Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-06 13:36

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
Een familielid heeft een A51 die in een bootloop zit en uiteraard werd de deskundige uit de familie erbij gehaald. Dat ben ik, want ik ben software-ontwikkelaar en dus weet ik alles van telefoons*

De A51 in kwestie probeert op te starten, maar blijft hangen op het "Starting Android" scherm. Hij lijkt wel min of meer opgestart, want ik kan op dat moment wel in de instellingen komen, maar verder niets.

Wat er mee gebeurd is, is een beetje vaag. Het verhaal is uiteraard: "zomaar", maar mijn vermoeden is dat de telefoon midden in een update is uitgezet. Er is in ieder geval geen zichtbare (val) schade.

Geprobeerd:
  • Recovery-mode via power+volume: lukt niet en ik ga door naar Android. Nou las ik dat deze methode sinds Android 11 niet meer werkt, klopt dat? Ik heb eerlijk gezegd geen idee of die telefoon Android 11 heeft of niet.
  • Via systeemherstel terug naar fabrieksinstellingen: dat wil ook niet. Ik krijg dan de melding dat dit niet toegestaan is. Ik zou me voor kunnen stellen dat dat is omdat ik nog niet goed ben aangemeld want de telefoon is nog in het opstartproces.
  • Via de pc opnieuw flashen: op de pc zie ik hem niet eens. Als daarvoor developer-mode aan moet, dan is deze weg ook geblokkeerd want ook daar krijg ik de melding dat het niet toegestaan is.
Al met al worden de opties wat minder. Garantie via BOL ouder dan 6 maanden dus die zegt: ga maar naar Samsung. Iemand nog andere suggesties?

* én printers natuurlijk :+

... en gaat over tot de orde van de dag

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Laatst online: 22-06 17:40

kevin33

Welkom in Utopia.

Werkt dit niet?

Toestel resetten via recovery mode:

Sluit je telefoon af en wacht een paar seconden.
Houd de knoppen Volume Up, Power, en Home/Bixby ingedrukt tot dat je het Android logo ziet.
Wacht een paar seconden.
Navigeer met de volumeknoppen naar Wipe data/factory reset en bevestig met de Power knop.

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopdroid
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
Ga maar naar Samsung, heb ik vorige week ook gedaan met de A51 van m'n dochter.
Compleet moederbord vervangen en ik was de 5e die dag.
De website ligt er wel uit dus ophalen en brengen doen ze niet meer moet je dus naar een vd drie service centre's
Die service is deze periode zeer slecht geregeld dus, en nu een moederbord met 5 Russische apps extra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
kevin33 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 13:38:
Werkt dit niet?

Toestel resetten via recovery mode:

Sluit je telefoon af en wacht een paar seconden.
Houd de knoppen Volume Up, Power, en Home/Bixby ingedrukt tot dat je het Android logo ziet.
Wacht een paar seconden.
Navigeer met de volumeknoppen naar Wipe data/factory reset en bevestig met de Power knop.
Nope, geprobeerd met volume-up en power. Geen home/bixby knop op deze telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Laatst online: 22-06 17:40

kevin33

Welkom in Utopia.

P_Tingen schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 14:29:
[...]

Nope, geprobeerd met volume-up en power. Geen home/bixby knop op deze telefoon
Misschien helpt het filmpje hier?
https://www.belsimpel.nl/...cks/resetten-via-recovery

Zo rond de 52 seconden

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
Hmm, de home-knop is een soft-button. Die moet dus ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Recovery-mode via power+volume: lukt niet en ik ga door naar Android. Nou las ik dat deze methode sinds Android 11 niet meer werkt, klopt dat? Ik heb eerlijk gezegd geen idee of die telefoon Android 11 heeft of niet.
Deze methode werkt nog wel, alleen dan dient de telefoon aan een pc gekoppeld te zijn (toetsencombinatie en met een kabel aan de pc gekoppelt). Je zou het zo eens kunnen proberen of je het toestel zo zou kunnen resetten.

[ Voor 6% gewijzigd door Gismo1979 op 20-05-2021 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
Kijk, we hebben vooruitgang. Ik kan in het recovery menu. Daar heb ik eerst de cache geleegd, maar dat verhielp het probleem niet. Dan maar terug naar fabrieksinstellingen.

Dat werkt in zoverre dat ik de telefoon weer op kan starten, maar nu zit ik vast in het inlogscherm. De telefoon ziet dat er eerder een google account was aangemeld en wil het wachtwoord daarvan weten. Dat weet ik, maar na ingave van emailadres, wachtwoord en captcha herhaalt het scherm zich opnieuw en opnieuw

Ik heb een sim geplaatst om zo de klok te synchroniseren omdat die wellicht wordt gebruikt bij de authenticatie, maar dat hielp niet.

Nog nieuwe tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnie1992
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:43
Laatste stock rom flashen al geprobeerd?
Met nieuwe telefoons heeft Samsung's eigen Kies software ook deze mogelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
donnie1992 schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 18:53:
Laatste stock rom flashen al geprobeerd?
Met nieuwe telefoons heeft Samsung's eigen Kies software ook deze mogelijkheid?
Ik was begonnen met downloaden, maar dat zou 6 uur duren, dus dat vond ik gisteravond wat te lang duren. Misschien morgen maar aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
Ik geef het op. Telefoon moet maar even naar een telefoonboer of terug naar Samsung

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:48

Yucon

*broem*

Dat heeft m'n wat oudere samsung tablet ook gehad, maar echt helemaal spontaan uit het niets. Het kan best zijn dat ze echt geen details voor je achterhouden. Daar gaat hij het niet ineens van doen.. maar misschien wel leuk voor de verstandhouding. :+
Pagina: 1