Reflectie tv in glazen tuinkamer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royvanmarrewijk
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-09 12:34
Goedemiddag,

Mijn ouders hebben een glazen tuinkamer waarin zijn een tv willen plaatsen. Omdat deze tuinkamer volledig van glas is (behalve de wand waar de tv aan komt te hangen) vraag ik mij af wat ik qua tv keuze kan doen om de reflectie zoveel als mogelijk kan voorkomen.
Tot nu toe lees ik voornamelijk dat QLED beter met reflecties om gaat dan OLED. Daarnaast heb ik natuurlijk ook Samsung the Terrace gezien alleen schiet hiermee de prijs gelijk weer door het dak heen.

Van monitoren en laptops ken ik ook wel van die reflectie lagen die geplaatst kunnen worden, echter lees ik daar voor tv's bijna niets over en daarnaast vraag ik mij ook af of dit geen enorme afbreuk aan de QLED / OLED kwaliteit doet.

Kunnen jullie mij op weg helpen?

Roy

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Kijk eens naar de nieuwe QN85A. Komt wat helderheid betreft erg in de buurt van de Terrace. Het native contrast is minder door het ADS paneel maar dat moet met veel omgevingslicht geen probleem zijn. Daarnaast zijn de kijkhoeken veel breder en het reflectiefilter een tikkeltje beter, zie ook hier. De QN92A/QN95A geeft nog meer licht maar dan met VA paneel.

[ Voor 38% gewijzigd door benbaba op 20-05-2021 15:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 18-09 10:24
Als de prijs door het dak schiet kan dat vervelend zijn, vooral omdat het een glazen dak is.

Maar even serieus: OLED valt af. OLED kan niet tegen direct daglicht en kan je dus niet in veranda's en dergelijke plaatsen. Zoals je zelf al aangeeft is de lichtopbrengst van een OLED zwakker dan die van een klassieke LCD, dus overdag kijken in een kamer met heel veel ramen is geen goed idee op een OLED.

Sowieso hebben TV's van vandaag meer last van reflecties. (Bijna) alle toestellen hebben blinkende schermen, wat zeer nefast is voor deze relfecties.

Best dus een LCD TV nemen met een zo hoog mogelijke lichtopbrengst, zeker als je ouders ook overdag TV willen zien. Dan kom je bijna automatisch bij QLED uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-09 16:20
Is er wel iets van zonwering aanwezig ook?

De meeste apparaten vinden het überhaupt niet fijn om in direct zonlicht achter glas te hangen.

De QN85A die hier al genoemd werd zegt in de handleiding onderandere:
https://downloadcenter.sa...0XN%20ZT_L05_210208.0.pdf
Installatie
• Plaats het apparaat niet dicht bij of boven op een radiator of
verwarmingsrooster, of op een plek waar het aan zonlicht
blootstaat.
[...]
Bedrijfstemperatuur
10 °C tot 40 °C (50 °F tot 104 °F)
Luchtvochtigheid bij gebruik
10 % tot 80 %, niet-condenserend
Opslagtemperatuur
-20 °C tot 45 °C (-4 °F tot 113 °F)
Luchtvochtigheid bij opslag
5 % tot 95 %, niet-condenserend

[ Voor 18% gewijzigd door NESFreak op 20-05-2021 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:09
De Samsung Q90T en Sony XH950 beschikken allebei over een zeer goede reflectiefilter, hoge helderheid en zijn uitlopende modellen en daardoor momenteel gunstig geprijsd.

Hou er rekening mee dat de temperatuur in zo'n glazen tuinkamer flink kan oplopen, afhankelijk van de situatie kan een professionele Display TV de betere keus zijn. Deze tv's hebben over het algemeen een matte toplaag, behalen een veel hogere max. helderheid en beschikken over actieve koeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:54

Compizfox

Bait for wenchmarks

-

[ Voor 100% gewijzigd door Compizfox op 20-05-2021 15:35 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:54

Compizfox

Bait for wenchmarks

royvanmarrewijk schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 14:57:
Tot nu toe lees ik voornamelijk dat QLED beter met reflecties om gaat dan OLED.
Roy
Hier vergelijk je twee verschillende soorten dingen met elkaar: OLED is een paneeltechniek, terwijl QLED (Quantum dot LED) een backlight-techniek voor schermen met LCD-panelen is.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:58

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Belangrijk is wel je te beseffen dat de hoeveelheid omgevingslicht buiten echt een orde groter is dan binnen. Zo'n superhelder model van Samsung is dan ook eerste noodzaak, maar het is wel belangrijk je te beseffen dat ook een 2000cd/m² Samsung omgevingslicht van 3000 cd/m² niet kan overschijnen. Je zult dus ook in de glazen kamer de TV niet direct in het licht kunnen zetten. Het hoeft geen volwaardige zonwering te zijn, maar in ieder geval iets dat voorkomt dat het daglicht op volle sterkte aanwezig is. Een dun wit gordijntje kan bijvoorbeeld al veel doen in zo'n ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-09 16:19

The Zep Man

🏴‍☠️

Valt een beetje tegen dat niemand dit nog gevraagd heeft in dit topic:

In welke richting wordt de TV geplaatst? Als dat noord is... Good luck. :)

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royvanmarrewijk
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-09 12:34
Iedereen alvast bedankt voor de reacties, hier heb ik wat aan!!
Ik ga de verschillende voorstellen bekijken, verdere suggesties zijn natuurlijk altijd welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 13:54
Al gekeken naar anti-glare films/coatings? https://www.glarestopper.com/ bijvoorbeeld.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Pagina: 1