Samsung Benelux / Europees model wat is nu waar?

Pagina: 1
Acties:
  • 25.741 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkMarakus
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 25-02 12:28
Goedemiddag allen,

Ik heb een vraag en hopelijk kunnen jullie de nodige duidelijkheid verschaffen 8)

Mijn vraag, ik ga waarschijnlijk de Samsung 50AU8070 (2021) aanschaffen. Nu zijn er zoals wel vaker redelijk grote verschillen in de prijs. Dit zit hem in het feit of het een Europees of Benelux versie is.

De verschillen tussen een EU of Benelux versie zijn mij deels helder, al het e.e.a. voor uitgezocht. Maar wat ik verwarrend vind is dat audiobeeld.nl aangeeft dat het zich ook vertaald in beschikbare content.

Zo zou Netflix geen Nederlandse content geven als je een Europees model hebt of zou je geen Nederlandse apps kunnen draaien zoals Videoland. Dit lijkt mij sterk en ik kan dat nergens anders terugvinden als verschil. Oftewel klopt dat wel wat audiobeeld.nl aangeeft? :? Zoals ik begrepen heb kan je "gewoon" apps downloaden, dus zo lijkt mij ook een Videoland.

Daarnaast geeft een TV reus en El Vidas beide aan dat er 2 jaar garantie op de TV zit dus dat zou niet uit mogen maken qua EU of Benelux model. Daarnaast heb ik de nieuwe Ziggo box dus dat is prima volgens mij.

Kortom het enige wat echt uitmaakt tussen een EU of Benelux model voor mij is (denk ik) of de Netflix content en Nederlandse apps beschikbaarheid waar is of niet...?!

Hopelijk kunnen jullie hier duidelijkheid over geven. Bij voorbaat alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09:23
Netflix baseert zijn content op jouw IP-adres en staat dus los van of je een EU of Benelux model tv koopt. Je kan via de instellingen de regio aanpassen, daarmee heb je toegang tot alle beschikbare Nederlandse apps.

Dit gezegd hebbende is er geen enkele reden om een 50AU8070 te kopen. De 50Q64T biedt over all een betere beeldkwaliteit en is ook nog eens iets goedkoper bij o.a. Coolblue. Voor ongeveer 100 euro meer heb je de Sony 49XH85, deze tv biedt vergeleken met de Q64T een iets hogere helderheid, veel betere motion handling en Dolby Vision. Meeste HDR content komt uit in Dolby Vision, Samsung ondersteunt dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkMarakus
Dankjewel voor je vlotte reactie!

De 50AU8070 werd mij aanbevolen door PlatteTV vandaar dat ik daarop uitkwam :D voordeel t.o.v. de Q64T is denk ik wel "Local dimming" voor de kleur diepte?

Misschien moet ik eigenlijk ook gewoon de vraag stellen, welke TV zou je aanraden voor een budget van max 700 euro? Belangrijkste is dat een Netflix, Disney+, Videoland en Ziggo er goed op werken. Verder 50inch Smart TV 4K en reflectie is wel een dingetje. Mijn woonkamer is heel licht, op zich fijn maar niet altijd handig met TV kijken :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Vergeet de AU80 en al helemaal het advies van PlatteTV. Ik lees helaas veel vaker hun onzin advies. De 2021 serie heeft meer marge dus die verkopen ze graag. Nieuwer is ook niet altijd beter. Daarnaast is de Q6xT ook een tier hoger dan AU8x die de TU-serie vervangt. Beide hebben overigens ook geen local dimming. Pas bij FALD-sets biedt het ook meerwaarde. Met jouw budget zou ik kijken naar de Q80T. Kan in tegenstelling tot eerder genoemde ook daadwerkelijk wat met HDR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkMarakus
Thanks, de AU80 laat ik inderdaad voor gezien. De Q80T lijkt budgettair alleen te hoog te zijn tenzij Europees model via bol.com en dan kom ik terug op mijn afhankelijke vraag, in hoeverre maakt dat echt uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09:23
MarkMarakus schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 15:04:
Thanks, de AU80 laat ik inderdaad voor gezien. De Q80T lijkt budgettair alleen te hoog te zijn tenzij Europees model via bol.com en dan kom ik terug op mijn afhankelijke vraag, in hoeverre maakt dat echt uit?
Niets (zie mijn eerdere uitleg), aangezien je met een decoder werkt. De door benbaba gelinkte 50Q80T biedt, momenteel binnen jouw budget, de meeste bang for the buck.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarkMarakus
Thanks!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Zolang je bij Ziggo kijkt met een kastje en dus geen gebruik maakt van een CI+ module (of het ongecodeerde DVB-C-aanbod) maakt het inderdaad allemaal niet veel uit. Zie bijvoorbeeld ook hier: https://www.bol.com/nl/i/-/N/7291%205/.

Bepaalde apps kunnen soms een probleem zijn als die officieel niet beschikbaar zijn in het land waar de tv vandaan komt. Wel was het altijd gemakkelijk om het land van de 'Smart Hub' van Samsung te wijzigen, zodat je ook specifiek Nederlandse apps kon installeren. Zie bijvoorbeeld hier. Geen idee of dat nog steeds werkt of dat de Smart Hub tegenwoordig bij de eerste installatie direct wordt aangepast naar het land van je IP-adres. Dat laatste zou natuurlijk helemaal makkelijk zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door TexMex op 20-05-2021 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkMarakus
TexMex schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 19:08:
Zolang je bij Ziggo kijkt met een kastje en dus geen gebruik maakt van een CI+ module (of het ongecodeerde DVB-C-aanbod) maakt het inderdaad allemaal niet veel uit. Zie bijvoorbeeld ook hier: https://www.bol.com/nl/i/-/N/7291%205/.

Bepaalde apps kunnen soms een probleem zijn als die officieel niet beschikbaar zijn in het land waar de tv vandaan komt. Wel was het altijd gemakkelijk om het land van de 'Smart Hub' van Samsung te wijzigen, zodat je ook specifiek Nederlandse apps kon installeren. Zie bijvoorbeeld hier. Geen idee of dat nog steeds werkt of dat de Smart Hub tegenwoordig bij de eerste installatie direct wordt aangepast naar het land van je IP-adres. Dat laatste zou natuurlijk helemaal makkelijk zijn.
Dankjewel voor de info! Het is dus goed mogelijk dat een Videoland niet werkt. Tenzij de regio wordt aangepast. Maar met even wat Google werk lijkt het niet altijd vanzelfsprekend dat dat makkelijk lukt. Oftewel toch een risico als ik dat zo inschat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Het enige andere wat nog mee speelt is dat je bij problemen niet op coulance vanuit Samsung hoeft te rekenen.
De grijze import bedrijven zijn meestal niet de beste vrienden met de fabrikanten.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkMarakus
Mmmm best lastig haha, enerzijds wil je natuurlijk de beste TV voor je geld. Je doet er toch weer een lange tijd mee, anderzijds wil je ook geen gedoe hebben. Ik laat het nog even bezinken!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Qinshi
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 29-04 15:39
Ik heb vorige week de Samsung Qled 80 T 50inch Europees model gekocht via bol.com.
Omdat die toch wel -200€ goedkoper is dan het Benelux model.
ik betaalde uiteindelijk maar €650 voor een Qled 80T dat vorig jaar rond de €2000 (benelux model) zat.

De volgende verschillen zijn er wel:
- Europees model is een model hoofdzakelijk uit Oost Europa. Dit kon ik afleiden doordat ik via de setup van de tv in de instellingen geen enkel West Europees land kon aanduiden. Dit had een probleem kunnen zijn, mocht je je Coax Kabel rechtstreeks aan je TV aanschakelen. Niemand doet dit, aangezien er meestal een bakje tussen zit van je Kabel abbo, zoals bij mij Telenet. En je dus je Coax kabel aansluit aan dat bakje en dan via een HDMI kabel naar je TV.

- Benelux model bevat 2 afstandsbedieningen. Het moderne/minimalistische model en zo'n oude klassieke tv bakje. Het Europees model bevat enkel dat moderne/minimalistische model tv bakje.

Ik kan ook niet mijn samsung tv bakje instellen zodat het zou werken met de Telenet tv box.
Geen idee of dit aan het TV model ligt, aangezien ik de meest voorkomende internationale merken kan selecteren. (maar geen Telenet/proximus/Ziggo/...).

Ik kan wel de TV perfect instellen in het nederlands, en alle apps (netflix, disney+, prime video, samsung plus, ...) werken allemaal zoals ze zouden moeten werken.

Dus buiten het ontbrekend TV bakje is er niet echt een verschil.
Ik moet dus wel om TV te kijken mijn telenet box afstandsbediening gebruiken , en als ik de smart tv functie wil gebruiken (disney+, netflix, ... app) de samsung tv afstandsbediening gebruiken.
Maar ik heb dus geen idee of dit anders zou zijn dan het Benelux model.

Voor de verzekering/garantie zou ik niet laten. Je krijgt je 2jaar garantie, door bol.com. Voor zover ik weet. Dat bol.com dat dan misschien via via moet terug sturen, is hun probleem. Dat moeten zijn dan maar regelen. Uiteindelijk mocht je een benelux model kopen, dan zal je toch je TV moeten terug sturen en dan weet je ook niet waar die TV naar toe gaat.

Mijn ouders zijn alvast heel tevreden met hun TV. Werkt perfect in een fel zonlicht verlichte woonkamer.

[ Voor 18% gewijzigd door Qinshi op 21-05-2021 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkMarakus
Dankjewel @Qinshi

Poe ik vind het lastig hoor, ik zou graag maar één afstandbediening gebruiken en dan wel de One Remote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qinshi
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 29-04 15:39
MarkMarakus schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 16:33:
Dankjewel @Qinshi

Poe ik vind het lastig hoor, ik zou graag maar één afstandbediening gebruiken en dan wel de One Remote.
Dan moet je je afvragen of dat gebruiksgemak van de 'one remote' , die €200 waard is.
Een andere optie is: Dat Europees model online kopen en uittesten thuis. Je hebt toch 30 dagen bedenk tijd, je zal snel e eigen conclusie kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karsvdl91
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 02-12-2021
Goedemiddag,
Ik overweeg deze tv aan te schaffen: https://www.tvreus.nl/ult...-qled-qe65qn85a-2021.html
Kan iemand mij vertellen of dit een Europees of een Benelux model is?
Platte tv bood deze tv voor 1250 euro aan (black friday deal) en nu voor 1699 euro.
Bij platte tv zegt men dat ze bij tvreus alleen Europese modellen verkopen.
Echter boden ze de tv zelf voor een tientje meer aan, dus waarom zou tv reus de tv niet voor 1240 euro kunnen aanbieden...
Ik kom er zelf niet echt uit of dit nou een Europees of Benelux model is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:24

FeaR

In GoT we trust

@Karsvdl91
Kicken van topics om deze daarna te kapen is niet de bedoeling.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.