een tijd geleden was mijn laptop helaas overleden, de heb ik kunnen verkopen voor onderdelen, en heb hiervan een low end game pc proberen te bouwen. nu dacht ik een mooie build te hebben, maar na een week begonnen de problemen. constant WHEA uncorrectable error en een auto reboot. herstarten wil mijn pc ook al niet zelf en moet ik een hardreboot doen. eerst dacht ik dat het de ram was die ik had gekocht, maar na veel trail and error, voornamelijk error. blijkt dit niet de oorzaak te zijn. windows opnieuw geinstalleerd. blijkt ook niet het probleem te zijn. CPU zelf lijkt netjes te draaien clockspeeds kloppen temps kloppen voltages kloppen. videokaart is ook niks mis mee. ik heb bijna alles geprobeerd wat ik kan bedenken. nu is mijn laatste vermoede dat mijn moederboard niet goed genoeg is voor de 2nd gen ryzens. ik heb namelijk niet helemaal goed gekeken naar chipset compatibility en heb een A320 mobo gehaald, nu wil ik dus een ASUS PRIME B450-PLUS gaan kopen maar weet dus niet zeker of dit het probleem is.
mijn speccy's :
mobo: ASRock A320M met AGESA combo-AM4 1.0.0.1
CPU: Ryzen 5 2600x
Ram: Single channel G-skill 16gb (F4-3000C16-16GISB)
GPU: GTX 970 4GB
OS ssd : KINGSTON RBUSNS8154P3128GJ
het kan eventueel ook het probleem zijn dat ik single channel ram heb, maar volgensmij moet dit niet zorgen voor dagelijkse bsod.
mijn speccy's :
mobo: ASRock A320M met AGESA combo-AM4 1.0.0.1
CPU: Ryzen 5 2600x
Ram: Single channel G-skill 16gb (F4-3000C16-16GISB)
GPU: GTX 970 4GB
OS ssd : KINGSTON RBUSNS8154P3128GJ
het kan eventueel ook het probleem zijn dat ik single channel ram heb, maar volgensmij moet dit niet zorgen voor dagelijkse bsod.