
En ik doe alles bekabeld (behalve mijn Android)

Maar goed, nog een 12-tal maanden dan is e-fiber glas er, dan ga ik toch maar eens over.
Uiteindelijk zal ook jouw koperverbinding worden uitgezet door KPN en worden vervangen met glasvezel van KPNnetwerk. Kan nog wel even duren maar komt er wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermaus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-04 21:57
Minaaj schreef op maandag 24 mei 2021 @ 19:31:
[...]Uiteindelijk zal ook jouw koperverbinding worden uitgezet door KPN en worden vervangen met glasvezel van KPNnetwerk. Kan nog wel even duren maar komt er wel aan.
Ook goed. Wie het eerst komt. Of allebei, ik zal alvast twee mantelbuizen door de kruipruimte leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-04 18:25

Foamy

Fulltime prutser

Wat zegt je modem? Log eens in een kijk wat die te melden heeft over de stabiliteit van je DSL connectie.

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:01

servies

Veni Vidi Servici

Foamy schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 23:42:
Wat zegt je modem? Log eens in een kijk wat die te melden heeft over de stabiliteit van je DSL connectie.
@DeRooney Heeft glas volgens dit
Ik heb nu nog steeds mijn telfort prijs voor mijn kpn abonnement (51 euro voor 50/50 glasvezel incl opnemen pakket).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 27-04 08:59

bert pit

asdasd

Toen ik KPN had werd van dezelfde centrale infrastructuur gebruik gemaakt als Telfort bij mijn broer. Eindapparatuur was wel verschillend. Over het algemeen is de infrastructuur (alles achter het wifi kastje) bij KPN van prima kwaliteit.

Heb je al eens goed geïnventariseerd waar het probleem vandaan komt? Bij vervanging van de eindapparatuur zou het kunnen dat je op WIFI concurreert met de buren. Kijk wie er op welke WIFI kanalen zitten. De meesten zitten nog steeds op de 2,4GHz-band omdat die het beste door muren heen gaat en dus bereik in het hele huis geeft. Overschakeling op de 5GHz-band geeft nog steeds minder concurrentie, een lokalere dekking, maar je hebt vaak wat meer stations nodig om het huis dekkend te krijgen. Misschien zit daar de oplossing.

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, gas sinds 1962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
wifi is geconfigureerd om de beste kanalen te pakken.

Ik wil nog wel geloven dat dit probleem in de gebruikte apparatuur zit (de gebruikte telefoon). Maar dat ik via de decoder geen programma's terug kan kijken en dat netflix het vakder niet dan wel doet, heeft niks met de wifi te maken.
Ook het menu van de tv ontvanger ziet er vaak niet uit (niet het lettertype dat zichtbaar zou moeten zijn bijv).
Ik probeerde van de week in de instellingen van de tv ontvanger te komen. Ding liep steeds vast/reageerde niet.

Ik gebruik nog steeds de apparatuur die ik voor Telfort gekregen heb. Heb al diverse malen de apparaat gereset naar fabrieksinstellingen zoals gevraagd door de KPN medewerker die mijn DM op Twitter beantwoorde).
Zal wel vragen om nieuwe apparatuur.

[ Voor 13% gewijzigd door DeRooney op 27-05-2021 19:51 ]

Pagina: 1