Een familielid heeft een A51 die in een bootloop zit en uiteraard werd de deskundige uit de familie erbij gehaald. Dat ben ik, want ik ben software-ontwikkelaar en dus weet ik alles van telefoons*
De A51 in kwestie probeert op te starten, maar blijft hangen op het "Starting Android" scherm. Hij lijkt wel min of meer opgestart, want ik kan op dat moment wel in de instellingen komen, maar verder niets.
Wat er mee gebeurd is, is een beetje vaag. Het verhaal is uiteraard: "zomaar", maar mijn vermoeden is dat de telefoon midden in een update is uitgezet. Er is in ieder geval geen zichtbare (val) schade.
Geprobeerd:
* én printers natuurlijk
De A51 in kwestie probeert op te starten, maar blijft hangen op het "Starting Android" scherm. Hij lijkt wel min of meer opgestart, want ik kan op dat moment wel in de instellingen komen, maar verder niets.
Wat er mee gebeurd is, is een beetje vaag. Het verhaal is uiteraard: "zomaar", maar mijn vermoeden is dat de telefoon midden in een update is uitgezet. Er is in ieder geval geen zichtbare (val) schade.
Geprobeerd:
- Recovery-mode via power+volume: lukt niet en ik ga door naar Android. Nou las ik dat deze methode sinds Android 11 niet meer werkt, klopt dat? Ik heb eerlijk gezegd geen idee of die telefoon Android 11 heeft of niet.
- Via systeemherstel terug naar fabrieksinstellingen: dat wil ook niet. Ik krijg dan de melding dat dit niet toegestaan is. Ik zou me voor kunnen stellen dat dat is omdat ik nog niet goed ben aangemeld want de telefoon is nog in het opstartproces.
- Via de pc opnieuw flashen: op de pc zie ik hem niet eens. Als daarvoor developer-mode aan moet, dan is deze weg ook geblokkeerd want ook daar krijg ik de melding dat het niet toegestaan is.
* én printers natuurlijk
... en gaat over tot de orde van de dag